Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W210 E290 - Jaki system zarządzania silnikiem / chip

18 May 2015 21:11 1953 13
  • Level 19  
    Witam,

    Poszukuje informacji jaki system zarządzania silnikiem (które EDC) jest w Mercedesie e290 w210, silnik stosowany również w Sprinterach. Czy da się zgrać soft z komputera przez OBD czy trzeba grzebać w sterowniku? Prosiłbym też o informacje dotyczące silników z rzędową pompą om606 i om605.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    Level 27  
    Galetto sobie poradzi przez OBD, ale potrafi narobić takiego bigosu, że lepiej wziąć ecu na stół i odczytać programatorem. Co o tych silnikach chcesz wiedzieć?
  • Level 19  
    Chciałem wiedzieć jakiego rodzaju sterownik tam siedzi bo mam takiego merca i chciałbym w nim trochę podłubać ale dopóki nie rozkminie sterownika nie ma co się zabierać za mechanikę. Tam jest EDC15 ? do tego sterowania jest sporo info na przykładach VAGów czy jest to coś starszego? Może wiesz jak wygląda sprawa ze sterownikiem skrzyni 722.6 z takiego silnika ? Diesle merca mają coś w sobie i chciałem się nimi trochę pobawić ale bez możliwości chipowania szkoda się zabierać.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    Level 27  
    Bardzo prawdopodobne ze ma EDC15. Numer sterownika bardzo by pomogl. Jest mnostwo wykonan sterownika EDC15, wiec najpierw trzeba go otworzyc i sprawdzic na czym jest. Eeprom to bedzie pewnie 24c02, albo 24c04. Xprogiem sie dobrze czyta obie.
  • Level 19  
    Wiem że EDC15 jest masę ale są one do siebie raczej podobne. 0 281 001 620 to jest jakiś przykładowy numer sterownika z takiego silnika. Wiesz coś na temat programowania sterownika skrzyni ?

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    Level 27  
    Według mnie powinieneś szukać takiego sterownika jaki masz. Próbowałem zamieniać różne EDC15 w różnych autach, albo przepalało bezpiecznik, albo komputer. Budowę mają z wierzchu podobną, ale mają różne softy, to i pinologia inna.

    Najpierw zrób mu immo off, potem wgraj jakąś uniwersalną mapę do tego silnika, obserwuj jak się zachowuje, kiedy ma więcej mocy, jak się rozkłada moment, na koniec hamownia i wykres.

    O skrzyni nie, nie zajmuję się nimi.
  • Level 19  
    Dzięki za pomoc, trochę mi rozjaśniłeś. Nie chodzi na tę chwilę o modowanie auta juz teraz natychmiast, chciałbym się trochę wgryźć w ten sterownik bo zmian będzie trochę więcej niż w standardowym programie. Poza tym jeśli to wszystko rodzina EDC15 to pozwoli mi się to później bawić z OM606 i OM605 z rzędowymi pompami. Klikam jeszcze raz pomagasa i Pozdrawiam
  • Level 27  
    Zacznij od samych podstaw. Czyszczenie dolotu, polerka kanałów, usuniecie kata, itd, większy IC, usuniecie egr, diesel to bardzo wdzięczna baza do tuningu.
  • Helpful post
    Level 21  
    po kablu nie zrobisz
    tam sa 2 x 27010 jak dobrze pamietam
    wiec trzeba rozebrac ster i dokupic nowe kosci z serii 29
  • Level 19  
    diesel5857 wrote:
    po kablu nie zrobisz
    tam sa 2 x 27010 jak dobrze pamietam
    wiec trzeba rozebrac ster i dokupic nowe kosci z serii 29


    Rozumiem, po zmianie kości da się coś zrobić czy generalnie tylko na stole? Wiesz jakie tam jest EDC ? Mi nie chodzi o 5 czy 8 koni bo mam mocniejsze benzynowe auto, to jest mój pierwszy diesel i chciałem się z nim pobawić, gt22 z 320cdi, fmic z orurowaniem, wydech i pocisnąć to na ile pompa wydoli :). Dlatego chciałbym rozpykać to sterowanie w miarę dokładnie. (sterowanie skrzyni i silnika).

    Pozdrawiam

    PS. W benzynowych autach grzebie od kilku lat ale albo megasquirt albo ecumaster, za seryjne kompy sie nie brałem dlatego jestem zielonawy ale w między czasie nauczyłem się programować mikrokontrolery dlatego jestem dobrej myśli :).
  • Helpful post
    Level 17  
    Jak chcesz się pobawić to lepiej na aucie z grupy VAG PD.
    Mnóstwo informacji, części i metod.
    I to bez rozbierania ECU.
  • Level 19  
    lugi666 wrote:
    Jak chcesz się pobawić to lepiej na aucie z grupy VAG PD.
    Mnóstwo informacji, części i metod.
    I to bez rozbierania ECU.


    Tak do VAGów jest w opór informacji ale mercedesowe silniki mają potencjał a sterowniki pewnie są "takie same" tzn jedno i drugie to EDC15

    Pozdrawiam
  • Helpful post

    Level 34  
    gdzie tam jest EDC15? przecież to leciwe MSA.
  • Level 19  
    damdam wrote:
    gdzie tam jest EDC15? przecież to leciwe MSA.



    Bardzo cenna informacja. Wiesz coś może o skrzyniach biegów ? Jesteś w stanie nakierować minimalnie gdzie szukać INFO o tym systemie ? Po wpisaniu MSA wychodzi na to że pierwsze TDI też tym sterowane były.

    Pozdrawiam