Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogranicznik obrotów silnika w samochodzie

kamil13-93 14 Maj 2015 19:39 1152 10
  • #1 14 Maj 2015 19:39
    kamil13-93
    Poziom 8  

    Chciałbym zrobić układ, który załóżmy, że przy 3000obr/min na chwilę 'odciął' zapłon przez np. podanie na mase sygnału od komputera samochodu do cewki. W aparacie zapłonowym mam czujnik Halla. Silnik czterocylindrowy, w którym na jeden obrót wału przypadają dwa impulsy. Czytając forum natknąłem się na przetwornik f/U LM2907. Wiem też, że musiałbym wykorzystać komparator, a za nim np. 555, który załączałby cewkę przekaźnika i rozłączał ją na kilka milisekund zwierając sygnał z komputera do masy. Nie wiem jednak jak to wszystko połączyć. Oglądałem noty katalogowe LM2907 i nie wiem którego schematu użyć. Prosiłbym o narysowanie schematu lub jakiekolwiek naprowadzenie. Pozdrawiam

    0 10
  • #2 14 Maj 2015 19:51
    eurotips
    Poziom 34  

    Nie pchaj się pod czujnik Halla, szczególnie z 4 wyprowadzeniami wspólpracujący ze wzmacniaczem różnicowym bo to wróży kłopoty. Typowe rozwiązanie zliczania obrotów to podłaczenie pod obrotomierz. I dużo dokładniej śledzić częstotliwośc niż napięcie uzyskane z przetwornika f/u. A co do samego odcięcia, może najpierw wypróbuj to na jakiejś diodzie, bo taki numer nie przejdzie w aucie z OBD, zapali ci Check Engine bankowo.

    0
  • #3 14 Maj 2015 20:33
    kamil13-93
    Poziom 8  

    Czujnik Halla jest 3-przewodowy. Auto to Volkswagen Polo 95r. Więc musiałbym pobrać napięcie z obrotomierza do komparatora, a na wyjściu komparatora układ 'odcinający' zapłon? PS. Jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to check nie zapalał mi się nawet gdy miałem uszkodzoną cewkę więc myślę, że to nie stoi na przeszkodzie :)

    0
  • #4 14 Maj 2015 20:42
    brofran
    Poziom 36  

    kamil13-93 napisał:
    a na wyjściu komparatora układ 'odcinający' zapłon?

    Trochę niebezpieczna ta twoja zabawa . Np jeżeli toto zastosujesz i zadziała Ci na drodze podczas manewru wyprzedzania to .... pomyśl o konsekwencjach .

    0
  • #5 14 Maj 2015 20:46
    kamil13-93
    Poziom 8  

    Rozumiem, samochodu używam tylko ja, dlatego też chciałbym zastosować wyłącznik tego urządzenia. Bardziej interesuje mnie zastosowanie tego przy starcie samochodu, aby trzymać pedał gazu 'w podłodze' ale żeby obroty trzymały się na zadanym poziomie co bardzo pomaga przy szybkich startach

    0
  • #6 14 Maj 2015 20:49
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie odcina się iskry w silniku, grozi to uszkodzeniami. Wszelkie ograniczniki działają na układ paliwowy, odcinając sterowanie wtryskiwaczy(a).

    0
  • #7 14 Maj 2015 20:52
    archanoid
    Poziom 25  

    Witam . Powiem ci kolego że czasem trzeba wkręcić silnik na więcej niż te 3000 . U mnie w mieście jest taki paskudny wyjazd że za skarby świata w szczycie nie jesteś w stanie włączyć się do ruchu (żaden baran czytaj burak cię nie wpuści). I wtedy przydaje się troszkę więcej obrotów . Wiem z auto diagnozy bo sam mam polówkę 99rok. Z odcinaniem wtryskiwaczy to może być . Ale zależy jaki ma silnik .

    -1
  • #8 14 Maj 2015 20:55
    kamil13-93
    Poziom 8  

    Z tym, że łatwiej odciąć iskrę i tak też działają markowe ograniczniki obrotów np. Omex, ale nie odbiegajmy od tematu :)

    0
  • #9 14 Maj 2015 21:10
    archanoid
    Poziom 25  

    Witam . Jak odetniesz iskrę a paliwo będzie nadal podawane to się go troszkę uzbiera . Potem jak dostanie iskrę pomyśl sam . Jak odetniesz paliwo to tak jakbyś hamował silnikiem . Rozpędzasz samochód i wkręcasz go na 4000 puszczasz gaz i co , paliwa nie bierze dopóki nie spadną obroty do jałowych . Mowa tu o nowszych samochodach z wtryskiem .

    0
  • #10 14 Maj 2015 21:23
    kamil13-93
    Poziom 8  

    Wiem, powiedzmy, że jest to silnik eksperymentalny. Szykuje go do KJS-ów, także raczej nie będzie używany na drodze. Zasilany jak najbardziej wtryskiem wielopunktowym

    0
  • #11 14 Maj 2015 22:57
    brofran
    Poziom 36  

    kamil13-93 napisał:
    nie będzie używany na drodze ( publicznej )

    Należało od razu tak napisać . Zatem weź sygnał z obrotomierza do odcięcia zapłonu . Ale licz się z tym że silnik po takiej modyfikacji będzie " cierpiał " i przyspieszysz jego zużycie .

    0