Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace 2.0T - Opinie, wady, zalety.

ziomus90210 19 May 2015 13:44 15345 8
  • #1
    ziomus90210
    Level 35  
    Witam.
    Jeśli nie ten dział proszę o przeniesienie.
    Zastanawiam się nad zakupem Espace 2.0T benzyna, rocznik 2006, automat podobno japoński multitronik, 150000km.
    Proszę wszystkich którzy mieli styczność z tym samochodem o opinie.
    Przeczytałem mnóstwo stron i nadal nie wiem co zrobić cena dość kusząca w okolicach 13000PLN więc tanio. Samochód z Niemiec do opłat. Z tego co dowiedziałem się od mechanika-handlarza samochód po regeneracji turbiny, poprzednik nie wymienił filtra powietrza który pękł. Tak przynajmniej twierdzi handlarz. Książka serwisowa prowadzona do końca.
    Z góry bardzo dziękuję
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    wikia55
    Level 18  
    Jeśli stan ok i nie szarpie to brać.
  • #3
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    Silniki bardzo dobre, oszczędne , skrzynie japońskie aisin warner AW55-50 SN , nie pozbawione wad. Prolem polega na tym, że renault nie uwzglednił wymiany oleju w ASB w przegladach- a olej trzeba wymieniać co 50-70 tys. km. Skrzynia popularna , stosowana w wielu autach.
    Samo auto niby duże , ale mało miejsca w środku ( jak na vana) , no i te otwierane drzwi... Deska tragiczna, z głupkowatymi klapkami jak do smietnika, trudne wsiadanie przez tylne drzwi, ciasno .
    Na zewnątrz auto wygląda ciekawie i nadal nowocześnie. Wysoki poziom bezpieczeństwa , jak to w renault.
  • #4
    ziomus90210
    Level 35  
    Wielkie dzięki.
    Właśnie obawiam się o ta skrzynię.
    Czy w przypadku częstych, krótkich, ok. 5km przejazdach nie padnie zbyt szybko?
    A co napiszecie na temat tej nieszczęsnej turbiny?
  • #5
    wikia55
    Level 18  
    ziomus90210 wrote:
    nieszczęsnej turbiny?
    A co ty od niej chcesz?????
  • #6
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    Jazda na zimnej skrzyni biegów musi być ostrozniejsza, olej nie ma znamionowej lepkości. Skrzynia nagrzewa sie nawet do 10 km ( niektórzy twierdzą , ze dłużej). W tym czasie nie ciągniemy obrotów na czerwone pole ( niezdrowe dla silnika, turbiny i skrzyni), normalna jazda do 3 tys obrotów.
    Turbina w tym silniku to nie jest szczególnie awaryny punkt, najsłabszym mógł być poprzedni własciciel. Jazda jak z każdym turbo, bez "pałowania" na zimnym i bez gaszenia silnika po ostrej jeździe. N
  • #7
    pelykan
    Level 11  
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Silniki bardzo dobre, oszczędne , skrzynie japońskie aisin warner AW55-50 SN , nie pozbawione wad. Prolem polega na tym, że renault nie uwzglednił wymiany oleju w ASB w przegladach- a olej trzeba wymieniać co 50-70 tys. km. Skrzynia popularna , stosowana w wielu autach.
    Samo auto niby duże , ale mało miejsca w środku ( jak na vana) , no i te otwierane drzwi... Deska tragiczna, z głupkowatymi klapkami jak do smietnika, trudne wsiadanie przez tylne drzwi, ciasno .
    Na zewnątrz auto wygląda ciekawie i nadal nowocześnie. Wysoki poziom bezpieczeństwa , jak to w renault.


    Wprawdzie 4 lata później niż powstał ten temat ale polemizowałbym z Panem mocno.
    Co do skrzyni biegów nie będę się wypowiadał ale co do ilości miejsca, drzwi, deski czy schowków czy łatwości wsiadania to bym się bardzo sprzeczał. Mam to auto i wożę nim 3 dzieci i w życiu bym nie powiedział, że jest ciasno. Który z konkurencyjnych VAN-ów z tej klasy i tamtych lat jest tak bardzo większy i pojemniejszy od Espace 4? Argumenty przeciw, które Pan podał wywołują u mnie uśmiech na twarzy. Oczywiście nie twierdzę, że Espace 4 jest najlepszy na świecie (bo nie jest) ale mam wrażenie, że chyba Pan w nim ogóle nigdy nie siedział albo nie wiózł 5 osobowej rodziny na wakacje.
  • #8
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    Nie pisałem, że jest ciasno, tyko mało miejsca ja na van'a. A po otwarciu tylnych drzwi 2/3 przestrzeni zajmuje wielki fotel , nawet jego opacie nie jest schowane za tylny słupek i o to mi chodziło. Miałem kiedyś evasiona i po nim rozważałem espace'a, ale właśnie dostęp do tylnych foteli bardzo mnie zniechęcił. Miałem później pacific'e i tam przy otwieranych drzwiach naprawdę była przestrzeń, a to crossover, nie van.
    Jak widać Tobie to nie przeszkadza, ale to zależy z jakiego typu poprzedniego auta się przesiadłeś..
  • #9
    pelykan
    Level 11  
    andrzej lukaszewicz wrote:

    Jak widać Tobie to nie przeszkadza, ale to zależy z jakiego typu poprzedniego auta się przesiadłeś..


    Prawda - mi to nie przeszkadza bo przesiadłem się z kombi (renault laguna) więc wg mnie jest bardzo dużo miejsca. :) A Pacific - też jest wielki