Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

H.265/HEVC nowy kodek - H.265/HEVC nowy kodek czy da się przetworzyć na 264

18 Maj 2015 17:38 8064 14
  • Poziom 9  
    witam serdecznie.
    Mam pewne pytanko dotyczące nowego kodeka H.265/HEVC .
    Teraz kiedy w sieci wrzucane są filmy np: 480p który w kodeku starym H.264film miał 1,5 GB. w nowym H.265/HEVC ma kołoa 300mb bez utraty jakości. niestety problem jest taki iż nowe dvd-blu-ray czy nowy tv led sony nie chcę takiego pliku odtwarzać. czy jest możliwość dany plik filmowy przekonwertować z H.265/HEVC nowy kodek na stary H.264 ? jeżeli tak to jakim programem , format factory nie chcę ruszyć też z tym plikiem.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 9  
    speedy9 napisał:
    Handbrake powinien sobie poradzić


    dziękuje bardzo !! :) spróbuję , nie powinien pogorszyć jakości raczej no nie?
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 9  
    anmedia napisał:
    speedy9 napisał:
    Na pewno pogorszy.

    W tym przypadku bedzie to juz kwestia sporna. H.265 posiada duzo wyzsza kompresje niz H.264 - przeciez H.265 zostal stworzony pod rozdzielczosc 4K i z zalozenia plik finalny 1 godzinnego filmu, mial byc zblizony lub nizszy niz ten ktory masz przy FullHD.

    Problemem moze tutaj byc jak sobie program radzi z takimi konwersjami (+ ewentualna zmiana rozdzielczosci) i o ile utrata jakosci nie powinna byc zauwazalna o tyle zauwazalna bedzie wielkosc pliku ( z pewnoscia pojawi sie rowniez "ziarno" na obrazie)


    no dobrze to w takim razie jak sobie poradzić by tv czy odtwarzacz blu-ray zaczął odtwarzać takie formaty? raczej nic z tego.. jeżeli się nie mylę to sprzęty na wyrzucenie kiedy na dobre rozkręci się ten format kodeka?
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Pomocny dla użytkowników
    Standard płyt BluRay dla 4k został zatwierdzony.
    http://www.techradar.com/news/video/blu-ray/4...t-your-shiny-ultra-hd-discs-this-year-1293544
    Co do odtwarzania przez TV standardu H.265 to zostaje jedynie zakup urządzenia na Androidzie wpinanego w HDMI, które będzie miało sprzętowy dekoder H.265. Można już takie kupić za 200-300zł.
  • Poziom 9  
    speedy9 napisał:
    Standard płyt BluRay dla 4k został zatwierdzony.
    http://www.techradar.com/news/video/blu-ray/4...t-your-shiny-ultra-hd-discs-this-year-1293544
    Co do odtwarzania przez TV standardu H.265 to zostaje jedynie zakup urządzenia na Androidzie wpinanego w HDMI, które będzie miało sprzętowy dekoder H.265. Można już takie kupić za 200-300zł.


    możesz podesłać link z jakimś urządzeniem na androidzie które już obsługuje taki standard czy za wcześnie na to jeszcze? i co takie urządzenie odtworzy film który podepnę pod wejście usb w tv?
  • Poziom 9  
    speedy9 napisał:
    Pendriva lub kartę pamięci musisz włożyć w to urządzenie.

    oglądałem co nie które te urządzenia one faktycznie poradzą sobie z filmem full hd czy blu-ray bez zacinki ? dysk zewnętrzny chyba też bez problemu?
    Link fajna sprawa?:) ale nie wiem czy już kupować skoro kodek x265 ciągle chyba nad nim pracują?]Link[/url]
  • Poziom 1  
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    anmedia napisał:
    A te filmy ktore posiadasz w H265 w jakiej sa rozdzielczosci? Mozesz pokazac parametry tego klipu filmowego?


    to ten film:
    Link

    jego parametry:
    TECH. DANE:
    Format : Matroska at 621 Kb/s
    Length : 478 MB for 1h 47 min. 34s 740ms

    Video #0 : HEVC
    Aspect : 1280 x 536 (2.388) at 23.976 fps

    Audio #0 : AAC
    Infos : 2 kanały, 48,0 KHz
    Language : pl

    Wielkość całośœci: 478 MiB
    Zawartość uploadu: *.mkv
    Wersja językowa: Lektor Polski [z VOD]

    w tym programie HANDBRAKE zakładka video, po prawej stronie opcja AVG bitrate (kbps) nie wiem czy zrobiłem dobrze ponieważ dałem tam 10000 , konwertowałem ten film ,po wszystkim trwało to godzinę czasu plik gotowy miał 7,62 gb. obraz mogę powiedzieć bez skazy wszystko OK. ale znowu kurcze dźwięk taki zniekształcony jakby w jakimś pomieszczeniu i co jakiś czas piszczał itp. A LEKTOR bez skazy tylko dźwięk filmu. zmniejszyć tą liczbę bardziej? zmniejszyć tę wartość? czytałem im wyższa tym obraz ładniejszy bez zniekształceń?