Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[BASCOM] komunikacja SPI z 74HC595 - pomóżcie ogarnąć

JarekPrzybyl 21 Maj 2015 15:52 1011 6
  • #1 21 Maj 2015 15:52
    JarekPrzybyl
    Poziom 15  

Nie jestem początkujący, nie buduję pierwszego poważniejszego (po "mryganiu" LEDem) projektu z procesorem, a jednak SPI mnie przerosło, przejrzenie mnóstwa zbliżonych tematów na Elektrodzie też nie pomogło, pomóżcie proszę.

Nie opisuję całego układu, bo to nie ma sensu, ograniczę się do fragmentu, który sprawia problemy.
    Układ 74HC595N podpiety do ATMEGA8 w następujący sposób:
    SER (noga 14) do portu PD.6
    SCK (11) do PB.0
    RCK (12) do PD.7
    SCL (10) do Vcc
    I tyle, żadnych rezystorów podciągających nie ma. Druga strona HC595 steruje katodami wyświetlacza 7segm CA. Kondensatorów filtrujących zasilanie nie brakuje.

Pierwsze pytanie mam n/t samej konfiguracji SPI:

Config Spi = Soft , Din = Pind.7 , Dout = Portd.6 , Ss = None , Clock = Portb.0

Czy to jest poprawne? O ile Clock i Dout są dość oczywiste, tak mam wątpliwości co do Din, może ktoś zorientowany się przyjrzeć i potwierdzić bądź powiedzieć, jak to powinno wyglądać?

I teraz sam listing programu, oczywiście jest to sama wizualizacja problemu:

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod