Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter chiński 2T Zipp Quantum - Wypala paliwo z komory pływakowej.

16 Maj 2015 21:52 1935 2
  • Poziom 18  
    Cześć, znajomy przyprowadził mi to cholerstwo i poprosił o naprawę. Niestety się zgodziłem...

    Skuter to Zipp Quantum GT5 z silnikiem dwusuwowym. Problem polega na chwilowych utratach mocy podczas jazdy. Trzymając gaz nieruchomo w połowie skuter przyspiesza, traci moc na 1 sekundę, po 1 sekundzie znowu przyspiesza i tak w kółko. Z maksymalnie otwartą przepustnicą problem zazwyczaj nie występuje. Po zatrzymaniu się potrafi zgasnąć i nie da rady ruszyć. Po kilku sekundach na wolnych obrotach znowu rusza. Wszystko wskazuje na to, że w gaźniku nie ma paliwa. Skuter też nierówno oddaje moc - na początku przyspiesza słabiej, silnik osiąga odpowiednie obroty i przyspiesza znacznie żwawiej.

    Sprawdziłem odpowietrzenie zbiornika paliwa, kranik podciśnieniowy, dla pewności go ominąłem, gaźnik umyłem ręcznie i w myjce, podniosłem maksymalnie poziom paliwa w komorze pływakowej i nic. Świeca wymieniona, filtr paliwa drożny. Ciśnienie sprężania 10 bar.

    Skuter prawdopodobnie ma większy cylinder. Gaźnik to japoński Mikuni. Wydech też jakiś "sportowy".

    Zupełnie nie wiem, gdzie dalej szukać? Może problem tkwi w innym miejscu niż szukam.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Czy przy okazji mycia gaźnika udrożniłeś dysze w gaźniku. Filterek paliwa powinien być o większych rozmiarach. Przewód podciśnieniowy od kolanka gaźnika do kranika podciśnieniowego musi być szczelny tj. ciasno nasunięty na odpowiednie króćce. Po zmianie cylindra na "większy", powinno się też zmienić dysze w gaźniku (na "większe").
  • Poziom 18  
    Dysza główna i dysza średnich obrotów są w pełni drożne i czyste. Gaźnik rozbierałem 3 razy, wszystkie kanały są drożne i czyste.

    Filtr i kranik podciśnieniowy wyeliminowałem zasilając gaźnik grawitacyjnie z butelki.