Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

automatyczne załączanie światła łazience - jakie rozwiązania

matekogon 15 Maj 2015 20:46 2217 16
  • #1 15 Maj 2015 20:46
    matekogon
    Poziom 22  

Witam wszystkich. Post ten kieruje do osób które mają zamontowane automatyczne włączanie światła w łazience. Jakie rozwiązania polecacie z własnego doświadczenia. Na alledrogo można znaleźć czujniki obecności po dość jak dla mnie wysokiej cenie. Są również czujniki ruchu i "obecności" jak to opisują sprzedawcy za parę groszy. Również można zrobić barierę optyczną w futrynie drzwi i jakiś programik napisać który będzie zliczał ludzi wchodzących do łazienki. Rozwiązanie troszkę bardziej skomplikowane ale wykonalne. Nie mam doświadczenia z czujnikami ruchu i dla tego pytam jakie macie rozwiązanie u siebie. Może się jednak okazać że czujnik/i ruchu montowane w odpowiednich miejscach łazienki mogą wyeliminować problem nagłego braku oświetlenia będą w łazience i siedząc na sedesie

-1 16
  • Relpol
  • #2 15 Maj 2015 21:01
    keseszel
    Poziom 26  

Odpuść. Analizowałem różne warianty. Nie opłaca się.

-1
  • #3 15 Maj 2015 21:05
    matekogon
    Poziom 22  

keseszel napisał:
    Nie opłaca się.

Co masz na myśli ?

0
  • #4 15 Maj 2015 21:31
    brofran
    Poziom 38  

Najprościej to kontakt drzwiowy + przekaźnik . Pierwsze otwarcie drzwi załącza światło , drugie otwarcie gasi światło , i ... powtórka .

-1
  • #5 15 Maj 2015 21:39
    matekogon
    Poziom 22  

brofran napisał:
    Najprościej to kontakt drzwiowy + przekaźnik . Pierwsze otwarcie drzwi załącza światło , drugie otwarcie gasi światło , i ... powtórka .

Tak tylko ktoś ci otworzy drzwi przy goleniu i pozacinany jesteś :))