Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania

Samuraj 28 Mar 2016 20:12 37665 121
Optex
  • Optex
  • #33
    lizi0
    Level 12  
    Cześć

    Przy okazji wymiany kół rozebrałem nadkole i mam takie ustrojstwa jak na zdjęciach.

    Kostka 3 pinowa to samopoziomowanie refolektorów xenonowych a ta druga to czujniki parkowania przód.

    masz może dostęp do SEDRE żeby wkleić które piny w kostce to które piny w module parkowania?

    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania
  • #34
    Samuraj
    Level 35  
    Pomarańczowa jest od parktroników, słabo widać na zdjęciu ale podpiętych jest tam chyba 8 przewodów. Po ilości przewodów wnioskuje iż są wszystkie.
    Nie mam opisu pinów, lecz łatwo to sprawdzić. Musisz zdjąć tylny lewy boczek i sprawdzić który to który. Schemat przecież masz.
    Szara wtyczka to przednia wiązka od parktronika, ta co idzie w zderzak (1 zdjęcie).
    Nie zrobiłeś zdjęcia drugiej strony, podejrzewam iż jest tam 6 przewodów. Z jednej strony masz 6 z drugiej 8 tak więc bez sprawdzania widać których przewodów brakuje.
    Ta 3 pinowa to chyba od przeciwmgielnych raczej.
  • #35
    lizi0
    Level 12  
    Na innych fotkach mam "dowód" że wtyczka która jest na aucie ma 8 przewodów a instalacja zderzaka to 6 przewodów. Tak więc duże prawdopodobieństwo że instalacja pomiędzy ASS a zderzakiem jest, wg. tego co pisałeś to instalacja przełącznika pod zegarami też jest więc pozostaje dorobienie czujników i powinno chodzić.

    Ps. Masz do ostąpienia jedną gumkę na czujnik?
  • Optex
  • #37
    qba__
    Level 8  
    Witam wszystkich!

    to bardzo ciekawy wątek - chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami.

    Mój przypadek:
    1) Peugeot 3008 HYbrid4 - 10.2012 (przed-lift), w oryginale miał czujniki tylko z tyłu,

    2) Został zrobiony na po-lift (zmienione zderzak przód + światła przód i tył).
    BTW: jakby ktoś chciał dokonać takiej modyfikacji oprócz świateł i zderzaka będą potrzebne "kostki/przejściówki" do przednich świateł dostępne w ASO - koszt ok 500 zł. Światła po-liftowe na tył pasują bez dodatkowych kombinacji.

    3) W tym momencie mam 6 czujników z przodu i 4 z tyłu oraz zmieniony moduł sterownika na 96 666 638 80 (podobno został odpowiednio "zakodowany")
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania

    Czujniki fizycznie są podłączone i działają, ale problem jest niemal identyczny jak u Kolegi Samuraja - czyli przód niby działa ale często wariuje i piszczy na nieistniejących przeszkodach, natomiast tył działa zero-jedynkowo (pokazuje przeszkodę w ostatnim momencie).

    Korzystając z sugestii zawartych w tym wątku doszedłem do wniosku, że moduł może być uszkodzony/niewłaściwy (lub nieprawidłowo "zakodowany" ?) i kupiłem inny: 98 002 476 80
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania

    Podłączyłem zamiast starego ale problem pozostał - na nowym sterowniku również przód wariuje a tył działa 0-1.

    4) Pytania
    - Czy ten drugi sterownik (98 002 476 80) musi być dodatkowo "zakodowany" aby mógł prawidłowo działać ?

    - W ASO powiedzieli, że każdy 3008 po lifcie miał kamerę cofania i nawet po zmianie sterownika czujników mogą być nieprawidłowości ze względu na brak kamery (ale nie sprawdzali tego i nie mają pewności). Ktoś potwierdzi ?

    - Zakładam również, że oba sterowniki mogą być padnięte - jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy faktycznie ?

    Dziękuję i pozdrawiam
  • #38
    Samuraj
    Level 35  
    Jak po mojemu to coś z modułem. U mnie po zmianie na inny wszystko działa prawidłowo. Pierwszy był uszkodzony.

    Kodowanie sterownika sprowadza się do włączenia jednej z 3 opcji:
    - tylko tył
    - tył + przód
    - tył + przód + wspomaganie parkowania


    qba__ wrote:

    - W ASO powiedzieli, że każdy 3008 po lifcie miał kamerę cofania i nawet po zmianie sterownika czujników mogą być nieprawidłowości ze względu na brak kamery (ale nie sprawdzali tego i nie mają pewności). Ktoś potwierdzi ?


    Raczej bzdura. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
  • #39
    lizi0
    Level 12  
    qba__ wrote:
    Witam wszystkich!


    4) Pytania
    - Czy ten drugi sterownik (98 002 476 80) musi być dodatkowo "zakodowany" aby mógł prawidłowo działać ?

    - W ASO powiedzieli, że każdy 3008 po lifcie miał kamerę cofania i nawet po zmianie sterownika czujników mogą być nieprawidłowości ze względu na brak kamery (ale nie sprawdzali tego i nie mają pewności). Ktoś potwierdzi ?

    Dziękuję i pozdrawiam


    Totalna bzdura.

    Auta po lifcie mają już na pokładzie radia RT6/RNEG2 które są zespolone z innymi ekranami o wyższej rozdzielczości niż RNEG kóre były w autach do liftu (a raczej do przełomu). Ja mam 3008 przed liftowy z 2013 roku i mam na pokładzie rneg2 z którym napisałem doktorat jak podpiąć kamerę cofania. Okazało się że radia o takich samych numerach różnią się środkami i niektóre mają procesory graficzne a niektóre nie mają. W rezultacie żeby odpalić kamerę trzeba było wymienić radio na takie które obsługuje kamerę. Kamera nic nie ma wspólnego z modułem parkowania. W oryginale kamera jest tylko i wyłącznie zasilana z modułu. Zmiana wyświetlania radia sterowana jest poprzez BSI/Wspomaganie parkowania/czujniki+wizualizacja.

    Tak więc totalne bzdury ASO ci wcisnęło.

    Ja u siebie zabieram się do dołożenia wyszukiwania miejsca. Ale brak czasu jest hamulcowym. PO weekendzie majowym biorę urlop i robię przy aucie to zdam relację co i jak.
  • #40
    qba__
    Level 8  
    Samuraj wrote:
    Jak po mojemu to coś z modułem. U mnie po zmianie na inny wszystko działa prawidłowo. Pierwszy był uszkodzony.

    Kodowanie sterownika sprowadza się do włączenia jednej z 3 opcji:
    - tylko tył
    - tył + przód
    - tył + przód + wspomaganie parkowania


    qba__ wrote:

    - W ASO powiedzieli, że każdy 3008 po lifcie miał kamerę cofania i nawet po zmianie sterownika czujników mogą być nieprawidłowości ze względu na brak kamery (ale nie sprawdzali tego i nie mają pewności). Ktoś potwierdzi ?


    Raczej bzdura. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.


    Dzięki za info. Skoro czujniki działają (nie prawidłowo, ale działają) - tzn, że są włączone - z dużym prawdopodobieństwem oba sterowniki są uszkodzone i pytanie jest następujące: jakiego sterownika szukać: 96 666 638 80 czy 98 002 476 80 ?

    Ta kamera też wydawała mi się bez związku.
  • #41
    Samuraj
    Level 35  
    98 jest nowszy. Ja miałem u siebie w aucie 96 (4 kanałowy) a pierwszy kupiony miał 98 (10 kanałowy) i nie chodził prawidłowo, nie wiem czy to ma jakiś związek lecz chyba raczej nie. Raczej był uszkodzony. Kolejny zakupiony miał początek 96 (10 kanałowy).
    Okablowanie jest takie same do obu.
    Czujniki łatwo sprawdzić zamieniając je miejscami.
    Ja na czas podłączenie na szczęście miałem 2 modułu 4 i 10 kanałowy a wariowały mi czujniki z tyłu. Tak więc podmieniając moduły mogłem wykluczyć czujniki.
    Z przodu też teraz któryś lubi zapiszczeć bez powodu. Szczególnie na światłach jak ktoś przygazuje naprzeciw mnie. Lecz przyzwyczaiłem się już do tego.
  • #42
    qba__
    Level 8  
    lizi0 wrote:
    qba__ wrote:
    Witam wszystkich!


    4) Pytania
    - Czy ten drugi sterownik (98 002 476 80) musi być dodatkowo "zakodowany" aby mógł prawidłowo działać ?

    - W ASO powiedzieli, że każdy 3008 po lifcie miał kamerę cofania i nawet po zmianie sterownika czujników mogą być nieprawidłowości ze względu na brak kamery (ale nie sprawdzali tego i nie mają pewności). Ktoś potwierdzi ?

    Dziękuję i pozdrawiam


    Totalna bzdura.

    Auta po lifcie mają już na pokładzie radia RT6/RNEG2 które są zespolone z innymi ekranami o wyższej rozdzielczości niż RNEG kóre były w autach do liftu (a raczej do przełomu). Ja mam 3008 przed liftowy z 2013 roku i mam na pokładzie rneg2 z którym napisałem doktorat jak podpiąć kamerę cofania. Okazało się że radia o takich samych numerach różnią się środkami i niektóre mają procesory graficzne a niektóre nie mają. W rezultacie żeby odpalić kamerę trzeba było wymienić radio na takie które obsługuje kamerę. Kamera nic nie ma wspólnego z modułem parkowania. W oryginale kamera jest tylko i wyłącznie zasilana z modułu. Zmiana wyświetlania radia sterowana jest poprzez BSI/Wspomaganie parkowania/czujniki+wizualizacja.

    Tak więc totalne bzdury ASO ci wcisnęło.

    Ja u siebie zabieram się do dołożenia wyszukiwania miejsca. Ale brak czasu jest hamulcowym. PO weekendzie majowym biorę urlop i robię przy aucie to zdam relację co i jak.



    Dzięki za info - to by się zgadzało. U mnie navi wygląda tak:
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania

    To RNEG czy RNEG2 ?
    Czy mógłbyś mi podać jaki masz nr sterownika ?

    Dzięki bardzo.
  • #44
    qba__
    Level 8  
    Samuraj wrote:
    Ja obecnie mam 96 666 638 80 (10ch.)
    A wcześniej miałem 96 666 637 80 (4ch.)


    OKey - dzięki. A z przodu masz 4 czy 6 czujników ?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Samuraj wrote:
    98 jest nowszy. Ja miałem u siebie w aucie 96 (4 kanałowy) a pierwszy kupiony miał 98 (10 kanałowy) i nie chodził prawidłowo, nie wiem czy to ma jakiś związek lecz chyba raczej nie. Raczej był uszkodzony. Kolejny zakupiony miał początek 96 (10 kanałowy).
    Okablowanie jest takie same do obu.
    Czujniki łatwo sprawdzić zamieniając je miejscami.
    Ja na czas podłączenie na szczęście miałem 2 modułu 4 i 10 kanałowy a wariowały mi czujniki z tyłu. Tak więc podmieniając moduły mogłem wykluczyć czujniki.
    Z przodu też teraz któryś lubi zapiszczeć bez powodu. Szczególnie na światłach jak ktoś przygazuje naprzeciw mnie. Lecz przyzwyczaiłem się już do tego.


    Porozglądam się za kolejnym sterownikiem - spróbuję z 96.
    Z tym piszczeniem to mam raczej losowo - wyjeżdżam z parkingu wyje i pokazuje na czerwono - a jak podjeżdżam pod mur, brakuje 20 cm - to pokazuje na żółto.
  • #45
    Samuraj
    Level 35  
    Z przodu 6, ale fabrycznie przed liftem montowane były tylko 4.
    Te 2 to dołożyłem do wyszukiwania miejsca. Lecz nie mam czasu tego skończyć.
    Czekam aż Lizi opanuje temat :)
  • #46
    lizi0
    Level 12  
    Hehe.

    W maju na bank się za to zabiorę i dam znać.
  • #47
    qba__
    Level 8  
    Samuraj wrote:
    Z przodu 6, ale fabrycznie przed liftem montowane były tylko 4.
    Te 2 to dołożyłem do wyszukiwania miejsca. Lecz nie mam czasu tego skończyć.
    Czekam aż Lizi opanuje temat :)


    Okey - już mam większą jasność. Thnx.
    Działam - dam znać co z tego wyszło.
  • #48
    Daamiaan885
    Level 2  
    Witam.. chce dołożyć czujniki w 3008 z przodu ale nigdzie nie mogę znaleźć wiązki (zderzaka) z czujnikami (2x) żeby kupić.. Poradzi ktoś gdzie szukać? Pozdrawiam
  • #50
    Daamiaan885
    Level 2  
    Wszędzie sa wlasnie na tył auta.. Wiesz może czy wtyczka jest taka sama na przod jak i na tyl? Pozdrawiam
  • #51
    lizi0
    Level 12  
    Wtyczka od czujnika test taka sama.

    Nie wiem jak wtyczka wiazki glownej do sciany grodziowej

    Koszyczki pod czujniki sa takie same
  • #52
    SlifkaCk
    Level 2  
    Witam,
    pociągnie ktoś temat i podpowie, czy wiązka pod czujniki pdc (w zderzak) jest taka sama z przodu co i z tyłu, jest duży problem, aby znaleźć wiązkę na sam przód, wszystkie są na tył...

    Z góry dziękuję.
  • #53
    lizi0
    Level 12  
    Długości i rozstaw czujek jest inny.

    Tak czy inaczej zawsze możesz je po prostu przerobić i przedłużyć.
  • #54
    Samuraj
    Level 35  
    Wiązki są inne, inne wtyczki inne rozplanowanie przewodów. Ta na przód obsługuje dodatkowo przeciwmgielne. Wtyczki od czujników są takie same.
    Instalacja na przód ma dwie wtyczki na końcu (szara+żółta).
    Szukaj od 5008 są takie same. Z tego co widzę jest jedna wystawiona, choć cena odstrasza.
  • #55
    Daamiaan885
    Level 2  
    Najlepsze rozwiazanie to jechac do salonu peugeota i kupic wiazke od nich.. 274zl zaplacilem i czekalem 2dni
  • #56
    SlifkaCk
    Level 2  
    Dzięki za odpowiedź.
    Muszę jednak odpuścić sobie niestety PDC z przodu na razie (koszty). Mam za to kolejne pytanie, czy posiadając sterownik (niestety nie znam symbolu) który obsługiwał wcześniej przód i tył w PDC, zostawiając czujki tylko na tył muszę również zmienić moduł, czy "elektronik samochodowy" może ustawić już posiadany moduł tylko na tył i, żeby cały system nie zgłaszał usterki i działał. Z góry dziękuję.
  • #57
    lizi0
    Level 12  
    Ustaw w BSI sposób wspomagania jaki masz i tak auto będzie działało. Jeżeli masz pełny moduł a ustawisz go na mniej funkcji to będzie działał prawidłowo.
  • #58
    Samuraj
    Level 35  
    Moduł ma możliwość trzech trybów pracy:
    1) Tył
    2) Tył + przód
    3) Tył + przód + wspomaganie parkowania
    Dla odpowiednio
    ad 1) 4 czujniki
    ad 2) 8 czujników
    ad 3) 10 czujników

    Musisz go ustawić tak ile masz czujników. Jeśli ustawisz np. tył + przód a czujniki masz tylko z tyłu moduł zgłosi błąd i wyłączy cały system PDC.
  • #59
    tok_72
    Level 10  
    A ja mam pytanie, czy te dodatkowe czujniki z przodu, będą wskazywały przeszkodę na wyświetlaczu radia, tak jak te fabryczne tylne, czy sygnalizacja jest za pomocą dodatkowego wyświetlacza bądź brzęczyka?
  • #60
    lizi0
    Level 12  
    Normalnie za pomocą radia i wyświetlacza navi lub monochromatycznego.

    Wtedy "autko" wyświetla przeszkodę z przodu jak i z tyłu.