Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CITROEN AX zbyt wysokie obroty na ssaniu

kornetma 25 Maj 2005 09:20 3677 6
  • #1 25 Maj 2005 09:20
    kornetma
    Poziom 10  

    Mam Citroena AX 1.1 na wtrysku. Problem przedstawia się następująco: przy odpalaniu zimnego silnika wchodzi na zbyt wysokie obroty i utrzymują się one trochę za długo (ok 5km). Przy uruchamianiu ciepłego silnika jest OK. Silnik krokowy jest OK. Podejrzewam czujnik temperatury płynu chłodzącego układu wtryskowego. Mam tylko mały problem - nie wiem który to jest czujnik. Silnik HDZ z 1990r. Proszę o pomoc!

    0 6
  • #2 25 Maj 2005 12:02
    kgflanela
    Poziom 17  

    Napisz jak długo masz ten problem, czy auto nie straciło trochę na mocy i czy masz gaz.
    Pierwsze, co zrób to skasuj kompa (najlepiej na zimnym silniku) popuść ręcznie linkę gazu tak żeby mieć pewność, że czujnik położenia przepustnicy jest na zero i odpal. Jeśli to pomoże a objawy później wrócą to napisz.

    0
  • #3 25 Maj 2005 12:48
    kornetma
    Poziom 10  

    Objawy występują od jesieni. Bez instalacji gazowej, kompa restartowałem ale to nie pomogło. Sterownik nie wyświetla usterek. Wymieniałem sondę, podmieniłem od szwagra silnik krokowy,wymieniłem wtryskiwacz z czujnikiem temperatury i dalej jest to samo.

    0
  • #4 25 Maj 2005 13:48
    monterek3
    Poziom 15  

    Oj... chyba czujnik temperatury płynu... jest koloru niebieskiego, dwupinowy. Sprawdz czy linka gazu nie jest zbyt mocno naciągnięta.

    Pozdrawiam

    2
  • Pomocny post
    #5 25 Maj 2005 20:29
    zi.ko
    Poziom 25  

    w AXach były 2 czujniki temperatury cieczy:
    1. Niebieski - 2 piny - kontrolka przegrzania i wskaźnik temperatury
    2. Zielony - 2 piny - system wtrysku
    Poza tym jeśli ten czujnik jest zepsuty (rezystancja nieskończona lub zero) komputer wtrysku zaświeca kontrolkę diagnostyki.

    0
  • #6 30 Maj 2005 15:14
    kornetma
    Poziom 10  

    Czy ktoś z Was spotkał się z następującą sytuacją:
    - po uruchomieniu silnika kontrolka układu wtryskowego gaśnie dopiero po około 5 sekundach, czasami uruchamiając "ciepły" silnik gaśnie zaraz po jego odpaleniu.
    Co może być przyczyną takiego zachowania się "kontrolki"?

    0
  • Pomocny post
    #7 30 Maj 2005 17:25
    zi.ko
    Poziom 25  

    Może w czasie poprzedniej pracy silnika pojawił się błąd, więc komputer po ponownym uruchomieniu silnika (na przykład rano) sprawdza czy błąd jeszcze występuje i dla tego to tak długo trwa. Ale to tylko domysły :-)

    0