Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania

09 Maj 2015 22:24 25812 104
  • Poziom 35  
    Postanowiłem dorzucić do auta czujniki na przód na tył były fabryczne. Wiązka była zamontowana fabrycznie. Brakowało czujników na przód oraz wiązki w zderzak. Moduł w tylnym nadkolu był 4 kanałowy wiec wymieniłem na 10 kanałowy. Poskładałem wszystko i pojawiły się problemy. Przód działa jak należy, ale tylne środkowe czujniki działają 0/1 albo sygnał na full albo brak sygnału. Po włączeniu wstecznego mimo iż nic nie ma za samochodem czujniki piszczą, lub też raz na 10 razy nic nie pokazują. Podłączyłem z powrotem stary moduł i wszystko z tyłu działa jak należy. O dziwo boczne tylne zdają się działać prawidłowo. Tak więc kable i czujniki są w porządku. Teraz pytanie moduł walnięty :?
    Kodowanie oczywiście zrobiłem włączając przód i tył. Gdzieś czytałem że Diagbox wpisuje bzdury do modułu - prawda to. Nie ma tam żadnej kalibracji czułości, czy robi się to jakimś specjalnym programem :?

    Podobny problem w tym temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2504071.html#12122312

    Jeszcze jedno przy okazji iż to ten sam moduł i wiązka włączyłem w BSI funkcję wyszukiwania wolnego miejsca. Uaktywniłem przycisk i faktycznie licznik reaguje na tę funkcję mrugającym symbolem >P< lecz nie widzę żadnych zmian na monitorze nawigacji. Szukałem w opcjach i nie ma tam wizualizacji wyszukiwania wolnego miejsca. Z tego co pamiętam powinien być komunikat włącz kierunek, wyszukiwanie miejsca itp. Coś gdzieś jeszcze trzeba włączyć :?
    Coś takiego jak na zdjęciu:
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania
  • Poziom 12  
    poradziłeś sobie z problemem?

    Z którego roku masz puga?
  • Poziom 35  
    Auto jest z 2010. Doszedłem do wniosku że uszkodzony jest moduł PDC. Odesłałem go do sprzedawcy. Jak przymierzałem się do tematu to modułów było bez liku a teraz jak na złość same 4 kanałowe. Instalacja jak i czujniki są prawidłowe. Zamieniałem przewody z przodu na tył i funkcjonowało wszystko prawidłowo.
    Co do wyłączenia tyłu w PP2000 to jakaś lipa. 3 różne programy, 2 różne fejsy i to samo. Do wyboru: tył, tył + przód, tył + przód + wyszukiwanie miejsca.
    Co do informacji jak na wyświetlaczu RNEG to na tę chwilę dałem sobie spokój, bez modułu i tak nic nie zrobię.
    Jak ma ktoś dostęp do części to potrzebuje następującego modułu:
    96 666 638 80 lub 98 002 476 80 choć ten drugi jest z auta po 2011r. i trudno mi powiedzieć czy będzie działać. Instalacja z 2009 późniejsze są takie same.
    Jak na złość na alledrogo są moduły: 96 666 637 80
  • Poziom 35  
    Kontynuuje temat gdyż problem nie został rozwiązany.
    W między czasie w ręce wpadł mi moduł od innego samochodu. Niestety wtyczki nie pasują.
    Moduł ma oznaczenia:
    9665770280 i jest od C4 lub 508. W innych opisach spotkałem się z informacją iż instalowany był w 308.
    Znalazłem częściowy schemat instalacji z tym modułem.
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania

    Oryginalnie w 3008 wygląda to tak:
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania
    Jak widać podłączenie oryginalnie z BSI to CAN i zasilanie.

    Wtyczka 18V VE idzie na tył a 18V BA na przód.
    Podłączyłem magistralę CAN(11,12), masę (9) oraz zasilanie z BSI(10). Niestety moduł nie jest widziany pod PP2000.
    Czy BSI będzie widzieć inne moduły nawet te nie dedykowane do tego samochodu ?
    Czy dysponuje ktoś bardziej szczegółowym schematem ? Nie wiem gdzie idą przewody na tym schemacie. Domyślam się iż przewody 9000X oraz 9001X to podłączenie do modułu haka. Gdyż jest to CAN i wewnętrznie połączony jest z 9035A i 9034A. Gdzie jest podłączony CE11C i czy jest wymagany ?
    I najważniejsze czy taki "przeszczep" się przyjmie ?
  • Poziom 12  
    Cześć. Ja mam auto z 2013 i chce się pobawić w dołożenie wyszukania wolnego miejsca.

    W związku z tym mam pytanie czy jeżeli mam auto z 4 czujkami z przodu i 4 z tyłu (wszystko fabryczne) to czy w jakiś charakterystyczny sposób muszę się wpiąć z 2 ma kolejnymi czujnikami w moduł parkowania w bagażniku?

    Na chwilę obecna jak w DiagBoxie przestawię auto na wyszukiwanie wolnego miejsca plus czujniki przód i tył to wyskakuje komunikat o nieprawidłowym działaniu systemu parkowania (nie pamiętam dokładnie komunikatu).
  • Poziom 35  
    Musisz zdjąć przedni zderzak, lub nadkola i zobaczyć czy są wolne (nie podłączone wtyczki).
    Jak po mojemu to wystarczy dołożyć włącznik oraz dwa czujniki.

    Komunikat o nieprawidłowym działaniu wyskakuje w związku z brakiem sygnału z dwóch brakujących czujników. System tak jest skonstruowany iż jeśli jeden z czujników padnie (uszkodzony, brak kontaktu, przerwany kabel itp) to system zgłasza komunikat i nic nie działa.
  • Poziom 12  
    Włącznik to rozumiem żeby uniknąć sytuacji że jak jadę po drodze i włączę kierunkowskaz to wyskoczy mi komunikat o pomiarze miejsca?

    Chociaż jak byłby włącznik to wtedy bsi i tak mam ustawiony pod te czujniki to wywali mi błąd.
  • Poziom 12  
    ok tylko nie czaje jak zadziała wyłącznik. Bo jak zamontuje czujniki (pewnie czujnik taki jak z przodu) nawet jakby nie było instalacji to trzeba pociągnąć przewody (pewnie 2 sztuki 2 żyły) do modułu w bagażniku. Aktywować BSI. I teraz po co wyłącznik o którym piszesz? Rozumie że jego zadanie byłoby wyłączenie pomiaru wolnego miejsca podczas szybszej, normalnej jazdy? I tu pytanie gdzie ten wyłącznik jest wpięty w układ?
  • Poziom 35  
    W samochodzie jest jedna wiązka od modułu idąc na przód do czujników. Składa się z kilku części.
    1) Od modułu do ściany grodziowej
    2) Od ściany grodziowej do przedniej lewej lampy
    3) Od lampy przez cały przedni zderzak.
    Wątpię aby brakowało któregoś odcinka instalacji. Na moim przykładzie pierwsze dwa elementy były w samochodzie i wisiała nie podłączona wtyczka pod lampą (pomarańczowa).
    Zdejmij nadkole lub zderzak i sprawdź czy nie wiszą dwie wtyczki we wiązce od zderzaka.
    Jeśli nie to trzeba szukać podłączenia we wtyczce pod lampą, możne wystarczy dołożyć brakujące przewody.
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania
    W najgorszym wariancie będziesz musiał przeciągnąć 4 przewody do czujników (2 na zasilanie + po dwa na sygnały) patrz schemat.
    Włącznik fabrycznie znajduje się po lewej stronie, tam gdzie wyłączasz alarm, ESP, tylne czujniki.
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania
    U mnie nie trzeba było nic przerabiać tylko założyć włącznik do już istniejącej instalacji (brązowa i niebieska wtyczka).
    Z racji iż dołożyłem GripControl to włącznik od ESP był zbędny i przełożyłem go jako przycisk włączający wyszukiwanie miejsca.
    Funkcja przycuisku jest prawidłowa lecz inny opis na plakietce. Na wymianę przyjdzie czas.
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania
  • Poziom 35  
    Dostałem nowy moduł o oznaczeniach 96 666 638 80. Podłączyłem w samochodzie i działa bez problemu przod jaki tył. Mam natomiast problem z funkcją wyszukiwania miejsca do parkowania. Po włączeniu na zegrach mam symbol >P<, włączam kierunkowskaz i symbol zaczyna migać i na tym koniec, brak jakiejkolwiek reakcji nawigacji.
  • Poziom 12  
    czesc. Poradziłeś sobie z wyszukiwaniem miejsca?
  • Poziom 35  
    Na tę chwilę odpuściłem.
    Na laptopie mam zainstalowany PP2000 musiał bym wrzucić DigBox'a
    gdyż nie wiem co można by jeszcze przełączyć w PP2000 - wszystko co możliwe już sprawdziłem. Przychodzi mi jeszcze do głowy aktualizacja RNEG do wersji R50.
  • Poziom 12  
    Ja w swoim aucie przymierzam się do założenia pomiaru miejsca i strefy martwego punktu.

    Co do drugiego tematu to można kupić gotowy pakiet: http://www.aliexpress.com/item/2015-Blind-Spo...educe-no-zone-car-blind-spot/32291055630.html

    Tyle tylko że chciałbym podpiąć stałe 12V żeby dioda zawsze podczas jazdy sygnalizowała "coś" w martwym polu ale buzera żeby piszczał tylko przy włączeniu migacza (i dlatego musiałbym wrzucić na zasilanie buzera przekaźnik NO pobierający 12 z migacza).

    Co do przednich czujników to mam u siebie w standardzie tył + przód więc wiązka już jest. Niestety z tego co pamiętam nie ma tam przewodów pod czujki od wykrywania dostępnego miejsca więc trzeba będzie poprowadzić instalację. Z przodu auta do modułu parkowania w bagażniku. Mam tylko pytanie czy jak standardowe czujniki (taki jak na tył czy takie jak na przednia zderzak) będą ok jako pomiar dostępnego miejsca?

    Dodatkowo muszę dołożyć moduł elektroniczny który (ten przycisk PDC) i wtedy kodować w diagu.

    Co do twojego problemu to nie wiem czy to co ty dołożyłeś nie jest złym modułem i dlatego auto źle go widzi w BSI. Powinieneś mieć taki przycisk http://allegro.pl/przyscisk-esp-parktronik-parktronic-peugeot-3008-i5116878215.html
  • Poziom 35  
    Sam przycisk to tylko kawałek gumki i dioda. Z tym nie ma problemu.

    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania

    Pisałem wcześniej że przełożyłem bebechy od wyłącznika ESP (inaczej wygląda tylko przednia plakietka) ale funkcja jest prawidłowa. Po włączeniu na zegarach wyświetla się symbol zielony >P<.
    Można zamówić w ASO samą plakietkę - koszt coś ok. 20 zł (piszę o plakietce nie włączniku).
    Te przyciski co przedstawiłeś jako link to się nie nadaje (ten jest od wyłączenia całego systemu PDP oraz do wyłączenia ESP) ten zestaw włączników mam, zamontowany był seryjnie.
    Czujniki wszystkie są takie same w całym samochodzie 10szt.
    Pozostaje jeszcze jeden problem.
    Seryjnie w 3008 nie był montowany system wyszukiwania wolnego miejsca. Tak więc zderzak nie do końca jest do tego przeznaczony.
    Ja to przewiduje zrobić tak:
    - zakupiłem koszyki tylnego zderzaka od 5008 szt. 2 po 15zł.
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania

    - wywiercę otwory w zderzaku w miejscu ślizgu, widać że jest tam duże okrągłe miejsce.
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania

    - wkleję koszyki i podepnę czujniki.
    W samym zderzaku wygląda na to że miejsce ktoś kiedyś przewidział lecz chyba nigdy z tego nie skorzystano.
  • Poziom 2  
    jakie numery czujników pdc założyłeś
  • Poziom 2  
    Tez się przymierzam do założenia czujników z przodu tylko im więcej czytam tym bardziej mnie to przeraża .Masz różne czujniki i teraz nie wiem czy można zamontować wszystkie (6 szt) takie same czy czujnik do wyszukiwanie wolnego miejsca numer inny lub każdy z nich ma mieć inny numer .
  • Poziom 35  
    Wszystkie wyglądają tak samo. Nie zauważyłem różnicy aby np jeden z nich był bardziej czuły od drugiego. Takie kupiłem, takie założyłem i takie działają. Co do wyszukiwania wolnego miejsca na tę chwilę temat jest otwarty. Nie mam czasu aby to skończyć. Tak więc na początek wystarcza 4 czujniki i instalacja przygotowana pod 6. W module wystarczy włączyć tył+przód.
    Jak temat wyszukiwania miejsca się rozwinie (znajdę powód problemu) to weystarczy dokupić 2 czujniki, w module włączyć tył+przód+wyszukiwanie. Moduł jest ten sam.
  • Poziom 2  
    Dzięki za informacje .Jak się namyślę zacznę gromadzić potrzebne części . A jak się uda zamontować i uruchomić dam znać.
  • Poziom 12  
    czesc,

    Przy okazji wymiany kół zajrzałem pod nadkola i nie mam dodatkowych wtyczek na czujniki boczne.

    Graty już zgromadziłem. Problem jest jeszcze z niebieskim przełącznikiem. Możesz sprawdzić które kable idą na zasilanie? Na schemacie brakuje tego przełącznika.
  • Poziom 12  
    Coś mi tu nie pasuję tzn. Jak nie mam wolnych wtyczek w przednim zderzaku to muszę dorobić przewody które puszczam na modułu parkowania który jest w bagażniku. Tutaj nie ma problemu to w DocBackup Peugeot jest rozpiska pinów. Ale jak podpiąć przycisk wł/wył ? W tej chwili w aucie mam tylko przycisk wł/wył system parkowania. Wyłącznik ESP jest na Grip Control. Mam szufladkę na bilety parkingowe a na nią niebieską wtyczkę. Kupiłem przełącznik >P< i sprzedający przesłał mi ją razem z kablem i tu zaskoczenie że u mnie w aucie niebieska wtyczka ma 4 piny a przesłana przez sprzedającego 6 pinów. I dlatego prośba do ciebie czy mógłbyś mi podesłać zdjęcia pod które piny ty się podpiąłeś z wyłącznikiem. Mam nadzieję że dalsza część instalacji jest w aucie bo jak nie to nie mam pojęcia gdzie ten przełącznik się wpina (masz może schemat?)
  • Poziom 35  
    W załączniku masz schemat.
    Przewodów bym nie przeciągał do samego modułu na początku.
    Warto sprawdzić czy ich już tam nie ma.
    To że nie ma wolnych wtyczek to tylko znaczy iż ostatnia wiązka ich nie ma.
    Kabel od czujników idzie kolejno. Od modułu do ściany grodziowej (żółta wtyczka), od ściany grodziowej do lewego nadkola, od nadkola do zderzaka.
    Warto sprawdzać kolejno.
    Moduły z przyciskami to BCM1 i BCM2
  • Poziom 12  
    A gdzie tzn w jakich okolicach przechodzi przez ściankę grodziową?
  • Poziom 35  
    Z tego co wiem to za modułem BSI. Duuużo rozkręcania.
    Na początek sprawdziłbym ilość podłączonych przewodów we wtyczce w nadkolu idącej do ściany grodziowej. Jeśli jest 8 to liczył bym iż są połączone z modułem. Po stronie wiązki do zderzaka będzie 6 przewodów skoro nie ma luźnych wtyczek do 2 czujników.
    Na których pinach w niebieskiej wtyczce masz przewody ?
    Jeden to podświetlenie (5), drugi masa (11), jeden to włącznik (3)(4)(6) a kolejny sygnalizacja włącznika (9)(10)(12).
    Skoro w Twoim samochodzie są 4 przewody to oznacza iż fabryczna instalacja dla tego włącznika przeznaczona jest dla jednej funkcji. Teraz pytanie które piny 3,4 czy 6
  • Poziom 12  
    Sprawdzę jutro na spokojnie jakie piny są wpięte. Obstawiam że to jest konfiguracja pod autoalarm ale zobaczymy...

    8 kabli to 4+2 sygnałowe, 1 zasilanie - zmostkowane na wszystkie i minus.

    A u ciebie działa to ustrojstwo?

    Lewe nadkole to kierowca czy pasażer?
  • Poziom 35  
    Lewe to kierowca. U mnie wtyczki do przedniej wiązki (halogeny + parktronik) były pod przednią lampą.
    Alarm chyba jest w BCM1 a w BCM2
    //MDP
    7517 włącznik (3)
    7518 sygnalizacja (9)

    //ESP
    7837 włącznik (4)
    7838 sygnalizacja (10)

    //Child safety
    6276 włącznik (6)
    6277 sygnalizacja (12)

    U mnie jak pisałem wyszukiwanie miejsca nie działa. I trudno mi powiedzieć dlaczego czy to wina tego iż coś trzeba jeszcze gdzieś włączyć, zaktualizować czy bóg wie co. Jak pytałem w serwisie to w 3008 nigdy nie było wyszukiwanie miejsca, nawet w najbardziej topowej wersji, taka jak moja Premium+ i koniec tematu :(
    Nikt w serwisie nie będzie dorabiał czegoś czego nie ma w dokumentacji technicznej i nigdy nie występowało w tym samochodzie. Zresztą z serwisem tak to jest. Podobnie było z GripControl nie ma i koniec. Choć pod względem konstrukcyjnym to jest ten sam samochód co 5008 (pasują moduły, czujniki, włączniki, wiązki itp). Schematy też się pokrywają tak więc trudno powiedzieć czemu to nie działa. Jak pisałem wcześniej działa połowicznie.
    W/g instrukcji:
    Działanie
    Po zauważeniu wolnego miejsca:
    - Nacisnąć sterowanie A w celu włą-
    czenia funkcji.
    - Włączyć kierunkowskaz po stronie
    wolnego miejsca.
    - Podczas pomiarów jechać wzdłuż
    danego miejsca z prędkością mniej-
    szą niż 20 km/h, przygotowując się
    do wykonania manewru parkowa-
    nia.
    W tym czasie układ dokonuje po-
    miaru wielkości wolnego miejsca.
    - Układ przekaże stopień trudności
    manewru parkowania, wyświetlając
    komunikat na ekranie wielofunkcyj-
    nym i włączając sygnał dźwiękowy.

    Naciskam przycisk na wskaźnikach zapala się zielona ikonka >P< włączam kierunek i zaczyna mrugać i na tym koniec. Brak jakichkolwiek reakcji na wyświetlaczu nawigacji.
    Myślałem iż problemem jest stara wersja (była R26) obecnie najwyższa R50 i nic się nie zmieniło. Musiał bym pogrzebać jeszcze komputerem i poszukać czy czegoś nie przegapiłem.
  • Poziom 12  
    Dobra to ja będę kombinował w wolnym czasie i dam znać. Przełącznik Niebieski zrobię foto z numerami pinów i dam ci znać. Porównamy jak ty masz a jak ja.

    Ostatnie pytanie czy jak w BSI mam nieaktywne wyszukiwanie miejsca to czy przełącznik będzie działał? Pytam do wpiąłem go pod pod niebieską wtyczkę i przycisk jest podświetlony ale nie reaguję na wł/wył.
  • Poziom 35  
    lizi0 napisał:

    Ostatnie pytanie czy jak w BSI mam nieaktywne wyszukiwanie miejsca to czy przełącznik będzie działał? Pytam do wpiąłem go pod pod niebieską wtyczkę i przycisk jest podświetlony ale nie reaguję na wł/wył.


    Nie będzie działał, trzeba włączyć w BSI.

    U mnie to wygląda tak:
    peugeot 3008 - dodatkowe czujniki parkowania

    Zdaje się że piny lecą tak
    6 5 4 3 2 1
    12 11 10 9 8 7

    U mnie wykorzystane są dwa klawisze od alarmu i od MPD (wyszukiwanie miejsca)
    Alarm pracuje na pinach 6 włącznik i 12 sygnalizacja, 11 to wiadomo masa i 5 podświetlenie.