Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ESGI - Scenic 2,0 - brak czasu wtrysku benzyny

20 Maj 2015 16:55 3372 32
  • Poziom 13  
    Witam,
    auto wróciło po wymianie zaworów, szlifie głowicy i wymianie termostatu oraz wszystkich płynów i na benzynie chodzi dobrze.
    Natomiast przestał chodzić na gazie. Przed naprawą wszystko było dobrze na PB i LPG, do czasu gdy zaczął szarpać z powodu nadpalenia zaworu. Teraz na LPG idzie jechać ale przebiera okropnie, czasem zgaśnie.

    Gdy z programu ESGI wyłączę drugi wtrysk gazu, auto troszkę mniej się dławi na gazie. Gdy go włączam, silnik bardziej się dławi, traci moc, tak jakby nie pracował na wszystkie gary.
    Gdy zaznaczę 2. wtrysk, program nie pokazuje czasu wtrysku benzyny, ani też słupek kolorowy (czerwony) się nie pokazuje - tak jakby program nie widział 2.wtrysku benzyny? Przy przejściu na pozostałe wtryski są słupki i wskazania.
    Czy brak tego wskazania może być tropem do dławienia się silnika i co ewentualnie sprawdzać na początku?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 15  
    Mechanicy, którzy robili silnik uszkodzili (źle podłączyli?) wiązkę kabli od komputera LPG, która rozłącza wtryskiwacze benzynowe. Mniej prawdopodobne jest uszkodzenie sterownika LPG. Na 90 % pomieszana jest też kolejność podłączenia wtryskiwaczy LPG.
  • Poziom 13  
    twierdzą, że kolejności nie pomylili. Poza tym jeśli by pomylili kolejności wtrysków gazowych względem benzynowych, to czy nie miałbym takich problemów przynajmniej z dwoma wtryskami?
    A wskazań nie mam tylko z jednego wtrysku.
    Z wtryskami benzynowymi wszystko ok, żadnych błędów, silnik chodzi oczywiście o wiele lepiej niż przed remontem.
  • Poziom 15  
    W chwili, gdy wyłączasz jeden wtryskiwacz gazowy do testów, system automatycznie uruchamia odpowiedni wtryskiwacz benzynowy. Tak jest w większości sterowników LPG - myślę, że w ESGI również (trzeba to dokładnie sprawdzić w programie do obsługi instalacji ESGI). Po wyłączeniu wtryskiwacza, na którym czas wtrysku jest równy 0, gdyby reszta była połączona prawidłowo, silnik powinien równo pracować. Poza tym po każdej poważnej naprawie silnika instalację LPG powinien obejrzeć gazownik, choćby po to, by poukładać przewody i węże od gazu, oraz sprawdzić regulację - tak, by można było bezpiecznie i komfortowo jeździć. Trzeba również sprawdzić szczelność instalacji LPG. Większość warsztatów samochodowych tego nie robi.
  • Poziom 38  
    W AGISie da się wyłączyć wtrysk LPG i nie włączać wtrysku PB.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 13  
    W ESGI wyłączając wtrysk LPG automatycznie załącza się wtrysk benzynowy.
    Mam schemat instalacji ESGI sprawdzę połączenia i dam znać.
    Instalacja szczelna - sprawdzali po skręceniu. Warsztat dobry ale niestety nie robią nic przy gazie. Rurka doprowadzająca też ugięta jest tak jak była.

    Kiedyś czytałem, że wtryski mają być dyszami wylotowymi do dołu, a parownik w 'pionie'.
    Lubię wiec elektrykę chcę sam ogarnąć na ile mogę, a jak się nie uda to oczywiście dam gazownikowi do ustawienia by móc jeździć na lpg.
  • Poziom 15  
    Osoba pisząca program dla Agisa była trochę "nadgorliwa"...
  • Poziom 38  
    eLKa napisał:
    Osoba pisząca program dla Agisa była trochę "nadgorliwa"...

    To mało powiedziane ale w końcu LPG to niestety wynalazki więc mnie już nic nie zaskoczy... albo niewiele....
  • Poziom 13  
    Sprawdziłem całą instalację-wszystkie połączenia są poprawne. Ich jakoś/przejścia sprawdzone multimetrem. Zasilania jak i sygnał obrotów są podpięte. Przy wyłączenie odpowiedniego wtrysku wchodzi wtrysk benzynowy i silnik dobrze chodzi. Podpiąłem inna listwę i też ten sam problem.
    Sprawdziłem wycinanie wtrysków benzyny przy wyłączeniu gazu i ESGI rozłącza obwód (700ohm robi).
    Co jeszcze można sprawdzić przy mojej usterce?
  • Poziom 15  
    Czy były rozłączane kable idące od sterownika LPG do wtryskiwaczy benzynowych?
    Para kabli rozłączająca wtryskiwacz benzynowy nr 3 może być zamieniona - ważne jest który kabel ze sterownika LPG idzie do wtryskiwacza, a który do sterownika samochodu.
  • Poziom 13  
    Były rozłączane.
    Ze schematu jaki znalazłem nie wynikało, który kable ma iść na wtrysk benzynowy, a który do komp. benzyny.
    Nie wiem jaki element rozłącza wtrysk benzyny w kompie gazowym - nie jest to zwykły styk NC (przekaźnik)? Jeśli tak, to kolejność o której piszesz nie ma ważności raczej.
    ESGI - Scenic 2,0 - brak czasu wtrysku benzyny

    1. Czyli żółty na pierwszy wtrysk benzyny, a żółto-czarny do kompa benzyny?
    2. Czy ważna jest polaryzacja na wtryskach benzyny? Domyślam się, że działają na zasadzie cewki i przy prądzie stałym jest to ważne? Czy w takim razie dla pierwszego wtrysku - masę dajemy na żółto-czarny (od kompa gazu), czy dajemy plus z kompa benzyny na żółto-czarny od kompa gazu?
    3. Czy w Scenic I , 2.0 8V pierwszy wtrysk benzyny jest po lewej stronie silnika (przy rozrządzie), czy po prawej stronie od strony kierowcy?
  • Poziom 38  
    Kolory maja znaczenie na zasadzie takiej, że nie wolno pomylić żółtego z czarno żółtym. Kolejność cylindrów nie ma znaczenia byle adekwatnie podłączyć wtryski lpg.
  • Poziom 13  
    Dziękuję za pomoc. Dziś sprawdzę jeszcze raz czy żółto-czarny idzie do kompa auta i analogicznie pozostałe wtryski benzyny.

    Poprawcie mnie proszę jeśli nie mam racji:
    - wtryski działają na zasadzie cewki, która zasilana +12 DC wytwarza pole elektromagnetyczne, którym otwiera wtrysk (pewnie powoduje poruszenie jakiegoś trzpienia, który otwiera dopływ paliwa i wpuszcza dawkę paliwa).

    Jeśli zmienimy kierunek przepływu prądu zmienia nam się kierunek pola elektromagnetyczneg - czyli jeśli przyjmę złą polaryzację ( +, -) na wtryskach benzyny to wtryski zamiast się otwierać będą cały czas otwarte, a przy podaniu napięcia przez komputer auta, będą zamykane - czyli chyba odwrotnie niż to powinno mieś miejsce?

    Dlatego pytałem i wydaje mi się, że przyjęcie polaryzacji na wtryskach benzyny jest ważne. Czy stała masa od kompa benzyny powinna być na lewym (patrząc na wtrysk, gdy stoję przed autem) pinie wtrysku, czy na prawym?
  • Poziom 15  
    andrzej.nowacki1 napisał:
    Dziękuję za pomoc. Dziś sprawdzę jeszcze raz czy żółto-czarny idzie do kompa auta i analogicznie pozostałe wtryski benzyny.

    Poprawcie mnie proszę jeśli nie mam racji:
    - wtryski działają na zasadzie cewki, która zasilana +12 DC wytwarza pole elektromagnetyczne, którym otwiera wtrysk (pewnie powoduje poruszenie jakiegoś trzpienia, który otwiera dopływ paliwa i wpuszcza dawkę paliwa).

    Jeśli zmienimy kierunek przepływu prądu zmienia nam się kierunek pola elektromagnetycznego - czyli jeśli przyjmę złą polaryzację ( +, -) na wtryskach benzyny to wtryski zamiast się otwierać będą cały czas otwarte, a przy podaniu napięcia przez komputer auta, będą zamykane - czyli chyba odwrotnie niż to powinno mieś miejsce?

    Dlatego pytałem i wydaje mi się, że przyjęcie polaryzacji na wtryskach benzyny jest ważne. Czy stała masa od kompa benzyny powinna być na lewym (patrząc na wtrysk, gdy stoję przed autem) pinie wtrysku, czy na prawym?



    Andrzeju - zastanów się przez chwilę skąd sterownik LPG bierze sygnały otwierania się wtryskiwaczy benzynowych. Każdy wtryskiwacz benzyny podłączony jest do +12V po kluczyku i zwierany na chwilę do masy przez ECM samochodu. Kablem pomiarowym sterownika LPG jest ten z czarnym paskiem. Co będzie gdy zamienisz żółty z żółtym/czarnym?

    Nie rozumiem Twoich pozostałych pytań. Powinieneś przejrzeć schemat instalacji silnika z jakiegoś samochodu - w scenicu jest podobnie; nie ma czegoś takiego, jak sterowanie plusem w instalacjach samochodowych (chodzi mi o osprzęt elektryczny silnika).
  • Poziom 13  
    eLKa - to wnioskuję, że coś tu gazownik źle zrobił. Albo ciągle nie rozumiem.
    W moim scenicu mam tak, że przewód masowy wchodzi na wtrysk, z wtrysku wychodzę na żółty do kompa LPG i z kompa LPG żółto-czarny wraca na drugi przewód (+12V po kluczyku), który przychodzi z ECU.
    Tak mam wszystkie wtryskiwacze benzyny i na benzynie wszystko dobrze śmiga.

    Z Twojego opisu wnioskuję, że powinno być dokładnie na odwrót?
    Jeśli nadal coś źle rozumiem, w następnym poście załączę schemat.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Napisałem jasno i wyraźnie, że w silniku nie ma sterowania plusem, tylko jest sterowanie masą - czyli z ECM przychodzi masa na wtryskiwacz benzyny i ten właśnie przewód został rozcięty przez gazownika. Wspólny dla wtryskiwaczy benzynowych jest +12V po kluczyku.
  • Poziom 13  
    eLKa napisał:
    ........w silniku nie ma sterowania plusem, tylko jest sterowanie masą - czyli z ECM przychodzi masa na wtryskiwacz benzyny i ten właśnie przewód został rozcięty przez gazownika


    no to u mnie jest zupełnie odwrotnie ; (. Mam stałe masy przychodzące na wtryski i nie są one rozcięte.

    Poprawiłem kable pomiarowe - wszystkie z czarnym paskiem na ECU i udało się uruchomić instalację. Po adaptacji na postoju auto jeździ bez problemów.
    Dalej będę próbował zestroić mapy - bo się rozjeżdżają.
  • Poziom 15  
    andrzej.nowacki1 napisał:

    no to u mnie jest zupełnie odwrotnie ;). Mam stałe masy przychodzące na wtryski i nie są one rozcięte.



    Jak zmierzysz ten przewód na pracującym silniku, to okaże się, że jest tam +12V. Warto wiedzieć takie rzeczy na przyszłość przy dłubaniu w samochodzie.Cieszę się, że w końcu znalazłeś usterkę.

    Jaki to Scenic i z jakim silnikiem?
  • Poziom 13  
    sprawdzę to zasilanie i ewentualnie potwierdzę.
    Auto Scenic 1998r. 2.0 benzyna, 8V, silnik 3FR.
    Sterownik ESGI, listwa czerwona -chyba Valtek, reduktor Tomasetto.
    Czy do takiego starego auta warto dać inną listwę?
    Nie chcę inwestować w stare auto ale jeśli warto kupić inną lepszą listwę - lepszą dla ww. typu silnika, to możecie Panowie coś polecić i ewentualnie argumenty za?
    pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Jeśli już to F3R.

    Wiele osób pisze na forum i zadaje różne pytania - odpowiadają różni ludzie - jedni wiedzą więcej, inni mniej. Kwestionując odpowiedzi tych co wiedzą dokładnie o czym piszą zniechęcają ich do udzielania dalszych wyjaśnień.

    Czasem padają też takie pytania, lub są tak sformułowane, że ludzie którzy znają się na rzeczy nawet nie chcą na nie odpowiadać lub ich nie rozumieją - przez to w wątku jest dużo informacji wprowadzających w błąd lub wręcz głupich pisanych przez ludzi, którzy wiedzą mniej... Dlatego zawsze należy dokładnie przemyśleć swoje pytania i wykazać trochę inwencji oraz poszukać w GOOGLE.
    Jeśli czegoś nie jesteśmy pewni zawsze lepiej dopisać "moim zdaniem" lub IMHO lub coś podobnego.
    Sorry za offtopic.
  • Poziom 13  
    Ale ja nie kwestionuję Pana podpowiedzi / wiedzy.
  • Poziom 38  
    Warto kupić inna listwę wtryskową a ta zastosować w pralce jakby elektrozawory kiedyś umarły.
  • Poziom 13  
    psooya napisał:
    Warto kupić inna listwę wtryskową .........

    Jakieś sugestie, co bardziej by się nadawało do mojego auta?
  • Poziom 38  
    Zależy od budżetu. RegFast, AC W01, barracuda, HS211.
  • Poziom 28  
    andrzeju-
    ile gazu spożywa Twój F3R 2.0 na 100km? (średnio-około)
  • Poziom 13  
    Na chwilę obecną robię na nowo strojenie ale przed remontem zaworów i głowicy palił mi 10,5 ale jazda bez oszczędzania. Każdego dnia trasa około 70km i prędkości 160.
  • Poziom 28  
    Mój, czy zima czy lato, czy miasto, łyka 11L. Trochę dziwne, że na trasie (prędkość 100-110) spala 10L. Kręciłem ustawieniami, mnożnikami i nie zmienia się nawet o pół litra na 100. Na Stagu 4 i czerwonych waldemarach (czyli zestaw standardowy). A zaworów trzeba pilnować, pilnować...
  • Poziom 38  
    Romulus7874 napisał:
    czerwonych waldemarach (czyli zestaw standardowy). A zaworów trzeba pilnować, pilnować...

    Na tym wtrysku to mozesz bez urazy ale popilnowac wody w pralce. Ja nie rozumiem jak ktoś to montuje czy jezdzi na tym. Same problemy jak choćby zaworami spalaniem szarpaniem...
  • Poziom 13  
    czyli tak jak pisałeś a innym poście, proponujesz: "Możesz dać RegFasty, AC W01, Barracuda pojedyncze, Hana pojedyncze....."
  • Poziom 38  
    Najlepiej dobrać wtrysk pod taki co jest na liście. Hana a barracuda to w zasadzie to samo a, że nie robiłem ESGI to hmmmm nie wiem :D Polecam montaż najlepiej wtrysków pojedynczych na najkrótszych wężykach. Czasem dziwne problemy po prostu znikają :-)