Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 1.6 16v - uszk. gwint mocow. wału rozrządu w głowicy Time Sert vs Helicoil

11 Maj 2015 22:09 825 1
  • Poziom 26  
    Witam
    Problem jak w temacie, głowica wróciła po kompletnej regeneracji, wymiana gniazd, zaworów, prowadnic itp. Niestety, zostało przeoczone uszkodzenie gwintu mocowania obudowy wału rozrządu do głowicy.
    Głowica założona, dociągnięta, przykręcanie wałów rozrządu i niespodzianka. Uszkodzony gwint to nietypowy M8x1, śruba Ribe M10, długość pracująca gwintu 2cm, całkowicie zerwany.

    Pozostają trzy rozwiązania:
    - demontaż głowicy, jeszcze raz nowe śruby, uszczelki i do majstra, co robił głowicę, niech dokończy kompleksową regenerację, pewnie powie, że zerwałem przy dokręcaniu... (pewnie dorobiłby szpilkę M9 zamiast oryginalnej śruby), same nowe śruby głowicy i uszczelka to ponad 200 zł
    - naprawa samemu metodą Helicoil
    - naprawa samemu metodą Time Sert

    Nadlew nie jest zbyt duży, dlatego obawiam się gwintowania na M10 pod tulejkę Time Sert. Byłbym wdzięczny za wszystkie sugestie, która z trzech metod wydaje się najlepsza.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 33  
    Wrzuć zdjęcie która to? Ja bym zrobił Helicoil tylko wkręciłbym szpilkę nie śrubę.