Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat Alhambra 2.0i 1999 Powracający błąd czujnika halla

imonek 10 May 2015 22:25 2397 5
  • #1
    imonek
    Level 2  
    Mam problem z czujnikiem halla. Po podłączeniu pod VAG wyskakuje błąd 515. Po wymianie na nowy czujnik nie ma żadnej zmiany. Po odpaleniu silnika oraz skasowaniu błędu silnik pracuje ładnie. Wkręca się na obroty 7 tys. a po wyłączeniu i odpaleniu ponownie nie wkręca się wyżej jak 4,5 tys. Czasem zdarza się tak, że w ogóle nie chce odpalić... rozrząd sprawdzony, jest OK. wymieniony czujnik położenia wału, zapłon ustawiony według znaków.Pomocy!!
  • #2
    wiesiek3d
    Level 29  
    Jeżeli nowy jest dobry tzn. że instalacja do przeglądu.
  • #3
    imonek
    Level 2  
    wybieram sie w tym tygoniu zeby to sprawdzic.
    nie trzeba robic adaptacj aparatu z komputerem ?
  • #4
    marek1772
    Level 16  
    Przyczyn może być kilka,czujnik halla bije przede wszystkim przy przy złym ustawieniu rozrządu ,jak było coś robione z silnikiem to jest możliwość uszkodzenia koronki na wale korbowym.Miałem również przypadki że był po prostu tak zabrudzony że nie czytał prawidłowo,był też przypadek że był źle założony ,był po prostu za daleko od koronki z powodu korozji bloku.Innych przyczyn nie ma ja stawiam na rozrząd ,bo takie " na pewno jest dobrze" kończy się najczęściej "o kurde".Sprawdź też wałek.
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    Jaki jest dokładny opis błędu?
    Jesteś pewien że ustawiłeś poprawnie aparat zapłonowy?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic953731.html
  • #6
    tir-man
    Level 2  
    Witam.
    Temat dawno nie był odświeżany, ale mam problem. Alhambra '97 2.0 silnik ADY z podtlenkiem LPG.
    Rozrząd ustawiony, czujnik Halla w kopułce rozdzielacza sprawny, napięcie 11,9 V. Cały czas wywala błąd czujnika Halla. Teraz jeżdżę z wypiętą kostką od Halla z kopułki rozdzielacza, kasuje błąd na włączonym silniku i silnik pracuje normalnie do następnego jego zatrzymania. Sporadycznie wyskakuje błąd sondy Lambda i czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Czy przyczyną może być zły odczyt przez komputer pokładowy czujnika położenia wału? Nie mam pojęcia co robić.