Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Nectra 120-54 - Sterownik skrzyni Sagem Tractonic

19 Maj 2015 13:03 2271 18
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z owym sterownikiem
    Dostałem go do naprawy klient powiedział że nie widzi biegów

    Sprawdzałem na sucho dostrzegłem uszkodzony układ L294
    Wymieniłem go i umyłem płyty główne od sterownika wszystkie inne elementy przy pomiarach wyglądały na ok

    Oddałem go klientowi który zamontował go w ciągniku i twierdzi że cały czas wszystkie kontrolki świecą i te czerwone i zielone nic nie da się zrobić możecie mi coś podpowiedzieć co mogę jeszcze w tym temacie zrobić z góry bardzo dziękuję za podpowiedz.
  • PCBway
  • Poziom 9  
    Przeleciałem już ten temat i nie znalazłem odpowiedzi także czekam na jakieś propozycję bardzo proszę o pomoc
  • Poziom 14  
    kontrolki mogą nie gasnąc z powodu braku cisnienia. Dopytaj dokładnie własciciela bo po włączeniu stacyjki zapalają sie wszystkie na ok 5sek jesli manetka na luzie po pieciu sek zaczyna mrugac do przodu 2 oraz wsteczny oraz swieci sie cisnienie oleju, akumulator i błąd . po zapaleniu gasną 3 ostatnie a sterownik czeka na wybór kierunku jazdy .

    pozdrawiam
  • PCBway
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedz mechanik naprawił wcześniej już pompę i ciśnienie twierdzi że jest i przełączał na bieg jałowy czekał nawet 30 min aż zgasną i nic nadal się palą dzisiaj jadę to sam zobaczyć bo już nie wiem do czego się doczepić pozdrawiam na pewno napisze co zaobserwowałem jak by ktoś jeszcze mógł powiedzieć do czego się jeszcze doczepić jak tam pojadę bo to 40 KM w jedną stronę pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Na poczatek sprawdz instalacjie, przesledz obwód czujnika cisnienia pin 12 w kostce od góry. Napisz kolego z kąd jestes w razie czego słuze pomoca mam taki sterownik na podmianke

    pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Dołączę się do tematu. Mam podobny sterownik. W moim niestety nie ma możliwości zmiany biegów. Zawsze uruchamia się na 2, każda próba zmiany na 1 lub 3 wyrzuca błąd i wraca na 2. wsteczny działa.
    Instalacja sprawna czujniki również-podstawiany był inny sterownik i działa.
    Czy Panowie macie rozpiskę który zawór na wyspie jakie ma zadanie?
    Czy skrzynia faktycznie działa tak jak w temacie jest opisane?
    Może jest opcja zrobienia podobnego sterownika oczywiście z podstawowymi funkcjami czyli tylko przełączanie biegów.
  • Poziom 14  
    O dorobieniu sterownika to raczej zapomnij zmiana półbiegów odbywa sie nie tylko przebiciem przesuwki ale takze zmianą sprzegieł co wymaga odpowiedniego dostosowania podawanego napiecia na elektrozawów względem czasu koszty przerosną zakup nowego sterownika . Jutro postaram sie Ci cos podrzucic mam gdzie rozpiske co i jak.
    Jesli na innym sterowniku działa to są 2 opcjie albo sterownik nie wysyła sygnału do elektrozaworu albo nie odbiera informacji z czujnika ale bardziej obstawiam to drugie.
    Napisz kolego skąd jestes moze bede mógł bardziej pomóc.

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam walczę dalej z owym sterownikiem "lakomicki9" jestem z Włocławka czujniki są ok ale sterownik dalej zachowuje się jak się zachowywał nie wiem może tu chodzi o wsad do kości podpowiecie mi ??? Dziękuje za pomoc z góry
  • Poziom 14  
    Witam dzis sprawdzałem wiec napewno po przekreceniu kluczyka zapalają sie wszystkei kontrolki a po chwili gasnie 1i3 oraz akumulator i temp oleju a zostaje tylko 2 tył cisnienie oleju oraz bład. przyczyn w sterowniku moze byc wiele.
  • Poziom 9  
    "lakomicki9" A ty skąd jesteś bo jak być to może mógłbyś mi użyczyć swój sterownik na chwile aby je porównać ??? Jeszcze dzisiaj pojadę tam i wymienię drugi L294 i zobaczę efekt jaki będzie napisze co i jak...
  • Poziom 9  
    Witam doszedłem już co było uszkodzone i udało mi się to naprawić podaje rozwiązanie więc była uszkodzona ścieżka na płycie PCB wychodząca z pinu 18 wtyczki prądowej jest to MASA dlatego przy braku masy komputer głupieje oprócz tego był też uszkodzony układ L294 może ta informacja się komuś przyda pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Na prośbę autora, odblokowałem.
  • Poziom 9  
    Witam wszystko działało ok przez 2 dni później nagle przestał działać wsteczny bieg jak tylko się wrzuci wsteczny to od razu sygnalizuję błąd ma ktoś jakiś pomysł ???
  • Poziom 14  
    Witam tylko sygnalizuje czy wyzuca na luz ???
  • Poziom 9  
    sygnalizuję błąd i nic się nie dzieje wymieniłem jeszcze raz oba sterowniki L294 tak na wszelki wypadek i poprawiłem lutowanie do masy i dalej nic ma ktoś jakieś pomysły wszystko działało i nagle znikł wsteczny bieg już nie wiem do czego się doczepić ... ???

    Dodam jeszcze że przepalona była ścieżka do masy którą odtworzyliśmy i wszystko zaczęło funkcjonować i był wsteczny i był w przód a teraz jest tylko w przód a wstecznego brak ???
  • Poziom 14  
    Sprawdź czy przebija przesuwkę jeśli tak to szukaj po stronie czujników jeśli sterownik nie otrzyma info z czujnika o prawidłowym zakleszczeniu synchronizatora to nie poda napięcia na tarczki a jeśli nie przebija przesuwki to posprawdzaj elektrozawory. Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Odnośnie spalonej masy. W tych sterownikach płyta jest (chyba) czterowarstwowa, więc wewnątrz płyty znajdują się warstwy ze ścieżkami masy i zasilania. Nie chcę źle życzyć, ale jeśli popaliły się ścieżki wewnątrz to odratować sterownik będzie bardzo ciężko, trzeba będzie rozglądnąć się za drugim sterownikiem. Poza tym jaką wersję sterownika posiadasz?
    Następne co jest ważne, to prawidłowe działanie i prawidłowe podpięcie wszystkich czujników. Nic nie może być zamienione, a to często jest spotykane po jakiś naprawach, czy po rozpołowieniu ciągnika. W moim temacie rozpisałem co jest do czego i jaką ma rezystancję.
    Ciśnienie oleju na skrzyni biegów powinno wynosić wg. instrukcji 30 ±10 bar. Cały układ hydrauliczny jest dość mocno rozbudowany i skomplikowany, mam to na papierowej instrukcji, nie mam tylko czasu aby to zeskanować.
    @mareksmd, myślę że nie może być skrzynia tak zablokowana, aby był przedni średni i wsteczny, bo to wymaga użycia dwóch sprzęgieł i przełączenia wodzika na reduktorze. Chyba któreś elektrozawory od reduktora są zamienione. Do tego konieczne jest sprawdzenie czujników indukcyjnych od położenia wodzików reduktora.
    Jeszcze warto zwrócić uwagę na miganie kontrolki, czy jest to powolne miganie, czy szybkie miganie.
  • Poziom 1  
    Witam mam renault 155 54 z skrzynią tractonic problem polega na tym ze nie zwsze załączy bieg wsteczny za pierwszym razem ale dodam ze nie zawsze tez jest problem jak przełaczam z drugiego półbiegu na pierwszy nie załączy i słychac lekkie zgrzyty w skrzyni .Jesli to możliwe to prosze o pomoc