Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dodatkowy napęd elektryczny do inwalidziego wózka manualnego

easyrider007 10 May 2015 10:56 3180 6
  • #1
    easyrider007
    Level 7  
    Potrzebuje pomocy i rady elektrospeców! Otóż jako osoba poruszająca się aktywnym wózkiem inwalidzkim mam często problem z pokonywaniem niektórych miejskich przeszkód (dziury w chodnikach, lekkie góreczki, krawędzie, dłuższy dystans). Ręce mam silne na tyle, że mogę sam jeździć po terenie płaskim, ale jednak za słabe żeby całkowicie samodzielnie poruszać się po mieście. Nie chciałbym przesiadać się na wóz elektryczny, bo to oznaczałoby dla mnie cofanie się w rehabilitacyjnym rozwoju, ale jakieś wspomaganko bardzo by mi pomogło. Ostatnio natknąłem się na ciekawe i nowatorskie rozwiązanie na zasadzie tzw. addonów elektrycznych - takie szybko montowane przystawki do wózka aktywnego. Dwa ciekawsze modele, to Smart Drive oraz Spinergy ZX-1 Power Add-On(jest o tym sporo filmików na yt) Szczególnie fajny jest smart drive, chociaż brakuje mu sterowania i hamulca. No pięknie ładnie działają, ale te silniczki kosztują powyżej 20 tys. pln! Jak dla mnie nierealna cena. Temu mam pytanie. Może jest ktoś kto konstruuje takie rzeczy w Polsce? Nie wiem jakiś geniusz z Polibudy, albo utalentowany amator mechanik/konstruktor. Chętnie nawiązałbym współpracę z takim człowiekiem/zespołem i razem stworzylibyśmy tanią super alternatywę dla takiego sprzętu. Co wy na to?
  • #2
    vodiczka
    Level 43  
    Skąd jesteś? Jeżeli z Łodzi lub okolic to chętnie nawiążę współpracę. Zakładam, że tak jak napisałeś silnik używamy tylko do wspomagania czyli do krótkotrwałej pracy. Sądzę, że cena prototypu (nie licząc pracy własnej) powinna zamknąć się w 5-8 tys. złotych bez akumulatora.
  • #3
    easyrider007
    Level 7  
    Otóż jestem z okolic Białegostoku bardziej. Chodzi o to, żeby silnik był lekki łatwo wymienialny, a bateria litowo jonowa, też jakaś nieduża. Standardowy zasięg wózka elektrycznego to do 25 kilometrów realnie. Tylko, że elektryczny potrafi ważyć 30 kilo, a manualny 7kg i unosi do 130 kg(ja mam 65kg)
  • Helpful post
    #4
    vodiczka
    Level 43  
    Wielkość baterii zależy od czasu pracy napędu jaki chcesz osiągnąć. Litowo jonowa jak najbardziej ale to podnosi koszty, dlatego oddzieliłem koszt napędu od kosztu akumulatora.
    Gdyby udało się przenieść napęd z 2 silników bezpośrednio na koła wózka (tak jak w starych silnikach spalinowych napędzających przednie koło roweru) rozwiązanie byłoby bardzo proste mechanicznie. Bardziej skomplikowany byłby sterownik silników, który w zależności od potrzeb musiałby utrzymać jazdę na wprost lub po łuku prawo/lewo.
    Spróbuję zasięgnąć języka na Politechnice Łódzkiej, może temat ich zainteresuje.

    Czy to widziałeś: http://sklep.tanalski.eu/mustang-naped-elektryczny-do-wozka-inwalidzkiego-p-29.html
  • #6
    easyrider007
    Level 7  
    spoko widziałem taką dostawkę, ale to nie na moje łapy, mam słaby chwyt. Poza tym szukam czegoś małego, kompaktowego.
    azibik; a co proponujesz?
  • #7
    azibik
    Level 32  
    Dwa silniki dc, napędzające koła dociskowo, aku żelowy na początek/koszty/. Sterowanie joystickiem.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Ewentualnie doładowywanie aku solarem .