Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasada podłączania silnika indukcyjnego 1 fazowego.

19 Maj 2015 23:09 954 5
  • Poziom 5  
    Witam, jaka jest zasada podłączania silnika indukcyjnego 1 fazowego z uzwojeniem pomocniczym posiadającym kondensator i nieposiadającej kondensatora (stosowane to jest jeszcze w silnikach w ogóle?)

    Wiem, że jest różna ilość przewodów wyprowadzonych do tabliczki zaciskowej, ale chciałbym się dowiedzieć od górnie jaka to zasada.

    Pozdro
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Po to, żeby silnik zaczął obracać się należy mieć magnetyczne pole, co obracało się. Jedno uzwojenie stwarza pulsujące magnetyczne pole i rotor nie może otrzymać moment obiegu. Dla puszczenia silnika wykorzystuje się rozruchowe uzwojenie, która stwarza magnetyczne pole, z przesunięciem na kąt 90 stopniów, rotor otrzymuje moment obiegu . Po rozruchu rozruchowe uzwojenie odłącza się.Faktyczno rozruchowe uzwojenie wykorzystuje się tylko dla puszczenia . Silnik w rozruchowym uzwojeniem ma podniosły poziom szumu i mniejszą moc. Lepsze parametry ma silnik, w którym rozruchowe uzwojenie stale jest włączone przez kondensator. Kondensator zabezpiecza stałe przesunięcie magnetycznych pól uzwojen na kąt 90 stopniów, moc zwiększa się, szum zmniejsza się. Lecz dla optymalnego puszczenia pojemność kondensatora powinna do 2 razy być więcej niż, pojemność stale podłaczonego kondensatora . Dla tego na czas puszczenia równolegle roboczemu kondensatoru podłacza się rozruchowy kondensator analogicznej pojemności .

    Dodano po 6 [minuty]:

    Na tej stronie internetowej popatrz zdjęcia, z których zrozumiesz zasadę funkcjonowania 1 fazowych silników. http://engineering-solutions.ru/motorcontrol/induction1ph/
  • Moderator Samochody
    Bardziej po naszemu: Żeby silnik się obracał, musi zaistnieć siła ktora będzie ciągnąć wirnik. Taką silą w silniku indukcyjnym, asynchronicznym klatkowym, jest wirujące pole magnetyczne, wytwarzane przebiegiem trójfazowym w uzwojeniu stojana, indukujące prąd w uzwojeniu tworzonym przez klatkę wirnika. Pojedynczy przebieg daje moment oscylacyjny - nie dający momentu obrotowego wirnika. Dlatego wprowadza się drugi przebieg, wytworzony poprzez uzwojenie dodatkowe, przesunięty w fazie o 90 stopni - co łącznie daje pole wirujące eliptyczne, generujące moment napędowy wirnika. Przesunięcie przebiegu dodatkowego uzyskuje się albo poprzez zastosowanie uzwojenia o powiększonej rezystancji, dołączanego na czas rozruchu równolegle do uzwojenia roboczego, albo poprzez uzwojenie dolaczane poprzez szeregowy kondensator, wprowadzający przesuniecie swoją reaktancją. Czyli przewodów z silnika musi wychodzić cco najmniej 3.
  • Poziom 5  
    Z teorii wiedziałem, że silnik indukcyjyn 1 fazowy wytwarza pulsujące pole magnetyczne a bez wirującego pola magnetycznego nie może ruszyć.
    Ale jeśli z silnika mamy wyprowadzone:

    a)4 przewody, dajmy U1, U2, uzwojenia główne, V1,V2, uzwojenia pomocnicze.
    To kondesator podpinamy np. pod U2 i V1 a zasilanie dajemy na U1 i V2?

    3 przewody (kondesator już w środku podłączony między uzwojenie główne i pomocnicze? I mamy wyprowadzone U1, U2, V2(Oznaczenia z wyżej) i zasilamy tak samo?
    Czy jakąś mostkujemy uzwojenie główne z pomocniczym i zasilamy inaczej...

    licze na pomoc.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Na zdjęciach wszystkie możliwe sposoby włączenia. Nie len się , to wszystko znajduje się w internecie i na forum! Ci dają do rąk wędkę, a rybę złap sam!!!. Zasada podłączania silnika indukcyjnego 1 fazowego. Zasada podłączania silnika indukcyjnego 1 fazowego. Zasada podłączania silnika indukcyjnego 1 fazowego.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Zdjęcie 1 - schemat z użyciem rozruchowego kondensatora . Zdjęcie 2 - schemat z użyciem rozruchowego i roboczego kondensatorów . Zdjęcie 3 - schemat z użyciem tylko roboczego kondensatora . Zdjęcie 4 - schemat z już zjednoczonymi uzwojeniami ( 3 wyprowadzenia ). Zdjęcie 5 - schemat z 4 wyprowadzeniami ( С1 - С2 robocze uzwojenie, П1-П2 rozruchowe uzwojenie ) . Jeśli zamienić miejscami wyprowadzenia rozruchowego uzwojenia to silnik będzie obracał się w odwrotną strona.
  • Poziom 5  
    Dzięki, w sieci widziałem schematu, ale potrzebowałem tego komentarza po schematami.