Witam,
Walczę z Fiatem Ducato 2007 rok 2.2 HDI (ten fordowy)
Problem jaki w nim występuje to gaśnięcie w momencie gdy silnik się rozgrzeje, udało mi się zaobserwować że w momencie gdy jest ciepły zaczyna pracować delikatnie nie równo, pracuje tak jak jak silnik benzynowy podczas wypadania poszczególnych zapłonów, gdy zaczynają się te problemy na 2 cyl parametr korekty paliwowej ucieka w wartość -0,40;-0,60mg/w podczas gdy pozostałe cyl maja wartość powyżej zera w zakresie 0,10-0,80mg/w. Zdarza się że zadławi się tak że wisi w pewnej partii obrotów około 800 i nie reaguje na dodanie gazu przy czym dawka paliwowa wzrasta z wartości 7 (nie pamiętam podanej jednostki) do wartości 47 i wyżej.
Kolejnym dziwnym parametrem jest to że Wartość zasysanego powietrza to około 50-60 mg/w natomiast żądana to -180. Nie spotkałem aby silnik chciał ujemną wartość powietrza.
Ostatnie spostrzeżenie to to że wokół 2 wtryskiwacza licząc od strony skrzyni biegów jest mokro, wokół pozostałych nie.
Mam nadzieję że ktoś się już z tym spotkał, pozdrawiam.
Aktualizacja:
Tak więc samochód ma już wtryski po regeneracji, problem nadal pozostał, ducato gaśnie po osiągnięciu temperatury roboczej. Zimne pracuje idealnie natomiast ciepły już gaśnie na wolnych obrotach
Walczę z Fiatem Ducato 2007 rok 2.2 HDI (ten fordowy)
Problem jaki w nim występuje to gaśnięcie w momencie gdy silnik się rozgrzeje, udało mi się zaobserwować że w momencie gdy jest ciepły zaczyna pracować delikatnie nie równo, pracuje tak jak jak silnik benzynowy podczas wypadania poszczególnych zapłonów, gdy zaczynają się te problemy na 2 cyl parametr korekty paliwowej ucieka w wartość -0,40;-0,60mg/w podczas gdy pozostałe cyl maja wartość powyżej zera w zakresie 0,10-0,80mg/w. Zdarza się że zadławi się tak że wisi w pewnej partii obrotów około 800 i nie reaguje na dodanie gazu przy czym dawka paliwowa wzrasta z wartości 7 (nie pamiętam podanej jednostki) do wartości 47 i wyżej.
Kolejnym dziwnym parametrem jest to że Wartość zasysanego powietrza to około 50-60 mg/w natomiast żądana to -180. Nie spotkałem aby silnik chciał ujemną wartość powietrza.
Ostatnie spostrzeżenie to to że wokół 2 wtryskiwacza licząc od strony skrzyni biegów jest mokro, wokół pozostałych nie.
Mam nadzieję że ktoś się już z tym spotkał, pozdrawiam.
Aktualizacja:
Tak więc samochód ma już wtryski po regeneracji, problem nadal pozostał, ducato gaśnie po osiągnięciu temperatury roboczej. Zimne pracuje idealnie natomiast ciepły już gaśnie na wolnych obrotach