Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 1.6 16v - uszk. gwint mocow. wału rozrządu w głowicy Time Sert vs Helicoil

Pawel1812 11 Maj 2015 22:09 615 1
  • #1 11 Maj 2015 22:09
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Witam
    Problem jak w temacie, głowica wróciła po kompletnej regeneracji, wymiana gniazd, zaworów, prowadnic itp. Niestety, zostało przeoczone uszkodzenie gwintu mocowania obudowy wału rozrządu do głowicy.
    Głowica założona, dociągnięta, przykręcanie wałów rozrządu i niespodzianka. Uszkodzony gwint to nietypowy M8x1, śruba Ribe M10, długość pracująca gwintu 2cm, całkowicie zerwany.

    Pozostają trzy rozwiązania:
    - demontaż głowicy, jeszcze raz nowe śruby, uszczelki i do majstra, co robił głowicę, niech dokończy kompleksową regenerację, pewnie powie, że zerwałem przy dokręcaniu... (pewnie dorobiłby szpilkę M9 zamiast oryginalnej śruby), same nowe śruby głowicy i uszczelka to ponad 200 zł
    - naprawa samemu metodą Helicoil
    - naprawa samemu metodą Time Sert

    Nadlew nie jest zbyt duży, dlatego obawiam się gwintowania na M10 pod tulejkę Time Sert. Byłbym wdzięczny za wszystkie sugestie, która z trzech metod wydaje się najlepsza.

    0 1
  • #2 11 Maj 2015 23:27
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Wrzuć zdjęcie która to? Ja bym zrobił Helicoil tylko wkręciłbym szpilkę nie śrubę.

    0