Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat ibiza 2002, zapala się kontrolka - "usterka silnik

abba3 24 May 2005 19:05 73269 11
  • #1
    abba3
    Level 2  
    Witam pierwszy raz na forum i przepraszam za ewentualne błędy. Mam problem z którym serwisy chyba sobie nie radzą, zapaliła mi się kontrolka "usterka silnika/zwiększona emisja spalin". Po odczytaniu kodów wyświetla błąd 17604, 17598, 17586 - wszystkie te błędy wskazują na sondę lambda nr 1 przed katalizatorem, wymiana sondy nic nie dała (nie był to oryginał, ale zastępcza sonda NTK - oryginał w serwisie 700zł), ostatnio ta kontrolka sama zgasła i przez dość długi czas było wszystko OK, ale potem znów się zapaliła. Samochód chodzi bez zarzutu, nic nie wskazuje na sondę, spalanie wzorcowo, obroty w porządku, silnik pracuje równo itd. gdyby nie ta kontrolka to nic bym nie zauważył.
    czy komuś się zdarzył taki problem i co to może być?

    Dziękuję za wszelkie sugestie.
  • #2
    kordel
    Level 25  
    Witam. Jak juz wspomniales to jest tylko sygestia:
    Wypnij wtyczke z przeplywomierza i ja przemyj (druga strone tez). Nie mam pojecia czy to cos da, ale napewno nie zaszkodzi -> czesta usterka w oplach, ale w seacie tez raz sie z tym spotkalem.

    Pozdrawiam Marcin.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A wykasowales kody bledow?
  • #3
    baraka
    Level 18  
    witam
    a masz może silnik 1.4 16v, jesli tak to radziłbym ci uważać na paliwo jakie tankujesz , wystarczy ze raz zatrankujesz "nie takie " -wiesz co mam na myśli , i będziesz miał takie oto kłooty , tankuj najlepiej w jednej stacji i to sprawdzonej ( takie same kłopoty w VW POLO 1,4 16v - a to są te same silniki )
    pozdrawiam
  • #4
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Masz wydruk analizy spalin?
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    abba3
    Level 2  
    Z tą wtyczką zobaczę i dam znać czy coś dało, dzięki z góry.
    Tak błędy były kasowane wielokrotnie i wtedy lampka zaraz gasła, ale jak ruszałem to się zapalała po jakimś krótkim czasie (5-10minut).
    Zgadza się jest to silnik 1.4 16V.

    Wydruk z analizy spalin sprzed 2 tygodni przy obrotach n = ok. 800obr/min:

    HC = 228
    CO = 0.21
    CO2 = 15.10
    O2 = 0.28
    Lambda = 0.99
    AFR = 14.23

    przy 3000 obr/min nie wydrukowali mi, ale CO podskoczyło do ponad 2.
    powiedzieli, że coś z sondą lub z katalizatorem już niedobrze, ale inny fachowiec powiedział, że katalizator jest w porządku tylko sonda.

    Jestem umówiony z innym fachowcem, który założy oryginalną sondę i zobaczymy, jak będzie ok. to zapłacę a jak nie to dalej trzeba będzie szukać. Sonda rzecz kosztowna, zazwyczaj nie mają jakiejś sprawnej, żeby klientowi założyć, sprawdzić i powiedzieć na 100%, że to sonda, tylko mówią, że mają nowe zapakowane, a jak rozpakują i założą, to nawet jak nie zadziała to trzeba za nią zapłacić, a później może przepustnica i komputer :), to może lepiej kupić cały silnik lub samochód?????.

    Tak się zastanawiam jak jest z gazem przy tym samochodzie, bo słyszałem, że wtedy dzieją się różne klocki z sondami (emulatory sond), tak na zapas myślę, czy podłączenie emulatora zamiast sondy spowodowałoby zgaśnięcie tej lampki?.

    Właśnie pracuję nad jednym emulatorkiem, dam znać o wynikach i dzięki za wszelkie informacje.

    Zbyszek
  • #7
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Na podstawie analizy spalin można określić że mieszanka jest za uboga.
    Przyczyny mogą być następujące; wolno pracująca sonda lambda i to komputer widzi/zapala się check/,wtryskiwacze są zanieczyszczone mają lub dają mniej paliwa.Czy sonda oryginalna miała pięć przewodów?Reszta informacji na PW.
  • #8
    abba3
    Level 2  
    Witam ponownie po dłuższej przerwie. Po wymianie sondy wszystko jest w zasadzie ok., ale tylko w zasadzie. Ta kontrolka po ok. 2 tygodniach się znów zapaliła (dokładnie dzisiaj), błędy już nie są chyba związane z sondą, a właściwie jest wyświetlany jeden błąd - o numerze:

    17550 P1142 "Stwierdzenie wartości obciążenia poniżej dopuszczalnej granicy - usterka występująca sporadycznie".

    Aha, i zapala się tym razem lampka "EPC", po wyłączeniu silnika i ponowym zapaleniu lampka EPC gaśnie a w/w błąd zostaje w pamięci i "Check engine" się świeci aż do skasowania.

    I na co znów tym razem wskazuje ta lampa EPC (w warsztacie mówią, że to może wskazywać na wszystko :-()?
  • #9
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    EPC-Electronic Pressure Control,elektroniczna kontrola ciśnienia.
    Skoda ma też coś podobnego?turbo?za mało informacji o silniku.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Może jednak rozrząd jest tylko żle?
  • #10
    Slawek J
    Level 30  
    Czy wtym aucie nie ma przypadkiem 2 sond, jedna przed a druga za katalizatorem?
  • #11
    monterek3
    Level 16  
    EPC-Electronic Pressure Control,elektroniczna kontrola ciśnienia.
    Skoda ma też coś podobnego?turbo?za mało informacji o silniku.



    <co ten gościu wypisuje>

    Pozdrawiam
  • #12
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Kargul podejdż do płota.monterek 3.