Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2.0 HDI - Nierówna praca silnika, ciężki rozruch

GSXRK31K 14 Maj 2015 21:32 4923 22
  • #1 14 Maj 2015 21:32
    GSXRK31K
    Poziom 9  

    Witam serdecznie. Posiadam Peugeota 406 2.0 HDI po lifcie (2001r) Auto sprawowało się bardzo dobrze przez około 4 lata, niestety ostatnim czasem pojawiły się problemy mianowicie dość ciężki rozruch (zimnego) silnika, a po rozruchu nierówna praca silnika (falowanie na obrotach). Falowanie jest moim zdaniem bardzo duże w plus i minus 100 obrotów, silnik pracuje nie równo i szarpie. Wyżej wymienione objawy zmniejszają się się wraz ze wzrostem temperatury, gdy silnik osiągnie temperaturę około 70 stopnie objawy maleją. Po uruchomieniu rozgrzanego silnika falowanie/szarpanie występuje ale po dodaniu gazu silnik się uspokaja i pracuje normalnie.
    W samochodzie zostały sprawdzone błędy, wystąpił błąd czujnika temperatury paliwa ale już go usunąłem, po po nowym badaniu komputer nie wykazuje błędów. Ponadto został sprawdzony sterownik świec żarowych oraz wszystkie 4 świece żarowe, wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem pompę paliwa (niskiego ciśnienia), wykonałem test przelewowy wtryskiwaczy (wszystkie 4 dają równy poziom na przelewie (+/-1ml), wyczyściłem sprawdziłem oraz spryskałem kontaktem elektrycznym większość kostek elektrycznych pod pokrywą silnika. Dodam jeszcze ze samochód po rozgrzaniu przyspiesza tak jak wcześniej, nie kopci. Z góry dziękuje za pomoc.

    0 22
  • #2 14 Maj 2015 21:57
    Doktorr
    Poziom 34  

    Twój przypadek wymaga interwencji fachowca i kompleksowej diagnozy tzn.
    Pomiar ciśnienia sprężania. Sprawdzenie w parametrach bieżących ciemnienia na CR w czasie gdy silnik źle pracuje. Na marginesie test przelewowy nie jest w pełni miarodajny jeżeli chodzi o sprawdzenie wtryskiwaczy.

    0
  • #3 14 Maj 2015 22:19
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Sam, możesz podmienić regulator ciśnienia paliwa, bo strzelam że ciśnienie na wolnych na zimnym skacze, i stąd bujanie obrotów.

    Warto go zdemontować i sprawdzić stan o ringów.

    0
  • #4 16 Maj 2015 20:50
    GSXRK31K
    Poziom 9  

    Stan oringów na regulatorze ciśnienia jest dobry, pozostaje wymienić regulator ciśnienia na nowy i wtedy się okaże.
    Regulator ciśnienia paliwa czy czujnik ciśnienia paliwa jest odpowiedzialny za nierówną pracę silnika? Drugie pytanie jest takie czy obydwa te czujniki da się sprawdzić na diagnostyce komputerowej ?

    1
  • #5 17 Maj 2015 13:01
    jurekk55
    Poziom 35  

    GSXRK31K napisał:
    Regulator ciśnienia paliwa czy czujnik ciśnienia paliwa jest odpowiedzialny za nierówną pracę silnika?


    Oba elementy mogą być odpowiedzialne.

    GSXRK31K napisał:
    Drugie pytanie jest takie czy obydwa te czujniki da się sprawdzić na diagnostyce komputerowej ?


    Tam uzyskasz potwierdzenie problemu , z tymi elementami w postaci ewentualnego błędu zarejestrowanego przez ECU. Zdiagnozowanie problemu wykonuje się inaczej. Potrzebne są chociaż podstawy wiedzy z elektroniki i działania systemu w aucie. Umiesz zasymulować sygnał czujnika do ECU ?

    0
  • #6 17 Maj 2015 13:31
    diodabg
    Poziom 29  

    GSXRK31K napisał:
    pozostaje wymienić regulator ciśnienia na nowy i wtedy się okaże.

    Regulator może być a raczej na pewno będzie dobry i wyrzucisz sianko w błoto ;-)
    Lepiej przeznacz te pieniądze na diagnostykę...

    0
  • #7 17 Maj 2015 13:49
    wasylek112233
    Poziom 18  

    Jakie narzedzia masz do dyspozycji?
    Miernik uniwersalny?
    Jakiś tester / kabel?

    0
  • #8 17 Maj 2015 20:33
    GSXRK31K
    Poziom 9  

    Generalnie temat wygląda tak, posiadam miernik uniwersalny zestaw potrzebnych narzędzi (kluczy itp) mam dostęp do testera reflex 4130. Według komputera samochodu występuje tylko błąd czujnika temperatury paliwa. Jutro po południu skonsultuje się ze znajomym mechanikiem i dam znać o diagnozie.

    1
  • #9 17 Maj 2015 23:59
    lulus68
    Poziom 10  

    witam moim zdaniem walnięta grzałka w filtrze paliwa

    1
  • #10 18 Maj 2015 20:58
    GSXRK31K
    Poziom 9  

    Ta wersja nie posiada grzałki w filtrze paliwa. Czujniki sprawdzone obydwa sprawne, brak jakichkolwiek błędów, wskazania parametrów są w normie, do wyczyszczenia pozostaje EGR i polecono mi użycie środka do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego.

    0
  • #11 18 Maj 2015 21:27
    CommonRail
    Poziom 27  

    Podłóż mu rezystor zamiast czujnika paliwa i testuj.
    Aczkolwiek, to jest HDI, to odpala przy -30 lepiej niż benzyna. Jakie masz ciśnienie po odpaleniu zimnego na rampie, a jakie na ciepłym? I o ile się waha?

    0
  • #12 21 Maj 2015 09:00
    lulus68
    Poziom 10  

    witam popytałem możliwe że jest zasyfiony czujnik położenia wału lub uszkodzony czujnik temperatury

    1
  • #13 21 Maj 2015 21:03
    GSXRK31K
    Poziom 9  

    Ciśnienie na wtryskach pokazuje w okolicach 300-310 barów. Podmieniałem czujnik temperatury z rezystorem i nic to nie zmieniło, czujnik temperatury jest sprawny, czujnik wałka rozrządu sprawdzony, w najbliższym czasie sprawdzę też czujnik na wale.

    0
  • #14 21 Maj 2015 22:02
    CommonRail
    Poziom 27  

    Jak się zachowuje na plaku?

    0
  • #15 25 Maj 2015 21:10
    GSXRK31K
    Poziom 9  

    Na plaku łapie wysokie obroty i ciężko stwierdzić, ale moim zdaniem plak raczej nie pomaga.

    0
  • #16 25 Maj 2015 21:19
    T5
    Admin grupy Samochody

    GSXRK31K napisał:
    Ciśnienie na wtryskach pokazuje w okolicach 300-310 barów.
    Podczas rozruchu? Na wolnych obrotach? Stabilne ciśnienie na wolnych obrotach? Spróbuj odpiąć przepływomierz przed rozruchem zimnego silnika.

    -1
  • #17 28 Maj 2015 12:33
    GSXRK31K
    Poziom 9  

    Przy rozruchu silnika ciśnienie jest na poziomie 280 -290 barów, stabilne na wolnych obrotach i na zimnym silniku. W najbliższym czasie odepnę przepływomierz i zobaczę co się dzieje.

    0
  • #18 28 Maj 2015 15:17
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Upewnij się iż w zbiorniku nie ma benzyny.

    -1
  • #19 28 Maj 2015 20:32
    GSXRK31K
    Poziom 9  

    Zbiornik umyty i wyczyszczony, paliwo nowe, pompa paliwa też sprawdzona.

    0
  • #20 29 Maj 2015 10:30
    GSXRK31K
    Poziom 9  

    Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i zalecił wlanie do paliwa olej do silników 2T w proporcji 100ml/10l ON, taki zabieg wydaje mi sie dość dziwny, co o tym sądzicie ? Kolejne pytanie jest takie co myślicie o środkach czyszczących układ paliwowy i wtryskiwacze ?

    0
  • #21 29 Maj 2015 11:51
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Nie pudruj syfa, tylko usuń usterkę, trzeba to w końcu dobrze zdiagnozować.

    0
  • #22 31 Maj 2015 00:18
    diodabg
    Poziom 29  

    GSXRK31K napisał:
    Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i zalecił wlanie do paliwa olej do silników 2T w proporcji 100ml/10l ON

    Poradz dla tego mechanika niech doleje sobie do 1litra piwa lub wódki 10ml oleju do 2t to będzie miał więcej oleju w głowie ;-)

    0
  • #23 07 Lip 2015 22:04
    GSXRK31K
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany, wystarczył dodatek do czyszczenia wtrysków paliwa.

    2