Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo FH12 2005 420 KM Zbyt wysokie ciśnienie w układzie hamulcowym

16 Maj 2015 23:05 2871 15
  • Poziom 6  
    Witam kolegów.W trakcie jazdy na zegarze ciśnienia 2 obwodu hamulcowego wskazówka wychodzi około centymetra za zielone pole.Brak komunikatu na wyświetlaczu o zbyt wysokim ciśnieniu.Układ działa poprawnie.Czy mógłbym we własnym zakresie skontrolować któreś elementy układu?Przepraszam za niezbyt profesjonalny opis usterki,lecz jestem laikiem.Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.
  • Metal Work Pneumatic
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 28  
    Cytat:
    W trakcie jazdy na zegarze ciśnienia 2 obwodu hamulcowego wskazówka wychodzi około centymetra za zielone pole.Brak komunikatu na wyświetlaczu o zbyt wysokim ciśnieniu.Układ działa poprawnie.


    Układ nie działa poprawnie. Układ hamulcowy projektowany jest na pracę przy ciśnieniu 8 bar, praca przy 10-12 barach powoduje szybsze zużycie i uszkodzenia. Uszkodzony zawór "czterodrożny" - do wymiany, naprawa, regulacja, rzadko na dłuższą metę jest skuteczna.
  • Poziom 6  
    Zegar przez dłuższy czas pokazuje prawidłowe ciśnienie.Dłuższa jazda powoduje jego wzrost.Obstawiałbym sugestię kolegi o uszkodzonym zaworze czterodrożnym.Nie znam dokładnie jego działania.Domniemam że rozdziela powietrze i reguluje ciśnienie.Czy są jeszcze jakieś elementy odpowiedzialne za regulację ciśnienia w 2 obwodzie układu hamulcowego?
  • Poziom 6  
    Wymieniłem zawór czterodrożny i na obecna chwilę układ działa poprawnie.Dzięki za zainteresowanie tematem.Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Witam
    Żeby nie tworzyć nowego tematu, bo problem bardzo podobny. Volvo fh 2005r na drugim zegarze wskazuje zbyt wysokie ciśnienie dużo po za zielone pole, uchodzi wtedy powietrze z reduktora ciśnienia tego obok akumulatorów. Zmienione obydwa reduktory i czterodrożny wszystko wabco, a walczę z tym bo wyświetla błąd ciśnienia skrzyni biegów (i shift) gdzie szukać jeszcze problemu?
  • Poziom 9  
    Przy niesprawnosci układu (brak odpowiedniej redukcji cisnienia) czyli o wiele za dużo np. powyżej 10 bar to czujnik ciśnienia i-shift najprawdopodobniej ulegl uszkodzieniu. Nalezalo by pomiezyc ciśnienie manualnie i porownac z tym co pokazuje i-shift. Nie wiem jaki masz dokładnie model skrzyni, ale np. w at2512c po wymianie sprzegla nie można było go skalibrować z powodu usterki czujnika cisnienia, ale sama skrzynia zachowywala się poprawnie przed wymiana sprzegla mimo tego iż wyswietlalo bledy czujnika.
  • Poziom 15  
    Panowie w volvie ciśnieniem steruje osuszacz a potem zawór ograniczający ciśnienie na butli,czterodrożny nic do regulacji ciśnienia nie ma.Pierwszy pomiar dokonuje się na złączu kontrolnym przy osuszaczu,kolejny na pierwszym zbiorniku za kompresorem(zależnie od miejsca zamocowania akumulatorów)Jeśli aku za przednim lewym kołem to butla piersza od koła pod aku,a jeśli aku w ramie z tyłu to butla w ramie praktycznie pod siodłem po prawej stronie.Max ciśnienie jakie panuje w instalacji to 12 bar póżniej po zredukowaniu 8 bar
  • Poziom 16  
    Obrócony reduktor i wszystko działa tak jak powinno.
  • Poziom 24  
    zawór ac 156 b knorr są dwa
    jeśli volvo na tarczy
  • Poziom 9  
    Wymieniłem dzisiaj właśnie taki przy butli na dole, gdzie znajdę drugi?
  • Poziom 19  
    Pod spodem między akumulatorami a kabiną .
  • Poziom 6  
    U mnie drugi reduktor jest w ramie po prawej stronie przy siodle.Wersja z akumulatorami za siodłem.
  • Poziom 9  
    Wymiony drugi reduktor. Ciśnienie wróciło do normy. Swoją drogą fajnie go umiejscowili - dojście jest tragiczne. Ja postanowiłem dać krótsze węże i umieściłem go w innym miejscu tak aby na przyszłość nie było problemu z wyminą. Podsumowując problemem był u mnie reduktor ciśnienia znajdujący się między akumulatorami a butlami powietrza - z lewej strony kabiny - nie spuszczał on powietrza tak jak powinien co skutkowało tym, że drugi obwód pneumatyczny miał za wysokie ciśnienie. Generowało to kody usterek w różnych podzespołach a także na pulpicie pojawiał się komunikat o konieczności przeprowadzenia testu hamulców. Teraz wszystko wróciło do normy. Mój samochód to Volvo FH 400km z 2007r. 2-osiowy ciągnik siodłowy. Numer części 20382312 - ja kupiłem Wabco za 161zł brutto w hurtowni Inter Cars.