Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

NISSAN NOTE 2006 - Skaner OBD2 BlueTooth nie łączy się z telefonem

10 May 2015 13:18 6561 2
  • Level 33  
    Samochód NISSAN NOTE 1,4 benzyna 2006 posiada złącze diagnostyczne OBD2.
    Kupiłem skaner jak na foto. W opisie skanera jest długa lista samochodów, z którymi współpracuje (wśród nich NISSAN NOTE)
    NISSAN NOTE 2006 - Skaner OBD2 BlueTooth nie łączy się z telefonem
    Po włączeniu do złącza OBD2, ustawieniu kluczyka w pozycji ON, włączam opcję BLUETOOTH w telefonie, wyszukuję urządzenia w pobliżu. Telefon odnajduje wśród dostępnych urządzeń - OBDII. Po kliknięciu na OBDII telefon pyta o kod dostępu. Szybko wpisuję "1234", Gotowe, OK. Dostaję odpowiedź, że urządzenie powiązane. Kolejne kliknięcie na OBDII otwiera jedynie menu: zmień nazwę lub rozłącz parę. Rozumiem, że urządzenia się połączyły i sparowały.
    Wychodzę z tych ustawień i startuję aplikację TORQUE, która po wybraniu jakiejkolwiek opcji informuje :"Podłączenie do ECU. Najpierw wykonaj podłączenie"
    oraz "Not connected to OBD interface ! Connect then try again"
    Próbowałem wiele razy trzema telefonami z systemem Android i zawsze mam podobny efekt. Gdzie może leżeć przyczyna ?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • Level 28  
    W zakładce Adapter status masz informacje o stanie urządzenia. Jeżeli masz połączenie z adapterem zaznaczone na tak a podłączenie do Ecu nie może to oznaczać że ten adapter nie obsługuje tego sterownika samochodu.
  • Level 33  
    Może ktoś ma doświadczenia ze skanerem włączonym do NISSANA NOTE ?
    Czy kolejność mojego uruchamiania jest prawidłowa ?
    Czy może są jeszcze jakieś dodatkowe wymagania (oszczędzanie akumulatorka telefonu wyłączyłem, sprawdzałem też z wyjętą kartą SIM, by łączność z GSM nie zakłócała, zaktualizowałem Androida na jednym z telefonów) ?
    Czy ktoś używa ten model skanera do innych samochodów i z jakim efektem ?
    Kod 1234 jest na pewno prawidłowy, gdyż przy wpisywaniu innych kodów np.:0000 czy 4567, 5678 dostaję komunikat o nieprawidłowym kodzie.
    Próba odczytu czegokolwiek programem ScanMasterELM-Demo przez BlueTootha spod Windows7 na netbooku też się nie powiodła. Komputer automatycznie znalazł urządzenie OBD2 i nie pytając o kod oczekiwał na wciśnięcie "connect" po czym wyświetlił 18:52:32 Connected on COM6 Niestety nawet opcja INFO wyświetliła wszystkie rubryki niewypełnione (Marka samochodu - nieznana, Model - nieznay Nr VIN - nieznany itd.
    Sprawdziłem też program: ForScan
    Interfejs - połączony ECU - niepołączony
    Złącze ODB2 w samochodzie ma styki tylko w pozycjach zaznaczonych na poniższym rysunku. Pozostałe dziurki nie zawierają blaszek stykowych.
    Wynika z tego, że może obsługiwać tylko magistralę CAN i K-Line.
    NISSAN NOTE 2006 - Skaner OBD2 BlueTooth nie łączy się z telefonem
    Dodatkowo z instrukcji serwisowej wynika, że linie CAN są doprowadzone do gniazdka (rys)
    NISSAN NOTE 2006 - Skaner OBD2 BlueTooth nie łączy się z telefonem
    ------
    Chciałbym dorzucić dodatkowe pytanie w tym temacie:
    Czy protokół transmisji magistrali CAN NISSANA NOTE 1,4 2006 jest kompatybilny z protokołem opisywanym dla tego interfejsu ?
    NISSAN NOTE 2006 - Skaner OBD2 BlueTooth nie łączy się z telefonem
    Może wszelkie moje wysiłki są bezsensowne i komputer NISSANA nie ma szans dogadać się z tym interfejsem ?
    Czy program na telefonie lub zewnętrznym komputerze jest w stanie wymusić jakąkolwiek transmisję przy niekompatybilności interfejsu (choćby przez konsolę tekstową) ?
    Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z odczytem parametrów NISSANA NOTE ?

    ------------------------
    15 maj 2015
    Sam sobie udzielę publicznej odpowiedzi, ale moje próby może komuś pomogą w dalszym rozpracowywaniu tematu.
    Na telefonie zainstalowałem kolejne 2 programy pracujące pod Androidem:
    1.NISSAN EconTool - połączył się z interfejsem, ale nie chciał się zobaczyć komputera samochodu.
    2.EOBD Facile - demo -(wersja polskojęzyczna). Połączył się z interfejsem, poprosił o wybranie z listy około 20 producentów samochodów (wybrałem NISSAN) i automatycznie zaczął testować protokoły transmisji z samochodem. Nie zdążyłem zapisać przy którym nawiązał połączenie, ale to był jeden z dwóch ostatnich na liście:
    -Tryb automatyczny
    -SAEJ1850 PWM 41,6Kbaud
    -SAEJ1850 VPWM 10,4Kbaud
    -ISO9141 (inicjalizacja 5baud)
    -ISO14230-4 (inicjalizacja 5baud)
    -ISO14230-4 (szybka inicjalizacja)
    -ISO15765-4 (11bit ID, 500Kbaud)
    -ISO15765-4 (29bit ID, 500Kbaud)
    -ISO15765-4 (11bit ID, 250Kbaud)
    -ISO15765-4 (29bit ID, 250Kbaud)
    Wprawdzie jako wersja demo miał zablokowane większość opcji i wyświetlił :
    0 aktualnych błędów
    0 zapamiętanych błędów
    mimo świecącej kontrolki CHECK ENGINE, ale ten test dał mi odpowiedż, że interejs jest w stanie pośredniczyć między komputerem samochodu a programem w telefonie. Pozostaje więc kwestia wybrania samochodu RENAULT (NISSAN NOTE powstał wspólnie z RENAULT i część silników pochodzi z RENAULT a część z NISSANA) lub znalezienia pełnej wersji tego programu lub znalezienia innego programu. W każdym bądź razie jest to optymistyczny wniosek.
    Będę nad tym dalej pracował.
    ----------------------------------------------
    24.05.2015.
    W końcu udało się. Program TORQUE PRO poprzez ten skaner połączył się z komputerem samochodu NISSAN NOTE 1.4 2006. Zegary wyświetlają prawidłowo aktualną prędkość, obroty, temperaturę silnika, zczytują nr i opis błędu kontrolki CHECK ENGINE i kasują. Pokazują zamrożone ramki.
    Udało się to za około 40 próbą. Nic w międzyczasie nie zmieniałem w programie.
    Może zbyt krótko czekałem na połączenie, może zbyt krótkie przerwy robiłem między próbami, może za blisko trzymałem telefon a może za daleko, może po każdej nieudanej próbie trzeba wyciągać skaner ze złącza. W każdym razie jest szansa na odczyt. Chętnie skorzystałbym z doświadczeń innych jak to uruchamiać, aby połączyć się przy pierwszej próbie. Może ma ktoś doświadczenia z pełniejszego wykorzystania możliwości programu TORQUE ? (testy podzespołów, zapis parametrów podczas jazdy i ich interpretacja itp.)