Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ducato 2.3 JTD 2007 - Falujące obroty,brak błędów

16 Maj 2015 23:02 10224 27
  • Poziom 8  
    Witam.
    Zakupiłem Fiata Ducato 2.3 jtd 2007 rok. Auto na zimnym silniku po odpaleniu po zaraz gasło, trzeba było tak odpalać ze 4 razy później już chodził bez problemu równo i cicho, kopyto miał, nie kopcił kompletnie nic jak w zegarku. Po zakupie samochód od razu pojechał do warsztatu. Mechanik wymienił olej, wszystkie filtry, lecz usterki nie zdiagnozował. Dzisiaj gdy chciałem odebrać samochód po uruchomieniu silnika obroty falują,uspokaja się gdzieś tak po minucie i po wciśnięciu gazu i po zejściu na wolne obroty znowu faluje i tak w kółko.Jest problem z ruszaniem bo się dławi, jak już wejdzie na obroty to jedzie ładnie, komputer nie wykazał żadnego błędu, mechanik powiedział ze wtrysk się zawiesza, wiec kupiłem środek do czyszczenia układu paliwowego i zrobiłem 50 km na autostradzie 4 bieg 3200obrotów zabieg nic nie pomógł. Szukając problemu odłączyłem przepływomierz i wszystko działa-obroty nie falują, auto zapala i nie gaśnie, podłączona przepływka i obroty falują, więc kupiłem kolejną i to samo też falują, po wyciągnięciu przepływki z rury dolotowej i nawet podłączonej wszystko ładnie chodzi, podłączona do rury nie chodzi, kolejny zabieg: podłączona przepływka a odłączona przepustnica samochód chodzi(podłączona - nie chodzi) kolejny zabieg podłączona przepływka i przepustnica a odłączony zawór regulacji egr samochód chodzi(podłączony nie chodzi) zaślepiłem egr między chłodniczką a chyba przepustnicą wszystko podłączone jak należy i nadal auto nie chodzi. Mechanik rozkłada ręce ja już nie mam na to auto cierpliwości.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ewidentnie auto chodzi ładnie na podstawionych wartościach. Odłączając w/w elementy wprowadzasz sterownik właśnie w taki tryb. Zacznij od poszukiwania nieszczelności w dolocie.
  • Poziom 8  
    Mechanik sprawdzał twierdzi że wszystkie rury podłączone i nic nie pęknięte.
  • Poziom 9  
    Witam jam mam golfa 4 i mam to samo, mechanik stwierdził że turbina przeładowuje i pompa podaje złą dawkę paliwa. A też ma kopa, lecz nie raz czuje ze jest słabszy. Nie chciałem wierzyć więc, sam sprawdziłem i ma racje gruszka prawie się nie rusza tak zapieczone jest mimo ,że ma kopyto a na wolnych obrotach faluje.
  • Poziom 8  
    Na komputerze parametry turbiny są prawidłowe, podaje tyle co powinna w każdym zakresie obrotów.
  • Poziom 8  
    Na kompie parametry podawanego paliwa ok, wtryski też w normie, czujnik ciśnienia na listwie też ok
  • Poziom 9  
    słyszałem ze może to być też od dwumasy ale nie wiem jakie sprzegło masz w ducato


    Moderowany przez domex32:

    3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Nie znam się nie wypowiadam się.

    Ostrzeżenie.

  • Poziom 8  
    Pewnie dwumase ale sprzęgło chodzi bardzo ładnie biegi chodzą płynnie, pedał gładko wchodzi, nie szarpie skrzynia
  • Moderator Samochody
    kenas1 napisał:
    Na kompie parametry podawanego paliwa ok, wtryski też w normie, czujnik ciśnienia na listwie też ok


    Trzeba odczytać i porównać masy powietrza w momencie jak buja obrotami, co się z nimi dzieje, oraz wysterowanie EGR, bo w nim może być problem.
  • Poziom 8  
    W momencie bujania parametry skaczą lecz jak tylko sie uspokoi parametry ok.
  • Moderator Samochody
    No to masz odpowiedz na swój problem.

    Szukaj specjalisty, bo temat jak widać prosty, ale Twój mechanik nie potrafi sobie z nim poradzić.
  • Poziom 32  
    Zobacz trójnik od podciśnienia do zaworu egr, sam zawór egr czy działa, bo padały z powodu zaciągnięcia wody, no i oczywiście wężyki. Najczęstsza przyczyna falowania na wolnych.
  • Poziom 8  
    Jak egr jest zaślepiony to chyba jednoznacznie z tym że został odłączony(tak mi się wydaje), przepływka wymieniona a i tak faluje, na zaślepionym egr i odłączonej przepustnicy wcale nie chce chodzić, nie wiem już gdzie szukać problemu bo wymiana wszystkich podzespołów mija się z celem.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Mówisz o tym na podszybiu. tam są dwa podciśnienia, jedno z serwa drugie idzie do zaworu egr,po odłączeniu tego zaworu sterującego samochód chodzi ładnie bo bierze parametry podstawowe, ale jest to tak samo jak odłączę przypływomierz albo przepustnice też ładnie chodzi, na komputerze podczas sprawdzania podzespołów slychać jak chodzi przepustnica egr niby też chodzi na kompie.
  • Poziom 36  
    kenas1 napisał:
    Jak egr jest zaślepiony to chyba jednoznacznie z tym że został odłączony(tak mi się wydaje)


    Klasyczny przykład duciarstwa, Układ ma być w pełni funkcjonalny , zmieniasz mechanicznie pracę silnika , podczas kiedy sterownik działa według zapisanego logarytmu.

    domex32 napisał:
    Szukaj specjalisty, bo temat jak widać prosty, ale Twój mechanik nie potrafi sobie z nim poradzić.


    Jedyna mądra wypowiedź , trudno na forum uczyć podstaw mechatroniki , bez zrozumienia działania systemu.
  • Poziom 8  
    Został zaślepiony na chwile aby znaleźć przyczynę falowania obrotów, chyba wiesz jak działają mechanicy "Panie kup pan przepływomierz bo to jest przyczyna" za chwile " jeszcze Panie kup przepustnice bo też padła" i znowu "Pani kup egr bo chyba też padł" wydam majątek na wymianę dobrych rzeczy i może jak lotto po wymianie kilku rzeczy zacznie chodzić a koszty nieziemskie. Piszę tu w celu uzyskania może konkretnej odpowiedzi lub podpowiedzi co jeszcze i w jaki sposób sprawdzić aby zminimalizować koszty i trafić w usterkę, może akurat ktoś kto czyta to forum miał identyczny przypadek i wie gdzie leży przyczyna. Wiem że zdalnie nikt nie jest w stanie w 100% zdiagnozować przyczyny ale może ktoś kto sie zna nakieruje mnie gdzie jeszcze i jak sprawdzić co nie chodzi.
  • Poziom 36  
    kenas1 napisał:
    "Pani kup egr bo chyba też padł" wydam majątek na wymianę dobrych rzeczy i może jak lotto po wymianie kilku rzeczy zacznie chodzić a koszty nieziemskie.


    kenas1 napisał:
    Piszę tu w celu uzyskania może konkretnej odpowiedzi lub podpowiedzi co jeszcze i w jaki sposób sprawdzić aby zminimalizować koszty i trafić w usterkę, może akurat ktoś kto czyta to forum miał identyczny przypadek i wie gdzie leży przyczyna.


    To jedno i to samo ,szukanie na chybił trafił.

    Znajdź mechanika który wie jak czytać błędy , parametry pracy i wie jak używać miernika i oscyloskopu. To niewielki wydatek w porównaniu do możliwych kosztów eksperymentów druciarzy.
  • Moderator Samochody
    kenas1 napisał:
    "Panie kup pan przepływomierz bo to jest przyczyna" za chwile " jeszcze Panie kup przepustnice bo też padła" i znowu "Pani kup egr bo chyba też padł"


    To obraz paprochów.

    My nie jesteśmy piekarzami, a nie dostałeś żadnej porady w tym stylu od nas, tylko konkrety.

    Przecież w tych samochodach nie ma nic specjalnego do czego potrzeba by szklanej kuli i wróżb.
  • Poziom 8  
    Łatwo powiedzieć ale znajdź takiego mechanika spośród tych wszystkich partaczy, niby miasto duże ale nie wiem do kogo się udać z tym problemem.
  • Moderator Samochody
    Problem masz złożony ale do ogarnięcia.

    Udziel nam informacji co się zmienia najpierw i czy konsekwencją zmiany dawki paliwa jest zmiana masy powietrza czy na odwrót, bo to jest kluczowe.

    O przepływomierzu nic nie napisałeś czy nowy oryginał, zamiennik, czy nowy ze szrotu.

    Czego od nas oczekujesz jak nie potrafisz podać podstawowych wiadomości.

    Przenoszę do Początkujący.
  • Poziom 8  
    Dzwoniłem do mechanika nie pamieta co jest pierwsze paliwo czy powietrze., wiec nie chce strzelać w ciemno. Przepływomierz został zabrany ze szrotu-używany o tych samych numerach- lecz wspomne ze komputer widzi dobrze parametry przepływomierza temperature, powietrza zamierzonego i podawanego, w momencie falowania parametry powietrza skaczą, jak sie uspokoi parametry się zgadzają(zamierzone i podawane)
  • Moderator Samochody
    W trakcie falowania odepnij przepławkę i napisz co się stanie.
  • Poziom 8  
    Auto ładnie pracuje nie faluja obroty, ładnie zapala lecz nie ma tego 100% ducha
  • Moderator Samochody
    Przełóż swój do sprawnego auta, czekaj na efekt.
  • Poziom 8  
    Problem w tym ze nie znam nikogo kto ma taką przeplywkę o tych numerach, ale jak podłączę przepływkę a odepnę przepustnice też chodzi ładnie, jak podłącze przepływkę i przepustnice i odepnę zawór regulacji egr ten na podszybiu też chodzi ładnie. Wspomne jeszcze ze miałem dodatkowo 3 inne przepływki ale o innych numerach boscha i sytuacja była identyczna(podłączona nie chodzi, odłączona wszystko ok)samochód chodzi bardzo ładnie jak wczytuje sobie sam parametry podstawowe o odłączeniu jakiegokolwiek z podzespołów.
  • Moderator Samochody
    Sam możesz wykonać co zalecił @Pawel wawa dodatkowo, należy sprawdzić wszystko co jest na dolocie ( klapy zawirowania, przepustnica gasząca itp, układ podciśnień) , w razie nie powodzenia, rozwiązanie problemu znajdziesz u fachowca, temat wyczerpany.
  • Poziom 36  
    kenas1 napisał:
    odepnę zawór regulacji egr ten na podszybiu też chodzi ładnie


    Czysty ? Sprawny ? Szczelny po zamknięciu ? Przepustnica czysta ? Kanał doprowadzający spaliny drożny ? Od tego zacznij
  • Poziom 32  
    A wiesz czemu faluje? A to dlatego że myśli iż otwiera egr, to przymyka przepustnicę, i tak koło się zamyka. Według mnie doprowadzić do sprawności egr i problem zniknie. Sprawdż czy chłodnica egr nie zawalona.