Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór wentylatora i silnika

13 Maj 2015 17:49 1005 5
  • Poziom 12  
    Dzień dobry,

Jestem zielony w tym temacie, a więc poszukuje pomocy. Chciałbym wiedzieć od czego zacząć, od wentylatora czy silnika.

Dane jakie posiadam to, to że w ciągu godziny powietrze powinno być wymieniane od 20 do 50 razy. Przy czym układ sterowania powinien umożliwić czterostopniową regulację wymiany powietrza w hali. Do obliczeń przyjąć stałe ciśnienie na poziomie 3kPa.

Zacząłem od wentylatora, znalazłem wzory jak wyliczyć potrzebne mi dane, ale nie wiem skąd wziąć sprawność oraz gęstość.

Nie oczekuje gotowego rozwiązania, tylko pomocy.
  • Poziom 25  
    Zacząłbym od znalezienia wentylatora, który zapewni dzięki swej charakterystyce odpowiednią ilość wymian przy danej różnicy ciśnień. Najlepiej, gdyby był z silnikiem. Jeśli nie, to trzeba skorzystać z DTR i odczytać sprawność i moc dla największej wydajności. Wtedy można obliczyć moc silnika. 50 wymian to prawie huragan! Dalej odczytać z wykresu obroty odpowiadające najniższej potrzebnej wydajności i ustalić dwie pośrednie. Pozostanie dobranie sposobu regulacji: poślizgiem przy mniejszych mocach i jednofazowym silniku (regulator triakowy, transformatorowy), falownikiem przy 3-ch fazach. Całość tematu nie uwzględnia oporów w kanałach, ewentualnych czerpniach i wymiennikach. Czuję, że to jest szkolny temat...
  • Poziom 12  
    Niestety jest tak jak Pan wyżej napisał, rozumiem że sprawność owego wentylatora odczytam również z katalogu?

Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:

http://www.venture.pl/wentylatory/wentylatory-promieniowe/msb/msb_2_450_125_750t czy ten wentylator będzie odpowiedni ?
  • Poziom 12  
    Wymiar pomieszczenia to 2625 m3.

4 - wymiany w zakresie od 20 do 50

20 - 52500 m3/h
    30 - 78750 m3/h
    40 - 105000 m3/h
    50 - 131250 m3/h