Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak samodzielnie wykonać subwoofer

dominik.b98 20 Maj 2015 21:49 387 2
  • #1 20 Maj 2015 21:49
    dominik.b98
    Poziom 1  

Witam.

W planach mam zbudowanie, wykonanie własnej roboty subwoofer'a.Jeśli chodzi o nowinki technologiczne oraz projekty tego typu jestem nowicjuszem także chciałbym się dowiedzieć czego dokładnie potrzebuje do jego zbudowania ;)

Chciałbym nadmienić, iż posiadam dwa głośniki "MAC" 16.2 o podanych niżej parametrach:

Rodzaj: 2 drożny coaxcial
    Rozmiar głośnika: 165 mm
    Moc Max: 130 W
    Moc RMS: 60 W
    Skuteczność: 90 dB
    Impedancja: 4 ohm
    Pasmo przenoszenia: 38 - 22.000 Hz
    Częst. podziału: 4000 Hz
    Głębokość montażowa: 56 mm

Z góry dziękuje za pomoc :)

• #2 20 Maj 2015 22:23
    Kaczor_84
    Poziom 31  

dominik.b98 napisał:
    W planach mam zbudowanie, wykonanie własnej roboty subwoofer'a.Jeśli chodzi o nowinki technologiczne oraz projekty tego typu jestem nowicjuszem także chciałbym się dowiedzieć czego dokładnie potrzebuje do jego zbudowania ;)

Dużo wiedzy teoretycznej. Czytaj forum, wyszukiwarka działa (sprawdzałem) - jest masa wątków na ten temat. Zarówno na tematy teoretyczne, jak i praktyczne, z budowy. Dzięki nim możesz dowiedzieć się, że głośniki które posiadasz nadają się do budowy subwoofera, jak karton po lodówce do lotów na Księżyc.

Jeśli będziesz miał porządny, nadający się do tego celu głośnik, to koledzy z działu Audio mogą wyliczyć ci obudowę, ale musisz określić się, czym to napędzisz, jakie są wymiary pomieszczenia odsłuchowego, jaki rodzaj muzyki słuchasz.

• #3 20 Maj 2015 22:57
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

Kaczor_84 napisał:
    Dużo wiedzy teoretycznej.
    Popieram.