Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ariston LSE730T - Silnik pompy myjącej nagrzewa się i nie ma mocy

SERVICE-AV 10 Maj 2015 02:02 744 5
  • #1 10 Maj 2015 02:02
    SERVICE-AV
    Poziom 39  

    Jako, że z AGD nie mam wiele do czynienia zapytam tu.
    Silnik 950R1L - C00078566 + 5uF. Kondensator stracił pojemność do 3,56uF.
    Czy sam kondensator może być tego przyczyną?
    Jaki jest sposób zasilania tego silnika skoro dochodzą 3 przewody?

    0 5
  • Pomocny post
    #2 10 Maj 2015 11:03
    karol1996
    Poziom 19  

    Witam
    Tak, zmiana pojemności kondensatora jest tego przyczyną.
    To jest tzw. kondensator rozruchowy.
    Aby silnik indukcyjny(taki właśnie posiada Kolega), ruszył, na stojanie należy wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Gdy do silnika podłączymy zasilanie jednofazowe, na stojanie wytworzy się pulsujące pole magnetyczne, co nie zapewnia rozruchu silnika.
    Dlatego ten trzeci przewód reprezentuje sobą "drugą" fazę. Aby przesunąć tę fazę o 90 stopni, należy pomiędzy jeden z kabli zasilających a ten trzeci kabel wpiąć kondensator.
    Pojemność kondensatora jest ściśle związana z mocą silnika.
    Gdy pojemność spadnie, silnik nie uzyska pełnej mocy i będzie się grzał.

    Pozdrawiam,
    Karol

    0
  • #4 11 Maj 2015 17:13
    SERVICE-AV
    Poziom 39  

    Jeszcze pytanie odnośnie konstrukcji.
    Rozumiem kondensator rozruchowy/pracy ale po co są 3 przewody od silnika idące do sterownika?
    Schemat nieczytelny w SM że nic wywnioskować nie można. Czy sterownik realizuje dwa różne tryby pracy silnika ?

    0
  • #5 11 Maj 2015 21:42
    karol1996
    Poziom 19  

    Witam
    Może zamieszczony schemat rozwiąże sprawę. A czy kondensator był bezpośrednio podłączony do silnika czy do sterownika?
    Bo jeśli do sterownika, to może być możliwa zmiana kierunku obrotów silnika.( tak jak w starych silnikach od pralek).

    Ariston LSE730T - Silnik pompy myjącej nagrzewa się i nie ma mocy

    Pozdrawiam,
    Karol

    0
  • #6 21 Maj 2015 23:35
    SERVICE-AV
    Poziom 39  

    Po wymianie kondensatora silnik ruszył .
    Uruchamiana w trybie na 50°C , po 5 minutach pojawia się jednak błąd R8 .
    Co oznacza i gdzie szukać przyczyny ?

    0