Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MZ Es 250 Trophy - silnik po kapitalnym remoncie nie odpala

Mateusz1.1 10 May 2015 20:51 5784 46
  • #1
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Wymienione simeringi, 這篡ska, t這k pier軼ienie, szlif cylindra, cewka wzbudzenia, szczotki, kondensator, przerywacz.
    -przerwa na przerywaczu 0.3
    -zap這n 3mm prze GMP
    -przerwa na 鈍iecy 0.4mm
    -iskra jest koloru niebieskiego
    -aku 6.3V

    Nie odpala nawet po podaniu mieszanki paliwowej na t這k.
    Wiem, 瞠 cud闚 nie ma, ale ta bestia nie chce odpala...
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na og這szenia w lokalnej prasie, czy nie ma jakiego serwisu dwusuw闚 w okolicy. Skoro nawet po podlaniu pod 鈍iec nie zapala, to mo磧iwo軼i s dwie - albo brak spr篹ania, co mo積a wykluczy, bo podobno silnik po remoncie, albo brak iskry - czyli albo 鈍ieca zalana/uszkodzona, albo brak pr康u w uk豉dzie zap這nowym. Wi璚ej mo磧iwo軼i nie ma. No mo瞠 jeszcze zatkany na amen wydech.
  • #5
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Z t逝mikiem sprawdz bo faktycznie mo瞠 tak by. Kolejna sprawa co mi do g這wy przed chwil przysz豉 to to 瞠 ziomek od szlifu m鏬 za這篡 inny t這k i st康 te cuda. A mo瞠 po prostu iskra w cylindrze pod ci郾ieniem ginie?
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    cyborg39 wrote:
    Pewnie 豉pie gdzie lewe powietrze do skrzyni korbowej. Pewnie pierwszy raz sk豉da貫 MZ i nie dopilnowa貫 pewnych drobnych spraw..

    A czego tam pilnowa? Silnik prawie jak ka盥y inny, za wyj徠kiem 這篡sk wa逝 smarowanych olejem ze skrzyni bieg闚. Jedyn rzecz do pilnowania tam, jest mechanizm zmiany bieg闚. Nawet gdyby 豉pa powietrza, to po podlaniu pod 鈍iec powinien si odezwa.
  • #8
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Silnik闚 tego typu troch ju posk豉da貫m i wszystkie z zamierzonym efektem. Silnik sk豉dany na uszczelki z klingerytu, kartery niepowyszczerbiane, simeringi nowe, dwuwargowe za這穎ne spr篹ynk w stron 這篡sk.
  • #9
    cyborg39
    Level 28  
    Mz po pierwsze nie ma uszczelki na 鈔odku. Po drugie trzeba pilnowa 瞠by warga uszczelniacza nie "zadar豉 si" podczas wk豉dania wa逝 o uskok na p馧o軼e wa逝. Poza tym trzeba sprawdzi czy po堯wki karter闚 nie s skrzywione co cz瘰to ma miejsce przy nieumiej皻nym demontowaniu silnika.
    robokop wrote:
    A czego tam pilnowa? Silnik prawie jak ka盥y inny

    Robokop wielu poleg這 na silnikach MZ mimo 瞠 twierdzili to co ty
  • #10
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Jak fabryka wypu軼i豉 to pewnie 瞠 uszczelki nie by這 ale czas zrobi swoje i dla pewno嗆 lepiej j da, na pewno nie zaszkodzi a mo瞠 pom鏂. Z warg uszczelniacza masz racje pewno軼i co do niej nie mam chodz jedna z nich powinna trzyma. Ale po podlaniu pod 鈍iece powinna chodz parskn望 a tu nic.., jakby iskra pod ci郾ieniem zagin窸a lecz na innym zap這nie r闚nie nic.
  • #11
    cyborg39
    Level 28  
    Mateusz1.1 wrote:
    Jak fabryka wypu軼i豉 to pewnie 瞠 uszczelki nie by這 ale czas zrobi swoje i dla pewno嗆 lepiej j da, na pewno nie zaszkodzi a mo瞠 pom鏂.

    Pomo瞠 najwy瞠j na szybsze zu篡cie skrzyni bieg闚 jak jej na nowo nie wydystansujesz..
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    cyborg39 wrote:
    Mz po pierwsze nie ma uszczelki na 鈔odku. Po drugie trzeba pilnowa 瞠by warga uszczelniacza nie "zadar豉 si" podczas wk豉dania wa逝 o uskok na p馧o軼e wa逝. Poza tym trzeba sprawdzi czy po堯wki karter闚 nie s skrzywione co cz瘰to ma miejsce przy nieumiej皻nym demontowaniu silnika.
    robokop wrote:
    A czego tam pilnowa? Silnik prawie jak ka盥y inny

    Robokop wielu poleg這 na silnikach MZ mimo 瞠 twierdzili to co ty

    Tak, a po wszystkim nale篡 odm闚i nad nim zakl璚ie i pokropi wod z Lourdes. Pogi皻e kartery, to tylko przy rozbieraniu przy pomocy siekiery - normalnie nic takiego nie ma prawa si sta. Uszczelka jest -zapewniam koleg, to silnik z lat '60, zanim pojawi造 si wszelkie masy uszczelniaj帷. Tak samo z wywini璚iem simmeringu - wychodzi na to, 瞠 nie widzia貫 na oczy takiego silnika, wi璚 uprasza si o nie zabieranie wi璚ej g這su.
  • #16
    cyborg39
    Level 28  
    robokop wrote:
    Uszczelka jest -zapewniam koleg, to silnik z lat '60, zanim pojawi造 si wszelkie masy uszczelniaj帷. Tak samo z wywini璚iem simmeringu - wychodzi na to, 瞠 nie widzia貫 na oczy takiego silnika, wi璚 uprasza si o nie zabieranie wi璚ej g這su.

    Robokop to 瞠 jeste modem nie znaczy 瞠 musisz zna si na wszystkim wi璚 prosz nie pisz nieprawdy na temat tego silnika. Mateusz mam zestawy podk豉dek o prawie ka盥ej grubo軼i, jak chcesz to ci pode郵..
  • #17
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Przepraszam ale musz napisa... Czy uwa瘸sz 瞠 podk豉dka o grubo軼i 0,080mm przetrwa w tym silniku? Zetrze si. Wychodzi na to 瞠 brakuje iskry w cylindrze tylko czemu jest a w cylindrze jej nie ma?
  • #20
    krau
    Level 24  
    Czy ta przerwa na 鈍iecy nie jest aby za ma豉? A z jakiej odleg這軼i przeskakuje iskra do cylindra po zdj璚iu fajki z przewodu WN?
  • #21
    Mateusz1.1
    Level 12  
    Pr鏏owa貫m te z innymi przerwami na 鈍iecy. Nie sprawdza貫m z jakiej odleg這軼i przeskakuje iskra. Ale jakby nie by這 to powinna cho熲y parskn望 a tu nic. Dosta豉 nawet samostartu i dupa blada, jutro sprawdz cewk i przew鏚.
  • #22
    BANANvanDYK
    Level 41  
    W najstarszym katalogu do ES 250 nie widzia貫m uszczelki pomi璠zy karterami.
    Jak nie odpala nawet na samostarcie to problem jest do嗆 powa積y.
    Stare MZ mia造 inne t這ki ni np. w ETZ. Mechanik maj帷y g這w na karku i znaj帷y silniki dwusuwowe powinien zorientowa si 瞠 co jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyr騜niaj帷ym si jest odleg這嗆 od denka do sworznia oraz wysoko嗆 t這ka. Mo積a zawsze zmierzy k徠y otwarcia okien i por闚na z danymi fabrycznymi podanymi w ksi捫kach napraw.
    Do sprawdzenia jest:
    1. Energia i d逝go嗆 iskry. Tanie podr鏏kowe cewki WN z allegro padaj jak muchy po muchozolu, tylko "orygina造" MZA za 50 z s dobre.
    2. K徠 wyprzedzenia zap這nu, mo磧iwe 瞠 masz od鈔odkowy regulator k徠a wyprzedzenia i na to te trzeba zwr鏂i uwag przy ustawianiu.
    3. Szczelno嗆 komory korbowej silnika. Je郵i uszczelniacz ma przedmuch to tracisz przep逝kiwanie zwrotne, charakterystyczne "flum" w cylindrze i nawet na samostarcie si nie odezwie.
    4. Ci郾ienie spr篹ania.
  • #23
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    BANANvanDYK wrote:
    W najstarszym katalogu do ES 250 nie widzia貫m uszczelki pomi璠zy karterami.

    Z kolei wszystkie ES i Ts jakie w 篡ciu rozbiera貫m mia造. Nie zapominaj, 瞠 w naszym pi瘯nym kraju jedyn dost瘼n przez lata mas uszczelniaj帷 by Hermetic.
    Quote:

    Stare MZ mia造 inne t這ki ni np. w ETZ. Mechanik maj帷y g這w na karku i znaj帷y silniki dwusuwowe powinien zorientowa si 瞠 co jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyr騜niaj帷ym si jest odleg這嗆 od denka do sworznia oraz wysoko嗆 t這ka. Mo積a zawsze zmierzy k徠y otwarcia okien i por闚na z danymi fabrycznymi podanymi w ksi捫kach napraw.

    T這k z ETZ jest zupe軟ie inny ni z MZ. Nie da si w這篡 do cylindra.
    Quote:

    1. Energia i d逝go嗆 iskry. Tanie podr鏏kowe cewki WN z allegro padaj jak muchy po muchozolu, tylko "orygina造" MZA za 50 z s dobre.

    Pasuje pierwsza lepsza cewka 6V, z tego co pami皻am, to nawet na 12V cewkach dawa這 si je寮zi.
  • #24
    Macosmail
    Level 34  
    A ETZ to nie MZ? Wink Tam nie by這 瘸dnej masy uszczelniaj帷ej. Dok豉dna obr鏏ka powierzchni stykaj帷ych si gwarantowa豉 szczelno嗆. Nie jestem tylko pewny czy by這 tak ju w ES.
  • #25
    Mateusz1.1
    Level 12  
    No uszczelniacze s nowe, po堯wki z這穎ne na uszczelk, t這k jest do ES w ETZ s inne. T這k dosta貫m jak odda貫m cylek do szlifu. Jutro podmieni cewk razem z przewodem i 鈍iec od sprawnej TSki i jak sie nie odezwie to silnik na st馧 do ponownej rozbi鏎ki.
  • #27
    Polos113
    Level 16  
    Na filmach ze sk豉daniem oryginalnych silnik闚 MZ wida jak kartery s czym smarowane p璠zelkiem.
  • #28
    BANANvanDYK
    Level 41  
    robokop wrote:
    Z kolei wszystkie ES i Ts jakie w 篡ciu rozbiera貫m mia造.

    Jeszcze raz sprawdza貫m ksi捫ki, w ka盥ej instrukcji napraw jest mowa o Dichmase. Chyba Pan nie mia okazji rozdziewicza DDRa. Prosz sprawdzi samemu: http://miraculis.de/aw/mz/mz.htmlhttp://miraculis.de/aw/mz/mz.html
    Silniki Simsona M53 i M54 stosowane w serii SR4 i KR51 te nie mia造 uszczelki pomi璠zy karterami. Dopiero w silnikach S50 i Duo w kt鏎ych kartery mia造 dolne ucho mocowania, wprowadzono w nich uszczelk pomi璠zy karterami.
    robokop wrote:
    T這k z ETZ jest zupe軟ie inny ni z MZ. Nie da si w這篡 do cylindra.

    Nie wiem czy nie wejdzie, ale na odwr鏒 si da. Ojciec w ETZ 250 kto takie partactwo zrobi, wsadzaj帷 t這k od starszego modelu, bez zapasowego kanistra nie je寮zi.
    robokop wrote:
    Pasuje pierwsza lepsza cewka 6V, z tego co pami皻am, to nawet na 12V cewkach dawa這 si je寮zi.

    Nie chodzi o to, 瞠 na ka盥ej b璠zie iskra. Problem w tym 瞠 nowe podr鏏ki do niczego si nie nadaj. Za這篡sz staro wygrzebany ze 鄉ietnika i ten dzia豉.
  • #29
    SKM 1964
    Level 33  
    Kiedy naprawia貫m wujkowi MZ 250 Jask馧ka. Motor jego od pocz徠ku, kupiony
    w sklepie, wi璚 wiadomo 瞠 nikt nie grzeba. Po rozpo這wieniu karter闚 okaza這
    si, 瞠 silnik by z這穎ny bez uszczelek, fabrycznie. Tak te z這篡貫m zwa瘸j帷 na czysto嗆 powierzchni, bez uszczelki. Silnik pracuje bez zarzutu do dzisiaj. :|

    Dodano po 7 [minuty]:

    Oczywi軼ie kupiony w latach 60-tych. Orygina z fabryki.
  • #30
    pawlik118
    Level 30  
    to mo瞠 odpowiedz na podpowiedzi koleg闚
    1) Czy jest spr篹anie (cho軸y zatkaj otw鏎 鈍iecy palcem)czy czu "kompresj" na kopniaku
    2) mo積a przytka r瘯 wlot powietrza przed ga幡ikiem i sprawdzi czy jest tam podci郾ienie - ssanie
    3) Czy 鈍ieca jest ca趾owicie sucha, czy wilgotna czy mokra. Jak jest wilgotna i mokra to mo瞠 j przebija (brak iskry) pod ci郾ieniem w cylindrze