Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogniwo fotowoltaiczne 240wat- akumulator 80 Ah pobór 30wat

rekowsky 20 Maj 2015 14:52 627 5
  • #1 20 Maj 2015 14:52
    rekowsky
    Poziom 8  

Witam serdecznie. Posiadam akumulator 80Ah. Ogniwo polikrystaliczne o mocy 240WUrządzenie które będzie zasilane z akumulatora pobiera max 30W. Średnia koło 25W. Odłączane będzie od zasilania w godzinach 24-12 w południe. Czyli urządzenie będzie funkcjonować pomiędzy 12 tą w południe, a 12tą w nocy. Czy orientuje się ktoś czy taki zestaw da radę? Podejrzewam że w słoneczne dni da radę. A co z pochmurnymi?
    Pozdrawiam Panie moderatorze ja nie wiem gdzie popełniłem błąd. Nie jestem elektrykiem. Mam zablokowane konto. czy zwykły człowiek nie może zadać pytania?

0 5
  • #2 20 Maj 2015 16:16
    zibq
    Poziom 27  

Jakie jest napięcie układu/akumulatora?

0
  • Pomocny post
    #3 20 Maj 2015 16:39
    Xantix
    Poziom 40  

Urządzenie będzie potrzebować 360Wh dziennie. Ogniwo może teoretycznie dostarczyć grubo ponad 2000Wh dziennie (zakładając pracę przy 100% wydajności przez 8h co latem jest możliwe), więc w większości przypadków ogniwo "uciągnie" to urządzenie. Oczywiście dużo zależy też od długości dnia, kąt padania światła, natężenie oświetlenia i innych czynników. Generalnie jednak w większości bilans energetyczny powinien być mocno dodatni (jedynie zimą może wychodzić na "zero" lub być lekko ujemny). Pytanie jeszcze jakie napięcie ma akumulator (czy jest w stanie zgromadzić wymganą ilość enegii)?

1
  • #4 20 Maj 2015 20:27
    rekowsky
    Poziom 8  

Jest to akumulator 12 volt od dużego auta. Napięcie ponad 12v.

0
  • Pomocny post
    #5 20 Maj 2015 20:46
    Xantix
    Poziom 40  

Taki akumulator może zgromadzić około 960Wh, więc będzie w stanie zgromadzić odpowiednią ilość energii do zasilania odbiornika.

1
  • Pomocny post
    #6 20 Maj 2015 20:47
    vodiczka