Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

4t chińczyk - Dziwny przypadek z ładowaniem 4t

14 Maj 2015 16:54 1446 12
  • Poziom 10  
    Wymieniony regulator, założony inny iskrownik a na klemach akumulatora jak mierzę ładowanie tj 6.5v na średnich obr. I tak jest na starym regulatorze i iskrowniku i na tych co podmieniłem też ta sama wartość. Swiatła, migacze, klakson działa, tyle że nie ładuje mi tego aku. Jakieś rady? Na regulator idą 2 przewody z iskrownika, biały i zółty. Ustawiając miernik na V normalny, nie ma żadnego napięcia w nich, ustawiając na Vzmienne, na jednym jest 33.5V, a na drugim ponad 40v. Tyle że jest to prąd zmienny.
  • Poziom 10  
    Nikt nie pomoże?
  • Poziom 25  
    "ustawiając na V zmienne, na jednym jest 33.5V, a na drugim ponad 40v. Tyle że jest to prąd zmienny" i tak ma być. Sprawdź napięcia na regulatorze w przewodach :żółty ,biały V~ oraz między czerwonym a zielonym V-.
  • Poziom 39  
    Na początek akumulator do wymiany, napięcie 6V oznacza że akumulator nadaje się już tylko na złom.
  • Poziom 10  
    Napięcie mierze bez podłączonego aku. Jutro sprawdze na wyjściu za regulatorem v stałe na zielonym i czerwonym. Czyli jedna kabel miernika do zielonego, a drugi do czerwonego tak?
  • Poziom 36  
    tomek22275 napisał:
    Napięcie mierze bez podłączonego aku. Jutro sprawdze na wyjściu za regulatorem v stałe na zielonym i czerwonym. Czyli jedna kabel miernika do zielonego, a drugi do czerwonego tak?

    Co chcesz ładować skoro nie podłączyłeś akumulatora? :) Wsadź akumulator i wtedy testuj
  • Poziom 10  
    Po włożeniu akumulatora o napięciu 12.3v, ładowanie zrobi się 12.5 na max obrotach, a normalnie to nie przekroczy 12.3.

    Dodano po 2 [godziny] 29 [minuty]:

    Wtyczka wpięta w regulator, światła i kierunki świecą, wkówam się się jednym kablem od miernika w przewód kolejno biały potem zółty, a drugi kabel miernika przykładam do masy skutera. Wyniki:
    Biały- 14.8V~
    Zółty- 11.8V~
    Wkówam się jednym kablem od miernika w przewód biały, a drugim w przewód żółty. Wynik
    4.3v~.

    Wkuwam się w przewód zielony i czerwony, mierzę V-. Wynik:
    6.3V-

    Wtyczka od regulatora wypięta światła, kierunki nie działają, pomiar bezpośrednio z wtyczki. Wynik:
    Biały- od 27 do 30V~
    Zółty- ok 24V~

    Jakieś wskazówki?

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    na drugim iskrowniku:

    wtyczka wpięta
    biały 18V~
    żółty 13.5V~
    żółty i biały razem ok 4V~

    Wtyczka regulatora wypięta, pomiar bezpośrednio z niej,
    Żółty od 28 do 30V~
    Biały od 35 do 37V~
  • Poziom 39  
    Na drugim iskrowniku teoretycznie lepiej. Ile żarówek i jakiej mocy masz w przedniej lampie? Światła nie świecą zbyt słabo?
    Mierz prąd ładowania wpinając się amperomierzem w miejscu bezpiecznika. Nie masz czasem zbędnego poboru mocy z akumulatora? Nie pobiera Ci więcej niż 0.5 A na niepracującym silniku i bez wciśniętego hamulca?
  • Poziom 10  
    Nie bardzo wiem jak zmierzyć ten prąd ładowania... Możesz jakoś bardziej szczegółowo? Na mierniku pod literą A- mam do wyboru:
    2000u
    20m
    200m
    10
    którą pozycję wybrać i gdzie przyłożyć dwa przewody miernika?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aku dziadek kupił sobie nowy i chciał żebym mu przełożył, no to przy okazji zmierzyłem ładowanie i się wkopałem w ten temat trochę. Także akumulator jest nowy

    Dodano po 13 [minuty]:

    Światła świecą słabo. Po włączeniu wszystkich świateł i podłączeniu akumulatora, V~ na białym jest ok 12v~, a na żółtym ok 9v~
  • Poziom 10  
    czy załatwić i podłożyć jeszcze inny iskrownik?
  • Poziom 39  
    Napisz jakie oświetlenie masz w tym skuterze. Są takie modele które mają dwie żarówki 35/35W z przodu i w nich pojawia się problem z wydajnością alternatora, tj. w nowym jest ok, ale z czasem coś się dzieje z statorem i wtedy światła zaczynają świecić gorzej. Jak alternator nie ma wydajności na światłach, to ładowanie jest słabe.
    Żeby to dobrze zmierzyć, potrzebny jest miernik z TrueRMS.
    Możesz na próbę odłączyć jedną z żarówek przedniej lampy (jeśli są dwie) i sprawdzić czy wtedy światło świeci mocno, czy tak samo słabo. Jeśli jasno, to alternator nie ma wydajności. Jeśli też słabo, to regulator napięcia należy wymienić.
  • Poziom 10  
    żarówki to 18/18W

    Na domiar złego, nie działa już starter- wogóle nie reaguje na guzik. Stało się to po tym jak odłączyłem ten rezystor który się grzeje, odpaliłem skuter na chile żeby sprawdzić czy się cos zmieni w ładowaniu, potem wyłączyłem skuter podpiąłem 2 przewody rezystora spowrotem, a przycisk już nie działa... mam serdecznie dosyć.
  • Poziom 10  
    Iskrownik z magnetem nowy. Problem nadal występuje