Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MZ Es 250 Trophy - silnik po kapitalnym remoncie nie odpala

Mateusz1.1 10 May 2015 20:51 5784 46
  • #1
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Wymienione simeringi, ³o¿yska, t³ok pier¶cienie, szlif cylindra, cewka wzbudzenia, szczotki, kondensator, przerywacz.
    -przerwa na przerywaczu 0.3
    -zap³on 3mm prze GMP
    -przerwa na ¶wiecy 0.4mm
    -iskra jest koloru niebieskiego
    -aku 6.3V

    Nie odpala nawet po podaniu mieszanki paliwowej na t³ok.
    Wiem, ¿e cudów nie ma, ale ta bestia nie chce odpalaæ...
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na og³oszenia w lokalnej prasie, czy nie ma jakiego¶ serwisu dwusuwów w okolicy. Skoro nawet po podlaniu pod ¶wiecê nie zapala, to mo¿liwo¶ci s± dwie - albo brak sprê¿ania, co mo¿na wykluczyæ, bo podobno silnik po remoncie, albo brak iskry - czyli albo ¶wieca zalana/uszkodzona, albo brak pr±du w uk³adzie zap³onowym. Wiêcej mo¿liwo¶ci nie ma. No mo¿e jeszcze zatkany na amen wydech.
  • #5
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Z t³umikiem sprawdzê bo faktycznie mo¿e tak byæ. Kolejna sprawa co mi do g³owy przed chwil± przysz³a to to ¿e ziomek od szlifu móg³ za³o¿yæ inny t³ok i st±d te cuda. A mo¿e po prostu iskra w cylindrze pod ci¶nieniem ginie?
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    cyborg39 wrote:
    Pewnie ³apie gdzie¶ lewe powietrze do skrzyni korbowej. Pewnie pierwszy raz sk³ada³e¶ MZ i nie dopilnowa³e¶ pewnych drobnych spraw..

    A czego tam pilnowaæ? Silnik prawie jak ka¿dy inny, za wyj±tkiem ³o¿ysk wa³u smarowanych olejem ze skrzyni biegów. Jedyn± rzecz± do pilnowania tam, jest mechanizm zmiany biegów. Nawet gdyby ³apa³ powietrza, to po podlaniu pod ¶wiecê powinien siê odezwaæ.
  • #8
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Silników tego typu trochê ju¿ posk³ada³em i wszystkie z zamierzonym efektem. Silnik sk³adany na uszczelki z klingerytu, kartery niepowyszczerbiane, simeringi nowe, dwuwargowe za³o¿one sprê¿ynk± w stronê ³o¿ysk.
  • #9
    cyborg39
    Level 28  
    Mz po pierwsze nie ma uszczelki na ¶rodku. Po drugie trzeba pilnowaæ ¿eby warga uszczelniacza nie "zadar³a siê" podczas wk³adania wa³u o uskok na pó³o¶ce wa³u. Poza tym trzeba sprawdziæ czy po³ówki karterów nie s± skrzywione co czêsto ma miejsce przy nieumiejêtnym demontowaniu silnika.
    robokop wrote:
    A czego tam pilnowaæ? Silnik prawie jak ka¿dy inny

    Robokop wielu poleg³o na silnikach MZ mimo ¿e twierdzili to co ty
  • #10
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Jak fabryka wypu¶ci³a to pewnie ¿e uszczelki nie by³o ale czas zrobi³ swoje i dla pewno¶æ lepiej j± daæ, na pewno nie zaszkodzi a mo¿e pomóc. Z warg± uszczelniacza masz racje pewno¶ci co do niej nie mam chodz jedna z nich powinna trzymaæ. Ale po podlaniu pod ¶wiece powinna chodz parskn±æ a tu nic.., jakby iskra pod ci¶nieniem zaginê³a lecz na innym zap³onie równie¿ nic.
  • #11
    cyborg39
    Level 28  
    Mateusz1.1 wrote:
    Jak fabryka wypu¶ci³a to pewnie ¿e uszczelki nie by³o ale czas zrobi³ swoje i dla pewno¶æ lepiej j± daæ, na pewno nie zaszkodzi a mo¿e pomóc.

    Pomo¿e najwy¿ej na szybsze zu¿ycie skrzyni biegów jak jej na nowo nie wydystansujesz..
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    cyborg39 wrote:
    Mz po pierwsze nie ma uszczelki na ¶rodku. Po drugie trzeba pilnowaæ ¿eby warga uszczelniacza nie "zadar³a siê" podczas wk³adania wa³u o uskok na pó³o¶ce wa³u. Poza tym trzeba sprawdziæ czy po³ówki karterów nie s± skrzywione co czêsto ma miejsce przy nieumiejêtnym demontowaniu silnika.
    robokop wrote:
    A czego tam pilnowaæ? Silnik prawie jak ka¿dy inny

    Robokop wielu poleg³o na silnikach MZ mimo ¿e twierdzili to co ty

    Tak, a po wszystkim nale¿y odmówiæ nad nim zaklêcie i pokropiæ wod± z Lourdes. Pogiête kartery, to tylko przy rozbieraniu przy pomocy siekiery - normalnie nic takiego nie ma prawa siê staæ. Uszczelka jest -zapewniam kolegê, to silnik z lat '60, zanim pojawi³y siê wszelkie masy uszczelniaj±cê. Tak samo z wywiniêciem simmeringu - wychodzi na to, ¿e nie widzia³e¶ na oczy takiego silnika, wiêc uprasza siê o nie zabieranie wiêcej g³osu.
  • #15
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Znajdz mi podk³adkê o grubo¶ci 0,080mm to j± za³o¿ê ¿eby¶ siê nie czepia³ ¿e mi skrzynia padnie. Wróæmy do tematu bo potrzebuje wskazówek a nie dokuczliwych uwag.
  • #16
    cyborg39
    Level 28  
    robokop wrote:
    Uszczelka jest -zapewniam kolegê, to silnik z lat '60, zanim pojawi³y siê wszelkie masy uszczelniaj±cê. Tak samo z wywiniêciem simmeringu - wychodzi na to, ¿e nie widzia³e¶ na oczy takiego silnika, wiêc uprasza siê o nie zabieranie wiêcej g³osu.

    Robokop to ¿e jeste¶ modem nie znaczy ¿e musisz znaæ siê na wszystkim wiêc proszê nie pisz nieprawdy na temat tego silnika. Mateusz mam zestawy podk³adek o prawie ka¿dej grubo¶ci, jak chcesz to ci pode¶lê..
  • #17
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Przepraszam ale muszê napisaæ... Czy uwa¿asz ¿e podk³adka o grubo¶ci 0,080mm przetrwa w tym silniku? Zetrze siê. Wychodzi na to ¿e brakuje iskry w cylindrze tylko czemu jest a w cylindrze jej nie ma?
  • #20
    krau
    Level 24  
    Czy ta przerwa na ¶wiecy nie jest aby za ma³a? A z jakiej odleg³o¶ci przeskakuje iskra do cylindra po zdjêciu fajki z przewodu WN?
  • #21
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Próbowa³em te¿ z innymi przerwami na ¶wiecy. Nie sprawdza³em z jakiej odleg³o¶ci przeskakuje iskra. Ale jakby nie by³o to powinna choæby parskn±æ a tu nic. Dosta³a nawet samostartu i dupa blada, jutro sprawdzê cewkê i przewód.
  • #22
    BANANvanDYK
    Level 41  
    W najstarszym katalogu do ES 250 nie widzia³em uszczelki pomiêdzy karterami.
    Jak nie odpala nawet na samostarcie to problem jest do¶æ powa¿ny.
    Stare MZ mia³y inne t³oki ni¿ np. w ETZ. Mechanik maj±cy g³owê na karku i znaj±cy silniki dwusuwowe powinien zorientowaæ siê ¿e co¶ jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyró¿niaj±cym siê jest odleg³o¶æ od denka do sworznia oraz wysoko¶æ t³oka. Mo¿na zawsze zmierzyæ k±ty otwarcia okien i porównaæ z danymi fabrycznymi podanymi w ksi±¿kach napraw.
    Do sprawdzenia jest:
    1. Energia i d³ugo¶æ iskry. Tanie podróbkowe cewki WN z allegro padaj± jak muchy po muchozolu, tylko "orygina³y" MZA za 50 z³ s± dobre.
    2. K±t wyprzedzenia zap³onu, mo¿liwe ¿e masz od¶rodkowy regulator k±ta wyprzedzenia i na to te¿ trzeba zwróciæ uwagê przy ustawianiu.
    3. Szczelno¶æ komory korbowej silnika. Je¶li uszczelniacz ma przedmuch to tracisz przep³ukiwanie zwrotne, charakterystyczne "flum" w cylindrze i nawet na samostarcie siê nie odezwie.
    4. Ci¶nienie sprê¿ania.
  • #23
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    BANANvanDYK wrote:
    W najstarszym katalogu do ES 250 nie widzia³em uszczelki pomiêdzy karterami.

    Z kolei wszystkie ES i Ts jakie w ¿yciu rozbiera³em mia³y. Nie zapominaj, ¿e w naszym piêknym kraju jedyn± dostêpn± przez lata mas± uszczelniaj±c± by³ Hermetic.
    Quote:

    Stare MZ mia³y inne t³oki ni¿ np. w ETZ. Mechanik maj±cy g³owê na karku i znaj±cy silniki dwusuwowe powinien zorientowaæ siê ¿e co¶ jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyró¿niaj±cym siê jest odleg³o¶æ od denka do sworznia oraz wysoko¶æ t³oka. Mo¿na zawsze zmierzyæ k±ty otwarcia okien i porównaæ z danymi fabrycznymi podanymi w ksi±¿kach napraw.

    T³ok z ETZ jest zupe³nie inny ni¿ z MZ. Nie da siê w³o¿yæ do cylindra.
    Quote:

    1. Energia i d³ugo¶æ iskry. Tanie podróbkowe cewki WN z allegro padaj± jak muchy po muchozolu, tylko "orygina³y" MZA za 50 z³ s± dobre.

    Pasuje pierwsza lepsza cewka 6V, z tego co pamiêtam, to nawet na 12V cewkach dawa³o siê je¼dziæ.
  • #24
    Macosmail
    Level 34  
    A ETZ to nie MZ? Wink Tam nie by³o ¿adnej masy uszczelniaj±cej. Dok³adna obróbka powierzchni stykaj±cych siê gwarantowa³a szczelno¶æ. Nie jestem tylko pewny czy by³o tak ju¿ w ES.
  • #25
    Mateusz1.1
    Level 12  
    No uszczelniacze s± nowe, po³ówki z³o¿one na uszczelkê, t³ok jest do ES w ETZ s± inne. T³ok dosta³em jak odda³em cylek do szlifu. Jutro podmieniê cewkê razem z przewodem i ¶wiec± od sprawnej TSki i jak sie nie odezwie to silnik na stó³ do ponownej rozbiórki.
  • #27
    Polos113
    Level 16  
    Na filmach ze sk³adaniem oryginalnych silników MZ widaæ jak kartery s± czym¶ smarowane pêdzelkiem.
  • #28
    BANANvanDYK
    Level 41  
    robokop wrote:
    Z kolei wszystkie ES i Ts jakie w ¿yciu rozbiera³em mia³y.

    Jeszcze raz sprawdza³em ksi±¿ki, w ka¿dej instrukcji napraw jest mowa o Dichmase. Chyba Pan nie mia³ okazji rozdziewiczaæ DDRa. Proszê sprawdziæ samemu: http://miraculis.de/aw/mz/mz.htmlhttp://miraculis.de/aw/mz/mz.html
    Silniki Simsona M53 i M54 stosowane w serii SR4 i KR51 te¿ nie mia³y uszczelki pomiêdzy karterami. Dopiero w silnikach S50 i Duo w których kartery mia³y dolne ucho mocowania, wprowadzono w nich uszczelkê pomiêdzy karterami.
    robokop wrote:
    T³ok z ETZ jest zupe³nie inny ni¿ z MZ. Nie da siê w³o¿yæ do cylindra.

    Nie wiem czy nie wejdzie, ale na odwrót siê da. Ojciec w ETZ 250 kto¶ takie partactwo zrobi³, wsadzaj±c t³ok od starszego modelu, bez zapasowego kanistra nie je¼dzi³.
    robokop wrote:
    Pasuje pierwsza lepsza cewka 6V, z tego co pamiêtam, to nawet na 12V cewkach dawa³o siê je¼dziæ.

    Nie chodzi o to, ¿e na ka¿dej bêdzie iskra. Problem w tym ¿e nowe podróbki do niczego siê nie nadaj±. Za³o¿ysz staroæ wygrzebany ze ¶mietnika i ten dzia³a.
  • #29
    SKM 1964
    Level 33  
    Kiedy¶ naprawia³em wujkowi MZ 250 Jaskó³ka. Motor jego od pocz±tku, kupiony
    w sklepie, wiêc wiadomo ¿e nikt nie grzeba³. Po rozpo³owieniu karterów okaza³o
    siê, ¿e silnik by³ z³o¿ony bez uszczelek, fabrycznie. Tak te¿ z³o¿y³em zwa¿aj±c na czysto¶æ powierzchni, bez uszczelki. Silnik pracuje bez zarzutu do dzisiaj. :|

    Dodano po 7 [minuty]:

    Oczywi¶cie kupiony w latach 60-tych. Orygina³ z fabryki.
  • #30
    pawlik118
    Level 30  
    to mo¿e odpowiedz na podpowiedzi kolegów
    1) Czy jest sprê¿anie (cho¶by zatkaj otwór ¶wiecy palcem)czy czuæ "kompresjê" na kopniaku
    2) mo¿na przytkaæ rêk± wlot powietrza przed ga¼nikiem i sprawdziæ czy jest tam podci¶nienie - ssanie
    3) Czy ¶wieca jest ca³kowicie sucha, czy wilgotna czy mokra. Jak jest wilgotna i mokra to mo¿e j± przebijaæ (brak iskry) pod ci¶nieniem w cylindrze