Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo mk3 - Ford Mondeo MKIII silnik

siwy20521 17 May 2015 00:58 4968 18
  • #1
    siwy20521
    Level 10  
    Witam.

    Ze 4 dni temu kupiłem ładnego Forda Mondeo MKIII rok produkcji 2001 silnik 2.0 TDDI z pzrebiegiem około 200 tys.

    Wszystko pięknie, ale dziś jadąc autostradą (niestety) zobaczyłem biały dym w lusterku, wskazówka obrotomierza ponad 2 tys obrotów zero objaw tylko ten biały dym. Postanowiłem więc zatrzymać się na stracji benzynowej wiec gdy podniosłem noge z gazu sinik zaczął stukac, metaliczny stuk. Zatrzymałem się, obroty zaczeły falowac, pzrez chwile nawet 2 tys obrotow było, zgasiłem auto i własnie.. i już nie chce odpalić. Co się dzieje? Auto kręciło i chyba krecic bedzie, choć nie wiem, bo zostawiłem je na cpn i zabrałem akumulator do ładowania, bo wyładował się całkiem. Co się dzieje?

    Poza tym po kliku probach az akumulator wysiadł, po pzrekreceniu kluczyka na zapłon wsazówki dochodza do konca i wracaja, co jest? Prosze o pomoc, pilne. Auto stoi na cpn nie mam jak go sciagnac, tylko uruchomienie silnika ratuje mnie.
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Ratuje też laweta.Takich rzeczy na stacji nie naprawie raczej.
  • #3
    SKM 1964
    Level 33  
    Lepiej go nie uruchamiaj, bo z tego co piszesz, to silnik stracił ciśnienie smarowania i pojawiły się stuki metaliczne.Może być tak , jak Ci dobrze ostygnie
    to normalnie go uruchomisz i będzie okey.Ale po nagrzaniu znów straci ciśnienie smarowania. :|
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Olej w silniku jest?
    Z tymi wskazówkami to normalne że idą do końca i wracają - robi się tak po podłączeniu akumulatora i jak jest zbyt niskie napięcie.
  • #5
    siwy20521
    Level 10  
    No jest olej, panowie.

    Nowość, z dziś.. Pojechałem do auta, kreciłem rozrusznikiem a znajomy odkrecał nakretki od przewodu paliwa do wtryskliwaczy kazdy po kolei i okazało się, że do jednego wtryskiwacza paliwo dopływa dopiero po długim czasie krecenia silnikiem, i wtedy zaczyna łapac i strasznie na biało kopcic. Co jest grane? Pompa siada, czy jakiś zawór..
  • #6
    szymon198312
    Level 30  
    Czasmi jak idzie biały dym to oznaka padnietego turbo, a to ze próbowałeś zapalić i siadał akumulator to może być wina tego ze przez turbo silnik zassal olej i zwyczajnie nie ma siły przekręcić bo spreza za dużo. Dwa tygodnie temu miałem identyczna sytuacje z mondeo tddi. Sprawdź przewody od turbiny czy nie ma w nich oleju.
  • #7
    siwy20521
    Level 10  
    No sparwdze, ale przez turbo paliwo tak czy siak powinno dochodzić do wtryskiwaczy, a w jednym właśnie dochodzi, ale dopiero po dłuzszym czasie, a przy pozostałych odrazu. Stukanie jest podobne jak w przypadku zawieszajacego się wtrysku.
  • #8
    grala1
    VAG group specialist
    Jak turbo nie dmucha to zazwyczaj idzie czarny dymek.
    Skoro na jeden wtryskiwacz nie idzie paliwo to pewnie czekają Cię nie małe koszty bo wygląda na to że pompa złom.
  • #9
    siwy20521
    Level 10  
    Ech, to widze że ładnie. Regeneracja pompy wchdozi w gre? A nie przytkało się coś? Dziwne, że na 3 idzie paliwo a na jeden nie..
  • Helpful post
    #10
    Doktorr
    Level 35  
    Z opisu wystąpienia usterki obstawiałbym na zatartą turbinę. Co łatwo sprawdzić ściągając węża i ruszając ośką na boki. Ale skoro na jednego wtryska nie daje paliwa to pewnie jednak pompa. Jednak trochę dziwne bo konstrukcja pompy vp44 utrudnia występowanie takiej usterki (patrz przekroje w internecie).
  • #11
    siwy20521
    Level 10  
    Jaki koszt regeneracji jest?

    Dodano po 48 [minuty]:

    A może to byc wina pompki ktora pompuje paliwo do filtra?
  • Helpful post
    #12
    domex32
    Moderator of Cars
    siwy20521 wrote:
    Jaki koszt regeneracji jest?


    Kompletna regeneracja w okolicach 2500 - 3000 zł.

    siwy20521 wrote:
    A może to byc wina pompki ktora pompuje paliwo do filtra?


    Jak najbardziej może być to wina uszkodzonej elektrycznej pompki paliwa.
  • #13
    siwy20521
    Level 10  
    Czyli przez tak niewinna pompke moze paliwo nie dochodzić do wyłacznie jednego wtryskiwacza?
  • Helpful post
    #14
    jurekk55
    Level 36  
    Skoro zakup sprzed 4-5 dni oddajesz auto ze względu na ukrycie wady. Jeżeli nie masz takiego zamiaru , konieczna kompleksowa diagnoza układu paliwowego i rozrządu. Potem naprawa, w takim przypadku nie licz na zwrot kosztów od szrociarza .
  • Helpful post
    #15
    MEVEX1
    Level 10  
    Niedawno robiłem forda transita 2,0 tddi z podobnymi objawami.
    Turbo to bym wykluczył, podczas jazdy to się zgadza że dymić może na biało, lecz po zgaszeniu i dłuższym postoju olej z powrotem ocieka do chłodnicy powietrza i samochód odpala za drugim razem. Przy starcie silnika turbo nie ma znaczenia gdyż jego praca zaczyna się w zakresie wyższych obrotów.
    Twój kłopot to pompa wtryskowa. Podaj symbol pompy wtryskowej to pomogę, lecz koszt pompy po regeneracji ze sprawdzonej firmy to 1800 zł. Pewniak bo innym zakładam i sam też taką mam, prawdopodobnie padł nastawnik pompy.
    Domniemam że na jednym wtrysku słabo podaje, a na innym mocno leje.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Powiedz jak można ukryć wadę pompy z elektronicznym nastawnikiem, te pompy padają gwałtownie. W 9 na 10 przypadków zatarciu ulega zawór konta wtrysku lub dawki paliwa i pali tranzystor mocy w nastawniku pompy.
  • #16
    siwy20521
    Level 10  
    Pompa wtryskowa siadla. Teraz pytanie mam z całkiem innej beczki. Czy po włożeniu innej pompy będzie trzeba programować coś? Immobiliser?

    Dodano po 55 [minuty]:

    dodam, że komputer pokazał tylko przepływomierz i nic więcej.
  • Helpful post
    #17
    grala1
    VAG group specialist
    Zazwyczaj przy uszkodzeniu pompy wyskakują błędy.
    W sterowniku pompy jest immo więc trzeba przełożyć sterownik silnika, sterownik pompy oraz transponder z kluczyka bądź sterownik pompy i go dopisać do sterownika silnika.
  • #18
    siwy20521
    Level 10  
    W porządku, wszystko będzie zrobione. A jak w ogole oceniacie te silniki 2.0 TDDI? W każdym bądz razie, dziękuje wszystkim naprawde serdecznie za pomoc.
  • #19
    wolusm
    Level 10  
    siwy20521 wrote:
    W porządku, wszystko będzie zrobione. A jak w ogole oceniacie te silniki 2.0 TDDI? W każdym bądz razie, dziękuje wszystkim naprawde serdecznie za pomoc.

    Silnik bardzo dobry osprzęt sieczka :D