Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód kupić - nowy - do ok 80 - max 100 tys.

askr 21 Maj 2015 12:20 20988 58
  • #1 21 Maj 2015 12:20
    askr
    Poziom 35  

    Koledzy i koleżanki...
    Dziewczę moje po ostatnim incydencie zażądało nowego samochodu. Skłaniam się ku fabrycznie nowemu.
    Wymagania - wyższy, właścicielka ma 180 cm wzrostu, trochę problemów z kolanem więc coś suv-owatego.
    Budżet - najchętniej okolice 80 tyś, ale do 100 damy radę, i tak będzie leasingowany.
    Samochody, szczególnie nowe to dla mnie na co dzień dość odległy temat a niestety nie dysponuję zapasem czasu żeby zjeździć wszystkie salony w okolicy.

    Ostatnio oglądaliśmy Fiata 500 L - pomijając zegary (zostały uznane za obleśnawe), ale poza tym był akceptowalny (druga wada to słabawe silniki dostępne).

    Używane - raczej odpadają - młoda chce mieć gwarancję, assistance etc etc...

    Z góry dzięki za pomoc!

    -1 29
  • #2 21 Maj 2015 16:11
    igorrr
    Poziom 15  

    Myślałeś może o Kia Sportage? Ja mam takie autko, początkowo nie brałem tego auta pod uwagę, bo Koreańczyk....Ale teraz nie żałuję, autem jeździ się rewelacyjnie, kupiłem najbogatszą wersję z napędem 4x4 i taką też polecam.
    Co do wad:
    Mała tylna szyba, ale jest kamera cofania.
    Szerokie słupki przedniej szyby, słabsza widoczność na boki.
    Mam też Audi A6 i powiem szczerze że kijanka bije na głowę Audi pod każdym względem.

    0
  • #4 21 Maj 2015 17:04
    multimediaservice
    Poziom 16  

    igorrr napisał:

    Mam też Audi A6 i powiem szczerze że kijanka bije na głowę Audi pod każdym względem.


    Porównanie Kia Spartage i Audi A6 to to samo co porównywanie deskorolki z parą adidasów. I to i to służy do przemieszczania się ale są to zupełnie różne rzeczy służące do uprawiania skrajnie odległych dyscyplin. A6 to limuzyna, która nie ma nic wspólnego z SUV'em a Kia to SUV, który nigdy nie będzie limuzyną.

    Nowa Kia kosztuje około 75 tyś. natomiast nowe A6 grubo ponad 200 tyś.

    W tym budżecie niestety nie ma wielkiego wyboru.
    Pozostaje Kia Sportage lub Nissan Qashqai. Inne godne polecenia są niestety droższe.

    2
  • #5 21 Maj 2015 17:08
    Karaczan
    Poziom 39  

    Fiat 500X skoro nie 500L. Ciekawe auto.

    -1
  • #6 21 Maj 2015 17:53
    igorrr
    Poziom 15  

    multimediaservice napisał:
    igorrr napisał:

    Mam też Audi A6 i powiem szczerze że kijanka bije na głowę Audi pod każdym względem.


    Porównanie Kia Spartage i Audi A6 to to samo co porównywanie deskorolki z parą adidasów. I to i to służy do przemieszczania się ale są to zupełnie różne rzeczy służące do uprawiania skrajnie odległych dyscyplin. A6 to limuzyna, która nie ma nic wspólnego z SUV'em a Kia to SUV, który nigdy nie będzie limuzyną.

    Nowa Kia kosztuje około 75 tyś. natomiast nowe A6 grubo ponad 200 tyś.

    W tym budżecie niestety nie ma wielkiego wyboru.
    Pozostaje Kia Sportage lub Nissan Qashqai. Inne godne polecenia są niestety droższe.

    I widzisz kolego jesteś tutaj w błędzie, za 75tyś kupisz golasa. Druga sprawa to komfort podróżowania, kijanką jeździ mi się wygodniej, mam prawie 80 kilometrów do pracy, robię kilkadziesiąt tyś kilometrów w roku, więc jeżeli chodzi o wygodę to mam porównanie, a niby Audi powinno być wygodniejsze bo limuzyna.
    Kia podoba mi się też technicznie, wszystko wydaje się być proste jak budowa cepa.
    Do Nissana też się przymierzałem, ale wydawał mi się w środku mały, zwłaszcza z tyłu.
    Hyundai ix35 powinien też się twojej żonie spodobać i w cenie też się mieści.

    1
  • #7 21 Maj 2015 19:44
    Samuraj
    Poziom 35  

    Sam jakiś czas temu miałem podobny dylemat i wybrałem Peugeot 3008.

    -1
  • #9 21 Maj 2015 21:13
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    askr napisał:
    Samochody, szczególnie nowe to dla mnie na co dzień dość odległy temat a niestety nie dysponuję zapasem czasu żeby zjeździć wszystkie salony w okolicy.

    I zdasz sie na opinie innych , by wybrali za Ciebie? Wszystko tak załatwiasz?
    Aut jest mnóstwo, od pseudo suv-ów, po przyzwoite auta klasy śedniej jak np. I40, mondeo.

    -1
  • #10 21 Maj 2015 21:23
    rafal_rx
    Poziom 25  

    askr napisał:
    Ostatnio oglądaliśmy Fiata 500 L - pomijając zegary (zostały uznane za obleśnawe), ale poza tym był akceptowalny (druga wada to słabawe silniki dostępne).

    No nie żartuj proszę. T-Jet 120KM, czy MultiJet 105, 120KM - 320Nm SŁABE???
    Chyba mówisz o 1.4 16V MPI 95KM - ale nawet pani w salonie odradza twierdząc, że jest za słaby.
    Auto bardzo dobrze wyciszone, zawieszenie nie jest złe, tylko tyle, że z tyłu jest belka (preferuję niezależne). Prowadzi się jak van, nie ma co oczekiwać sportowego charakteru, bo go nie znajdziesz. Jeśli chodzi o wnętrze, to z tyłu mogłoby być więcej miejsca. Podejrzewam, że w ix35 będzie więcej.

    Co do M-Jeta 105KM, bo takim jeżdżę, to ma turbodziurę przy niskich obrotach, ale za to dla odmiany, powyżej 35oo zachowuje się jak stary benzynowiec, mianowicie nie ma gwałtownego spadku mocy, tylko kręci się jeszcze spokojnie gdzieś do 45oo obr./min. Zużycie paliwa średnio: nie zdażyło mi się po policzeniu przy dystrybutorze, aby wyszło więcej niż 6,4. Zwykle bywa to 6,0-6,2L/100km. Komputer na trasie potrafi wskazać średnie 5,0 (wg mnie trzeba dodać o.2).

    -1
  • #12 22 Maj 2015 09:59
    askr
    Poziom 35  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    askr napisał:
    Samochody, szczególnie nowe to dla mnie na co dzień dość odległy temat a niestety nie dysponuję zapasem czasu żeby zjeździć wszystkie salony w okolicy.

    I zdasz sie na opinie innych , by wybrali za Ciebie? Wszystko tak załatwiasz?
    Aut jest mnóstwo, od pseudo suv-ów, po przyzwoite auta klasy śedniej jak np. I40, mondeo.


    Nie oczekuję wskazania palcem na konkretne auto. Pracuję w IT, a nie w motoryzacji i oczekuje porad takich jak kolegi rafal_rx poniżej.

    rafal_rx napisał:
    askr napisał:
    Ostatnio oglądaliśmy Fiata 500 L - pomijając zegary (zostały uznane za obleśnawe), ale poza tym był akceptowalny (druga wada to słabawe silniki dostępne).

    No nie żartuj proszę. T-Jet 120KM, czy MultiJet 105, 120KM - 320Nm SŁABE???
    Chyba mówisz o 1.4 16V MPI 95KM - ale nawet pani w salonie odradza twierdząc, że jest za słaby.


    Dzięki za informacje - akurat w byliśmy w salonie fiata 2 tygodnie temu i sprzedawca nie zająknął się o T-Jet 120 KM.
    Diesla raczej nie będziemy brali pod uwagę.

    Samuraj napisał:
    Sam jakiś czas temu miałem podobny dylemat i wybrałem Peugeot 3008.

    arekb81 napisał:
    Renault Captur?

    Fajne auta, ale lubej się nie podobają.
    W kolejny weekend postaramy się obejrzeć Fiata 500x, Kia Sportage oraz Hundai i35x, natomiast cały czas jestem otwarty na inne sugestie.

    0
  • #13 22 Maj 2015 13:49
    rafal_rx
    Poziom 25  

    Co do Fiata 500L to jest jeszcze jedna sprawa. Nie wiem tego z pierwszej ręki, tylko od Amerykanów, bo ten model jest oferowany w Ameryce Północnej, lecz w trochę innym wykończeniu (m. in. 1.4L Turbo 160KM, Uconnect z większym ekranem i navi).
    Otóż modele na rok 2015 mają tam "poprawione" siedziska przednich foteli. Jak jest na starym kontynencie - nie wiem.

    Jest jeszcze takie auto: KIA Soul. Niestety, żonie definitywnie się nie spodobało (nadwozie). IMHO ma b. ciekawe i ładne wnętrze, niezłe wyposażenie od średniej wersji nazwanej L. W styczniu szukałem z 2014r. i były z benzynowym, wyposażenie L i z pakietem UVO. Wersja M raczej nie warta zainteresowania - bo i taką oglądałem.

    1
  • #15 22 Maj 2015 14:35
    rafal_rx
    Poziom 25  

    Jedno słowo wyjaśnia, ale forum nie przyjmuje tak krótkiej wypowiedzi, więc mówię: wydłużone.

    0
  • #17 22 Maj 2015 21:02
    wenek17
    Poziom 13  

    Może by tak spodobał się peugeot 2008 :)

    0
  • #18 22 Maj 2015 21:35
    dzg4
    Poziom 24  

    Land Rover. Fiat to tylko Fiat i w dodatku coraz gorszy, większość to skrzypiące plastyki, a Land Rover to Land Rover , ostatnia wersja wytrzymuje to co Toyota Australijska.

    0
  • #19 22 Maj 2015 21:52
    Libra1002
    Poziom 2  

    Jeżeli chodzi o Fiata 500X, byłem na jeździe próbnej, odniosłem wrażenie obcowania z najbardziej dopracowanym produktem spod znaku tej włoskiej marki. Wysoka jakość wykończenia, wygodne, duże (w końcu) fotele, poprawnie działająca skrzynia biegów i bardzo dobra dynamika silnika 1.4 Turbo 140 KM sprawiły, że jeździło mi się bardzo przyjemnie. Dodatkowo za podaną wyżej cenę można dostać naprawdę wysoko wyposażoną wersję. Asystent pasa ruchu, martwego pola, kamera cofania, dobre audio i wysoka jakość wykończenia - polecam :)

    1
  • #20 22 Maj 2015 22:06
    dzg4
    Poziom 24  

    No i wyżyłowane 140kM z pojemności 1,4 L , hm, to jednak wymaga głębokiego zastanowienia. Pomijam radosne stwierdzenia pojemność 1,2l o mocy 75kM, a może by 90kM, pozostaje pytanie jak długo 20kkm czy przy spokojnej jeździe 25kkm ?. Dopiszę w tym poście, 60kkm i siadają multijety i dwu masy, powiem krótko, jeżdżę samochodem nieekologicznym, pali po mieście 12l/100km , przechodzi badania diagnostyczne. Kobita wjechała mi w bagażnik i co, bagażnik się otwiera i zamyka a kobita w BMW 5 ma do wymiany chłodnicę, akumulator i strefy zgniotu, pozdrawiam i dobranoc.

    0
  • #21 22 Maj 2015 22:13
    Libra1002
    Poziom 2  

    Jak dotąd silniki T-Jet Fiata znoszą instalacje LPG i przebiegi rzędu 200 tysięcy kilometrów bez większych problemów, są chwalone wśród mechaników jako jedne z najtrwalszych i najmniej generujących koszty jednostek. Jednostka MultiAir jest rozwinięciem jednostki T-Jet, jak dotąd sprawują się również dobrze poza kilkoma problemami z samego początku produkcji. Nie każdy mały turbodoładowany silnik jest tak problematyczny, jak 1.4 TSI :)

    0
  • #22 22 Maj 2015 22:51
    askr
    Poziom 35  

    dzg4 napisał:
    Land Rover. Fiat to tylko Fiat i w dodatku coraz gorszy, większość to skrzypiące plastyki, a Land Rover to Land Rover , ostatnia wersja wytrzymuje to co Toyota Australijska.


    Żaden Land Rover nie łapie się na zadane widełki cenowe.

    1
  • #23 22 Maj 2015 23:05
    rafal_rx
    Poziom 25  

    Fiatowski 1.4 Turbo, to 120KM T-Jet, dalej masz MultiAir 140KM, oraz 160KM (zdaje mi się głównie na rynek USA dla tamtejszych ociężałych mieszkańców). Abarth wyciągnął 190KM z 695 biposto. Widziałeś takie auto kiedyś, czy powtarzasz zasłyszane brednie?
    Jakoś w USA 1.4 Turbo 160KM jest mnóstwo, ludzie to czipują.... i jeszcze im mało. A 99% narzekania jest na niekompatybilność Bluetootha w UConnect.

    Znasz kogoś, kto ma od nowości Hyundai, czy KIA z dieslem CRDi i mu "padły wtryski i dwumasy"??? Tam do 1.6L CRDi włącznie nie ma dwumasowych, więc muszą się psuć wirtualne tylko w głowach troli forumowych.
    Stare D3EA, D4EA i ich rozwinięcia (1.5, 2.0, 2.2) to jedne z natrwalszych silników, tylko nikt nie potrafi tego powiedzieć - zapewne na własne oczy nie widział. Do tego osprzęt wtryskowy Bosch, który da się naprawić dosłownie wszędzie. Skończona liczba usterk układu wtryskowego: szybka diagnoza i prosta, tania naprawa/regeneracja.

    Aby nie odbiegać od tematu. Nowe:
    - Mitsu ASX, występuje również jako Citroen AirCross (z innym wyp. i silnikami)
    - Suzuki Vitara
    - albo zapomnij o Fiacie: Jeep Renegade lub Fiat Freemont 2014 (niestety diesel)
    - MINI COUNTRYMAN ONE lub COOPER

    1
  • #24 22 Maj 2015 23:17
    Libra1002
    Poziom 2  

    W 1.6 CRDi nie ma kół dwumasowych, a raczej nie było do ok. 2009 roku. Sam posiadam samochód z takim silnikiem w wersji 115-konnej, 5-biegowa skrzynia + brak dwumasy. Natomiast później wprowadzono już 128-konną wersję tego samego silnika ze skrzynią 6-biegową i dwumasowym kołem zamachowym. Przynajmniej jeśli chodzi o Kię Cee'd. Sam silnik jako taki jest bezawaryjny, posiada łańcuch rozrządu, nie wymaga wyjątkowo szlachetnego paliwa. Do wad można zaliczyć jego powolne wkręcanie się na obroty i schodzenie z nich oraz zużycie paliwa odrobinę zbyt duże, jak na tą pojemność. Co do Fiatowskich silników, rzadko słyszy się krytyczne opinie.

    500X to dojrzały samochód z dopracowanym silnikiem, jednak należałoby każdym z podobających się aut odbyć jazdę próbną, żeby porównać prowadzenie, dynamikę i wygodę. Oprócz tego samochodu jest jeszcze Peugeot 2008, dość udany model.

    0
  • #25 22 Maj 2015 23:30
    Macosmail
    Poziom 33  

    Ja jeździłem tym Fiatem, no może nie dokładnie tym bo 500L i wg. mojej opinii jest to auto przereklamowane. Jeździłem wersją 1.4 95KM (bez komentarza) za niby ok 70 tyś zł. Na wyposażeniu poza klimą manualną i jakimś Traction+ (który był normą dobre 15 lat temu jako podsystem ESP) nie było tam niczego, nawet lampek podświetlających pod daszkami przeciwsłonecznymi i regulacji wysokości fotela pasażera. Wnętrze jest stylizowane na wysoką jakość, ale takie nie jest. Cały kokpit to twarde plastiki z dużą wstawką "czerni fortepianowej". Widać blachę, a w miejscu gdzie się zbiega szyba z kokpitem widać bardzo słabe wykończenie. Co do samej szyby czołowej pas maskujący nie ma gradacji w postaci kropek zmieniającej się wielkości, jak w większości aut. Radio ze słabej jakości wyświetlaczem (słaby kontrast - w nocy było bardzo widać podświetlenie szczególnie z boku) i srebrzonymi gałkami nie robiło dobrego wrażenia. Nieprecyzyjna zmiana biegów, krótkie biegi. Pozycja za kierownicą jakaś dziwna (przesunięta kierownica w bok). A na domiar złego, gdy auto dobrze nagrzało się na słońcu w środku unosił się zapach jak w fabryce opon. W komorze silnika widać jakieś azjatyckie napisy..
    Jeździć (pomijając przyspieszenie itp.) jeździ poprawnie, jak na taki mały samochodzik (chociaż układ kierowniczy jest mało precyzyjny), ale jak dla mnie jest to auto za drogie (za 90 tyś można już kupić np. Passata b8 ) na to co oferuje i tą jakość wykonania. Na pierwszy rzut oka ( i na zdjęciach) wygląda ładnie i ciekawię, ale po dokładniejszych oględzinach widać spore oszczędności, a tanie przecież nie jest.
    Gdybym miał wybierać z Fiata to za te pieniądze zdecydowanie wolałbym Bravo.

    1
  • #26 23 Maj 2015 18:05
    rafal_rx
    Poziom 25  

    Macosmail napisał:
    (....ciach....) 500L i wg. mojej opinii jest to auto przereklamowane. (....ciach....)

    Jest to auto bardzo specyficzne i może się nie podobać - fakt. Na przedich fotelach siedzi się, hmm, dziwnie, inaczej niż w innych - wielu nie będzie to odpowiadać. Ja mam dwoje dzieciaków, które podróżują w fotelikach i mi takie auti odpowiada. Mogło by być trochę lepsze - fakt - ale nie ma idealnych, zawsze coś będzie komuś nie odpowiadać.
    Macosmail napisał:
    nawet lampek podświetlających pod daszkami przeciwsłonecznymi i regulacji wysokości fotela pasażera.
    U mnie lampki są (konkretnie lampki są nad daszkami, w podsufitce), a nie mam najbogatszej wersji. Po co mi regulacja wyskości siedzenia pasażera? Bardziej przydatne, że składa się w "stolik".
    Macosmail napisał:
    Widać blachę, a w miejscu gdzie się zbiega szyba z kokpitem widać bardzo słabe wykończenie.
    Nie wiem, co bierzesz, ale polecam zmienić dealera lub lekarza.
    Dwa razy oglądałem wnętrze, zgadza się, znalazłem blachę ALE w obramowaniu okien w drzwiach...
    Macosmail napisał:
    Radio ze słabej jakości wyświetlaczem (słaby kontrast - w nocy było bardzo widać podświetlenie szczególnie z boku) i srebrzonymi gałkami nie robiło dobrego wrażenia.

    Do radia można się czepiać, mogłoby być trochę lepsze, ale to co napisałeś w 100% nie pokrywa się z tym, co ja widzę. Srebrzone gałki - raczej wentylacja/ogrzewanie (identyczny panel co w Alfa Romeo).
    Macosmail napisał:
    W komorze silnika widać jakieś azjatyckie napisy..

    Radzę wytrzeźwieć. Mnóstwo elementów jest m. in. z Polski. Może MOPAR Ci się kojarzy z China :D
    Piszesz, że:
    Macosmail napisał:
    1.4 95KM (bez komentarza) za niby ok 70 tyś zł
    (za 90 tyś można już kupić np. Passata b8 )

    Za 62.000 można było mieć w stytczniu 1.4 Turbo 120KM, lakier metalizowany (+ koło dojazdowe) z 2014r. I jeszcze wyczesać jakieś gratisy od dealera.
    Za 70.000 miałbym Jeep'a Renegade (tylko za późno się pojawił w sprzedaży :cry: ).
    Za Passata 1.4TSI z podobnym wyposażeniem (uwzględniając metalizowany, skórzaną kierownicę i Bluetootha) cena wyjściowa to ~96K. Za diesla sześć cyfr.
    Ale nie będę go hejtował, bo nawet go nie widziałem :-)

    0
  • #27 23 Maj 2015 18:54
    Macosmail
    Poziom 33  

    rafal_rx napisał:

    Macosmail napisał:
    Widać blachę, a w miejscu gdzie się zbiega szyba z kokpitem widać bardzo słabe wykończenie.
    Nie wiem, co bierzesz, ale polecam zmienić dealera lub lekarza.
    Dwa razy oglądałem wnętrze, zgadza się, znalazłem blachę ALE w obramowaniu okien w drzwiach...


    Jeździłem wersją żółtą i bardzo rzucało się to w oczy.. W samochodach innych rama szyby jest o wiele bardziej dyskretna i często malowana na czarno. Ale może jest to kwestia moich przyzwyczajeń. Żółty kolor było też widać tam gdzie kończy się kokpit, a zaczyna szyba czołowa.
    Szyba czołowa pozbawiona była pasa przyciemniającego u góry.
    rafal_rx napisał:

    Macosmail napisał:
    W komorze silnika widać jakieś azjatyckie napisy..

    Radzę wytrzeźwieć. Mnóstwo elementów jest m. in. z Polski. Może MOPAR Ci się kojarzy z China :D

    Wiem co piszę nie tylko ja to widziałem. Zwracam uwagę na takie rzeczy. Np. przekaźniki były nieznanych mi producentów ( a jako takie rozeznanie rynku posiadam). Śruby też było widać, że raczej nie europejskie, ale na to nie mam dowodów ;-).
    Za takie pieniądze oczekiwałoby się też lepszego zawieszenia z tyłu niezależnego, a z przodu chociaż częściowo izolowanej ramy pomocniczej.


    rafal_rx napisał:

    Piszesz, że:
    Macosmail napisał:
    1.4 95KM (bez komentarza) za niby ok 70 tyś zł
    (za 90 tyś można już kupić np. Passata b8 )

    Za 62.000 można było mieć w stytczniu 1.4 Turbo 120KM, lakier metalizowany (+ koło dojazdowe) z 2014r. I jeszcze wyczesać jakieś gratisy od dealera.
    Za 70.000 miałbym Jeep'a Renegade (tylko za późno się pojawił w sprzedaży Crying or Very sad ).
    Za Passata 1.4TSI z podobnym wyposażeniem (uwzględniając metalizowany, skórzaną kierownicę i Bluetootha) cena wyjściowa to ~96K. Za diesla sześć cyfr.
    Ale nie będę go hejtował, bo nawet go nie widziałem Smile



    Wtedy kosztowało tyle ile napisałem. Przynajmniej takie miałem informacje. A było to latem 2014. Pewnie nie zwróciłbym uwagi na to wszystko gdybym nie usłyszał ceny.
    Bez przesady Passat ma w standardzie najuboższej wersji trendline bardzo ciekawe wyposażenie np. 3-strefową automatyczną klimatyzację, zaawansowany system kontroli trakcji z awaryjnym hamowaniem w razie wypadku, wykrywanie zmęczenia kierowcy, hamulec postojowy zapobiegający staczaniu się, awaryjne hamowanie w przypadku pojawienia się przeszkody z przodu, kontrola ciśnienia w oponach, start&stop itp. Tak wyposażona 500L ceną zbliża się już do Passata. A 1.4TSI 125KM + 6 biegowy manual w cenniku kosztuje 90700zł. Passata podałem tylko jako przykład.
    I jeszcze na koniec podsumuje nie uważam Fiata 500L za zły samochód, ale za zbyt drogi gdyż wg.mojej oceny jest stylizowany na wysoką jakość, ale widać, że to dość oszczędna konstrukcja. Design gryzie się z zastosowanymi materiałami i ich spasowaniem. A to ma być niby główny argument za wysoką ceną. Oczywiście nie ujmując walorów użytkowych i kilku ciekawych patentów jak choćby regulowane siedzenia z tyłu.

    0
  • #28 23 Maj 2015 19:31
    vag_padło
    Poziom 14  

    passata nie bierz bo to padło , pracuje w serwisie gdzie mamy fiata i vw (jakoś tak dziwnie no nie ?:D). o ile fiaty są projektowane do jazdy tak cały vag jest obecnie robiony pod kątem ciągłej obsługi , chocby wymiana zarówki , ale widzimy sie co miesiąc, a bedziemy sie widziec bo jest zle zaprojektowana instalacja elektryczna . Fiat całą elektronike ma magneti z kontynentu a vag chociaż jest bosh i valeo ,wszystko robione jest w chinach . A jako ciekawostke dodam ze nowe Q7 jest składane w chinach , i kontenerowany do niemiec , gdzie wkłada się silnik z przednim zawieszeniem , i można wpisać wtedy w dokumentach że wyprodukowano w niemczech :)

    2
  • #29 23 Maj 2015 20:53
    zen3x
    Poziom 30  

    Za 100 tyś można kupić lexus-a ct 200h, citroen c5. Oba są zdecydowanie lepsze niż fiat.

    2
  • #30 23 Maj 2015 21:03
    my41s
    Poziom 32  

    askr napisał:
    Wymagania - wyższy, właścicielka ma 180 cm wzrostu, trochę problemów z kolanem

    Ja natomiast zaproponuję coś innego, mianowicie Citroena C4 Picasso. Polecam wsiąść i przejechać się nim. Może być też Peugeot 5008, Kia Carens, Ford C-Max (na S-Maxa nie starczy).
    A może Honda CR-V? Za ~95k zł już powinno się dostać nienajuboższą wersję.
    Mini Countryman to też ciekawa propozycja.

    Jak ma 180cm to raczej nie powinna narzekać na miejsce w sumie w większości samochodów. Przy 2m już zaczyna być problematycznie.

    2