Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Renex
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATmega8A - W jaki sposób zasilać układ

fidor111 14 Maj 2015 20:43 891 20
  • #1 14 Maj 2015 20:43
    fidor111
    Poziom 12  

Witam!

W temacie mikrokontrolerów jestem mocno początkujący. Zbudowałem sobie na płytce stykowej układ, zaprogramowałem mikrokontroler, wszystko działa jak trzeba.

Teraz chciałbym przenieść układ 'w teren', bowiem na tą chwilę zasilany jest przez usbasp na 5v. Stąd pytanie, jak najlepiej to zrobić?

Nie bardzo wiem jak zadać takie pytanie, powinienem wrzucić schemat układu, kod czy... jak?

Kompletnie nie wiem jak podejść do zagadnienia zasilania, stąd temat.
    Chciałbym aby pracował... no, możliwie długo. Pokierowałby ktoś nowicjusza?

Pozdrawiam!

0 20
  • Renex
  • #2 14 Maj 2015 20:51
    M. S.
    Poziom 34  

Jeśli zmiana napięcia zasilania jest możliwa to proponowałbym zmienić Megę8 ma Megę8A i zasilić z aku od komórki.

0
  • #3 14 Maj 2015 20:53
    fidor111
    Poziom 12  

yyy... tak właściwie to jest to ATmega8A (już poprawiam, pośpiech)
    A czy zmiana napięcia zasilania jest możliwa... jak to rozumieć?

Edit:
    Dobra, wydaje mi się że z opóźnieniem, ale dotarł do mnie sens - na próbę puściłem 4v, część układu niestety nie działa

Co w wypadku gdybym koniecznie chciał zachować te 5v?

0
  • Renex
  • #5 14 Maj 2015 22:33
    PiotrPitucha
    Poziom 33  

Witam
    Najtaniej gotowy PowerBank, teraz są w każdym spożywczym :)
    Piotr

0
  • #6 15 Maj 2015 11:51
    fidor111
    Poziom 12  

PowerBank odpuszczę, mam stary telefon spisany na starty, także zasilanie z jego baterii (o ile uda się to jakoś ogarnąć) będzie mi w tym przypadku najbardziej odpowiadać

Bateria z telefonu zapewnia 4v, zaś niedziałające fragmenty układu to przekaźniki, wymagające 5v