Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2.2 Multijet - Gaśnie gdy jest ciepły

12 Maj 2015 22:58 2679 3
  • Poziom 2  
    Witam,
    Walczę z Fiatem Ducato 2007 rok 2.2 HDI (ten fordowy)
    Problem jaki w nim występuje to gaśnięcie w momencie gdy silnik się rozgrzeje, udało mi się zaobserwować że w momencie gdy jest ciepły zaczyna pracować delikatnie nie równo, pracuje tak jak jak silnik benzynowy podczas wypadania poszczególnych zapłonów, gdy zaczynają się te problemy na 2 cyl parametr korekty paliwowej ucieka w wartość -0,40;-0,60mg/w podczas gdy pozostałe cyl maja wartość powyżej zera w zakresie 0,10-0,80mg/w. Zdarza się że zadławi się tak że wisi w pewnej partii obrotów około 800 i nie reaguje na dodanie gazu przy czym dawka paliwowa wzrasta z wartości 7 (nie pamiętam podanej jednostki) do wartości 47 i wyżej.
    Kolejnym dziwnym parametrem jest to że Wartość zasysanego powietrza to około 50-60 mg/w natomiast żądana to -180. Nie spotkałem aby silnik chciał ujemną wartość powietrza.
    Ostatnie spostrzeżenie to to że wokół 2 wtryskiwacza licząc od strony skrzyni biegów jest mokro, wokół pozostałych nie.

    Mam nadzieję że ktoś się już z tym spotkał, pozdrawiam.

    Aktualizacja:
    Tak więc samochód ma już wtryski po regeneracji, problem nadal pozostał, ducato gaśnie po osiągnięciu temperatury roboczej. Zimne pracuje idealnie natomiast ciepły już gaśnie na wolnych obrotach
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    ''jarek0041'
    My w swoim Ducato z takim silnikiem mieliśmy podobnie, nikt go nie sprawdzał pod kompem ale jak dodawałeś gazu to czasami nie było reakcji, gasł podczas hamowania, itp., najgorzej było po dłuższej jeździe jak samochód się mocno nagrzał.
    Kolega odkręcił plecionkę od masy pod silnikiem przeczyścił i od tamtej pory jest OK.

    Co do wycieku czy jest to olej napędowy czy silnikowy?
    Jeśli ON to sprawdź przewody od namiaru, oraz przewód zasilający listwę wysokiego ciśnienia pod opaską.
    Sprawdź też nakrętki przewodów zasilających wtryski - czy są dokręcone.
    Jeśli olej silnikowy to pewnie podkładka pod wtryskiwaczem do wymiany, może gniazdo do frezowania.
    Powodzenia
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 35  
    Bledy, parametry, wtryski na powrotach?
  • Poziom 2  
    Tak więc problem rozwiązałem, zacząłem od regeneracji wtrysków. Efekt taki że samochód przestał kopcić, wyciek też rozwiązałem, wymiana podkładek pod wtryskami rozwiązała temat. Samochód nadal gasł a w parametrach żądana masa powietrza -180 przy zasysanym +50. Wymiana przepływomierza rozwiązała problem masy żądanej bo wartość ustała na 54 przy zasysanym 52 więc i ten problem się rozwiazał jednak ducato nadal gasło. Kluczem do zagadki okazał się regulator ciśnienia paliwa. Gdy silnik był zimny to regulator trzymał wartości prawidłowe, jednak po osiągnięciu temp roboczej przy żądanych około 300 bar miał wahania +/- 20, i to jest w normie, jednak czasami skakał do wartości 380 i nagle 210 i w momencie takiego spadku ducato gasło.Wahanie było bardzo sporadyczne przez co komp nie widział żadnego błędu. Dopiero dokładna analiza wykresu pokazała gdzie szukać problemu. Nowy regulator rozwiązał problem.