Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo FH12 2005 420 KM Zbyt wysokie ciśnienie w układzie hamulcowym

16 Maj 2015 23:05 2871 15
  • Poziom 6  
    Witam kolegów.W trakcie jazdy na zegarze ciśnienia 2 obwodu hamulcowego wskazówka wychodzi około centymetra za zielone pole.Brak komunikatu na wyświetlaczu o zbyt wysokim ciśnieniu.Układ działa poprawnie.Czy mógłbym we własnym zakresie skontrolować któreś elementy układu?Przepraszam za niezbyt profesjonalny opis usterki,lecz jestem laikiem.Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.
  • Metal Work Pneumatic
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 28  
    Cytat:
    W trakcie jazdy na zegarze ciśnienia 2 obwodu hamulcowego wskazówka wychodzi około centymetra za zielone pole.Brak komunikatu na wyświetlaczu o zbyt wysokim ciśnieniu.Układ działa poprawnie.

Układ nie działa poprawnie. Układ hamulcowy projektowany jest na pracę przy ciśnieniu 8 bar, praca przy 10-12 barach powoduje szybsze zużycie i uszkodzenia. Uszkodzony zawór "czterodrożny" - do wymiany, naprawa, regulacja, rzadko na dłuższą metę jest skuteczna.
  • Poziom 6  
    Zegar przez dłuższy czas pokazuje prawidłowe ciśnienie.Dłuższa jazda powoduje jego wzrost.Obstawiałbym sugestię kolegi o uszkodzonym zaworze czterodrożnym.Nie znam dokładnie jego działania.Domniemam że rozdziela powietrze i reguluje ciśnienie.Czy są jeszcze jakieś elementy odpowiedzialne za regulację ciśnienia w 2 obwodzie układu hamulcowego?
  • Poziom 6  
    Wymieniłem zawór czterodrożny i na obecna chwilę układ działa poprawnie.Dzięki za zainteresowanie tematem.Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Witam