Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra '97 Combi X14XE dławi się na niskich obrotach

puta 25 Maj 2005 08:11 4505 8
  • #1 25 Maj 2005 08:11
    puta
    Poziom 11  

    Witam wszystkich! Mam następujący problem: moja Asterka 1.4 16V Combi nie chce się "zbierać" na niskich obrotach, a nie działo sie tak ;-). Jest to dokuczliwe przy ruszaniu i jeżdzie na wysokim biegu a niskich obrotach. W takiej sytuacji, czym bardziej dociskam pedał gazu, tym bardziej się dławi i sie chce ciągnąć. Samochód ma założoną instalację gazową od pół roku, ale problem występuje tak samo na bęzynie jak i na gazie. Problem występuje głównie, gdy silnik się zagrzeje. Na obrotach wyższych 3-3,5 tyś wydaje się być już wszystko OK. Sonda lambda jest raczej OK( 0-0,8V). Proszę o pomoc, bo ten samochód spędza mi już i tak marny sen z powiek ;-)

  • #2 26 Maj 2005 08:57
    wojtas69
    Poziom 15  

    Zrzuć rurę za filtrem powietrza i na poczatek oczyść okolice przepustnicy, potem czujnik położenia przepustnicy itd.
    Spróbuj wyświetlić kody błędów naciskająć oba przyciski TID'a na włączonym zapłonie.
    Podrawiam pilota ASTEROIDY!

  • #3 26 Maj 2005 17:16
    puta
    Poziom 11  

    Dzieki, poćwiczę w piatek, tylko nie wiem co to ob a przyciski TID'a. Prosze o wyjaśninie. Również pozdrawiam -- PUTA.

  • #4 27 Maj 2005 19:31
    puta
    Poziom 11  

    Czyszczenie nic nie dało...:-(. Jeszce mam takie podejrzenie ,że katalizator się kończy i jak się nagrzeje to dusi.....
    Przejżalem czujniki temperatuty, czujnik położenia przepustnicy, sonde... i nic nie widze niepokojacego. Jest jeszce czujnik podciśnienia w rurze pomiedzy przepustnicą a filtrem, ale gdy silnik pracuje jest na nim około 1,3V i reaguje na zmiane ciśnienia... Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś podpowiedzi to bardzo proszę, bo to autko jest fajne, ale już mnie wykańcza psychicznie ;-)
    Z góry dzięki i posdrawiam "ASTEROIDOWCÓW" !!!

  • #5 27 Maj 2005 19:35
    Usunięty
  • #6 28 Maj 2005 16:54
    wojtas69
    Poziom 15  

    Zadne naciskanie przycisków w Multi Info Display'u nie powoduje wyświetlenia kodów usterek.[/quote]

    A to bardzo dziwne bo sprawdzałem wielokrotnie m.in w Corsie B i wyświetla trzykrotnie F12 a potem kod błędu.Proponuję sprawdzić własnoręcznie .

  • #7 07 Cze 2005 08:45
    puta
    Poziom 11  

    Jak dokładnie sprawdzić tego EGR'a? -czyściłem go i zaślepiałem, ale raczej brak zmian.
    P.S. - kody błędów można wyświetlić zwierając styki gniazda serwisowego - kody błyskowe

  • #8 07 Cze 2005 11:42
    Slawek J
    Poziom 30  

    Po pierwsze silniki w ktorych wystepuja wiecej niz 2 zawory na cylinder sa silnikami ktore maja wyskok polozony moment obrotowy a co za tym idzie trzeba troche pociagnac po obrotach by to auto sie dobrze zbieralo.
    posprawdzaj to co ci pisza wyzej i jesli twierdzisz ze ci katalizator sie mrozlatuje to moze ci kawalki pozatykaly ci wydech i wtedy spadek mocy jest oczywisty.
    Pozdrawiam.

  • #9 13 Cze 2005 23:31
    puta
    Poziom 11  

    Witam znów.;-)
    To raczej nie była wina EGR'a.. Zdemontowałem dolot, poczyścilem wszystko i zabrałem sie za czyszczenie styków czujników.. Potem wywaliłem katalizator (...choć był ok..) i w jego miejsce wsadzilem stumennice... na koniec powymienialem filtry i olej ......i......autko smiga super....
    Mam jeszcze problem z samoregulatorami zaworów. króryś z nich puszcza i jak autko się zagrzeje i dostanie po obrotach to zawór się dzywa... pozatym (nie picząc cholernych kun ciągle gryzących kable) to jest ok. Dziękuje wszystkim za pomoc, jak ktoś ma jeszcze jakieś podpowiedzi na temat samoregulatorów i kun to również proszę o info...
    Jeszce raz DZIĘKI!!!!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME