Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 207 1.4 hdi 2010r - Nie działająca klimatyzacja

maciek_1997 10 May 2015 10:37 8844 13
  • #1
    maciek_1997
    Level 11  
    Witam mam problem z klimatyzacją w moim Peugeocie.. Zacząłem od bezpiecznika nr.11, bezpiecznik jest dobry. Przejście prądu na sprężarkę brak... Cewka na sprężarce jest dobra sprawdzałem przejście.. Gaz uzupełniony... Jaka może być przyczyna niedziałającej klimatyzacji i gdzie jej szukać..
    Proszę o pomoc.
  • #2
    stasw147
    Level 15  
    hmm mało informacji, wentylatory sie włączają??? przekaźniki posprawdzaj
  • #3
    Opalony
    Level 13  
    Kolego więcej informacji. Nie bezpiecznik steruje klimą, on go tylko zasila.
    -Jaka to klimatyzacja? (manual,automat)
    -Gaz sprawdzony?
    -Błędy odczytane?
    -Wartości z czujnika ciśnienia?
    -Sprawdzone czy sterownik wtrysku pozwala załączyć?
    -itd.
  • #4
    maciek_1997
    Level 11  
    Klimatyzacja manualna, na czujnik ciśnienia nie dochodzi prąd.
    Wentylatory się nie włączają(nigdy nie był zagrzany do temperatury żeby załączyły się wentylatory)
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    W takim razie zostaje diagnostyka komputerowa, ona rozwieje wątpliwości.
  • #7
    milejow
    Level 43  
    maciek_1997 wrote:
    na czujnik ciśnienia nie dochodzi prąd.

    A wiesz chociaż, jakie napięcie powinno tam być bo obawiam się ,że nie???
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    Proszę bardzo - schemat podłączenia czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji i podłączenie sprężarki.

    georgesgr wrote:
    Przestancie, do cho....y, brac fachowcow za idiotow i pozwolcie im robic robote od poczatku do konca. Przestancie "jezdzic na diagnostyke" lub na "nabicie gazu". Bedziecie mieli mniej problemow.

    Problem jest taki że większość warsztatów w Polsce które "robią" klimatyzację tak naprawdę tylko potrafi nabić układ. Jeżeli po tym zabiegu klima nie rusza to kończy się ich praca i wysyłają do elektryka bo oni swoje zrobili.
    Mało jest serwisów zajmujących się klimatyzacją od A do Z, większość to warsztaty mechaniczne lub wulkanizację które dorabiają sobie na nabijaniu czynnika.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Opalony
    Level 13  
    Mie też denerwują fachowcy którzy ogłaszają się jako servis klimatyzacji, a tylko nabijają gaz za pomocą automatu.

    Żeby zdiagnozować układ klimatyzacji pod względem elektronicznym, trzeba znać chociaż podstawy działania(co jak, kiedy i dlaczego).

    Jak masz możliwość to podłącz się interfejsem diagnostycznym ze sterownikiem wtrysku i podejrzyj jakie ciśnienie widzi sterownik w układzie klimatyzacji (ok 6 Bar na wyłączonej). Jeżeli będzie 0 lub 1 sterownik nie puści sprężarki bo myśli że w układzie nie ma gazu i nie pozwoli zatrzeć sprężarki.

    Jak nie masz możliwości podłączenia pod kompa, to sprawdzić czujnik można za pomocą miernika cyfrowego, którego też trzeba umieć obsługiwać.

    Napięcie zasilające 5V
    Sygnał do sterownika na wyłączonej klimie ok. 1V
  • #12
    milejow
    Level 43  
    grala1 wrote:
    Mało jest serwisów zajmujących się klimatyzacją od A do Z, większość to warsztaty mechaniczne lub wulkanizację które dorabiają sobie na nabijaniu czynnika.

    Utożsamiasz się z nimi bo ja jakoś nie?

    Dodano po 2 [minuty]:

    georgesgr wrote:
    Jedyne, co mozna zobaczyc, to zgoda na zalaczenie w ECU.

    A pewien jesteś bo ja twierdzę, że jeszcze podejrzę ciśnienie??
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    domex32
    Moderator of Cars
    Panowie, dajcie spokój, było pisane o diagnostyce, było, wiec do puki autor nic nie zrobi w tym kierunku, dalsza dyskusja nie ma sensu...