Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.8T - Nie chce ruszać z miejsca

11 Maj 2015 10:38 1842 16
  • Poziom 6  
    Witam!

    Potrzebuje informacji na temat Passata B5 1.8T 98r

    Sytuacja wygląda tak: Jadąc zauważyłem że dodając gazu obroty rosną a auto nie przyśpiesza ( jechałem na 5 biegu). Wcisnąłem sprzęgło wybiłem i wbiłem ponownie 5 bieg nagle usłyszałem jak by coś pękło więc awaryjne i na pobocze. Zauważyłem że pedał sprzęgła wpadł w podłogę, wyjąłem go noga wrócił na swoje położenie i niby działa wiadomo zatrzymałem się wysiadłem z auta i zobaczyłem siwy dym z pod auta mniej więcej na poziomie fotela kierowcy. Zgasiłem silnik odczekałem odpaliłem i chciałem ruszyć autko nie reaguje na żadne biegi od 1-5 po wsteczny, auto stoi tak jak by nie było dosprzęglone. Na pierwszy rzut oka tarcza sprzęgła do wymiany ale zastanawia mnie ten pedał sprzęgła który wpadł w podłogę a nagle jest niby ok. Dodam że sprzęgło jest hydrauliczne w tym modelu i posiada dwu masowe koło zamachowe a gdy pościmy sprzęgło na odpalonym silniku na 1 biegu to nic nie stuka puka obroty nie spadają a auto stoi.
    Biegi wchodzą bez problemu tak jak zawsze

    Ktoś miał podobną sytuacje? Jakieś sugestie?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tu nie ma się co zastanawiać ani sugerować. Tu trzeba skrzynię wymontować i wtedy będzie wiadomo jaki jest zakres prac. Najbardziej prawdopodobne zniszczenie docisku. A, że był dym, coś tam dociskało, niestety zbyt mało by jechać, a pedał... dostosował położenie łożyska do uszkodzonego docisku. Jak ponaciskasz więcej możesz doprowadzić do sporych uszkodzeń.
  • Poziom 9  
    Ja bym sugerował uszkodzony wysprzęglik, pompkę lub pęknięty przewód doprowadzający płyn. Płyn wyciekł i kapał na wydech stąd dym. No i oczywiście brak reakcji na wciśnięcie pedału.
  • Poziom 32  
    donbaleron napisał:
    Ja bym sugerował uszkodzony wysprzęglik, pompkę lub pęknięty przewód doprowadzający płyn. Płyn wyciekł i kapał na wydech stąd dym. No i oczywiście brak reakcji na wciśnięcie pedału.

    Przy uszkodzonym wysprzęgliku napęd byłby przenoszony i nie dało by się podczas pracy silnika wrzucić biegu.
    Rację ma prawdopodobnie Pawel wawa
  • Poziom 6  
    Płynu nie ddolewalem a w zbiorniku full
  • Poziom 32  
    @Pawel wawa już Ci napisał w czym leży problem, teraz czas na twój ruch.
  • Poziom 6  
    Jesne. W sobotę zabiorę się za demontaż skrzyni i napisze co zobaczę postaram się zrobić zdjęcia. Może ktoś ma wiedzę co może mnie akurat w tym modelu zaskoczyć przy demontażu ?
  • Poziom 9  
    W takim razie sprężyny "słoneczko" w docisku strzeliły, łożysko wpadło do środka blokując docisk w pozycji wysprzęglonej, a w samym wysprzęgliku zbyt daleko wysunął się tłoczek i wyciekło trochę płynu i stąd dym.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jeśli długo nie było tam nic ruszane to zaskoczyć cie mogą nakrętki od wydechu- przy turbinie- bo trzeba go zdjąć a często się urywaja lub jak nie nalozysz zbyt dobrze klucza to drugiej szansy nie będzie. Pamiętaj o zdemontowaniu wentylatora bo po opuszczeniu skrzyni silnik zostaje na dwóch poduszkach i kładzie się zwykle w dół strona sprzęgła i wentylator może się złamać lub uszkodzić chłodnice. Problem możesz napotkać ze śruba wahaczy górnych, bo najlepiej tam rozlaczyc zawieszenie aby wyjąć przegub, a jeśli nie były długo ruszane to problem może być spory i najlepiej odrazu zalatw nowe Śruby. Tak poza tym to nie powinno być z niczym problemu
  • Poziom 6  
    Skrzynia na ziemi, poszło dość łatwo nie licząc osłon przegubów. Docisk i łożysko całe na tarczy sprzęgła z 2 stron brak okleiny a nitow to ta tarcza daaawno nie widziała ;-). Pytanie jest jedno, czy ma znaczenie w jaki sposób włoże i dokrece docisk? Zapomniałem oczywiście sobie wypunktowac.
    Passat B5 1.8T - Nie chce ruszać z miejsca
  • Poziom 13  
    Ustawienie docisku jest nieistotne, dokręcaj krzyżowo w paru etapach końcowy moment to 25Nm.

    ..koło dwumasowe sprawne ?
  • Poziom 6  
    Dwumasa siedzi równo zęby całe ma mniej więcej 1-2 cm luzu przy obrocie chodzi dość łatwo ale stawia lekki opór wiec raczej jest ok.
    Jak sprzęgło jeszcze działało nie słyszałem żeby stukała drgała na luzie czy obrotach.
  • Poziom 30  
    Tylko tarcze wycentruj
  • Poziom 13  
    Najważniejsze aby dwumasa nie miała luzu osiowego tzn. "nie biła".
  • Poziom 6  
    Mam kolejny problem.
    Skrzynie założona i siedzi ładnie, nie mogłem podpiąć przewodu od sprzęgła do wyprzęgnika najprawdopodobniej zawinęła się uszczelka, jakieś porady jak to usunąć naprawić wyjąć cokolwiek. Szlak człowieka trafia bo wszystko inne poszło zA 1 strzałem, dobrze wycentrowałem tarcze nałożyłem skrzynie i głupi przewodzik może zmusić mnie do ponownego ściągnięcia skrzyni
  • Poziom 13  
    Jeżeli zawinął Ci się oring to go popraw. Poza tym wysprzęglik idzie zdemontować bez wyjmowania skrzyni biegów.
  • Poziom 6  
    Uszkodzony wysprzeglik.
    Auto działa ;-)
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi
    Pozdrawiam ;-)