Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik krokowy - identyfikacja -

10 Maj 2015 22:34 2916 11
  • Poziom 10  
    Witam, mam problem z identyfikacją silnika krokowego czy jest bipolarny czy unipolarny. Czy w arduino można go wysterować ULN2003 czy L298N?. Poniżej zdjęcia tego silnika. Proszę o pomoc. pozdrawiam
    Silnik krokowy - identyfikacja - Silnik krokowy - identyfikacja -
  • PCBway
  • Poziom 10  
    Witam, arturcieslak1 dzięki za odpowiedź. Problem polega na tym, że z opisu wynika że jest to silnik bipolarny dwufazowy, jednak na zdjęciu, które zamieściłem z silnika wychodzi 5 przewodów. Jak sprawdzałem miernikiem elektrycznym (opcja sygnalizacji akustycznej przy zwarciu) to środkowy kabelek piszczał ze wszystkimi innymi. Patrząc na schemat silników krokowych wskazuje (chyba że nie - jestem mocno początkujący :) ), że jest to silnik unipolarny 5 przewodowy. Silnik krokowy - identyfikacja -
    Posiadam sterownik uln2003 silnikow unipolarnych (jest pięć wyjść)

oraz niedługo będę miał sterownik silników bipolarnych L298n (w internecie filmiki jak podłączają 4 przewody).
    Silnik krokowy - identyfikacja - Silnik krokowy - identyfikacja -
    Stąd moje pytanie. Jeśli to bipolarny to dlaczego jest 5 przewodów i jak to podłączyć żeby można wysterować w arduino?. Pozdrawiam i porszę o wyrozumiałość :)
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    mr_egon napisał:
    Witam, mam problem z identyfikacją silnika krokowego czy jest bipolarny czy unipolarny. Czy w arduino można go wysterować ULN2003 czy L298N?. Poniżej zdjęcia tego silnika. Proszę o pomoc. pozdrawiam

Do wstępnej ogólnej identyfikacji wystarcza minimalna wiedza że:
    - jeżeli silnik ma cztery przewody do zasilania - jest to definitywnie bipolarny(dwie cewki). Do uruchomienia wymaga dwóch mostków H (po jednym na cewkę) i bardziej skomplikowany program w odróżnieniu do unipolarnego.