Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: MAN TGX - Usterka sterowania przekładni

saron22 21 Maj 2015 18:50 10632 15
  • #1 21 Maj 2015 18:50
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Witam Panowie,

    Mam taki problem: Pacjent to MAN TGX 2009 rok ze skrzynią Astronic.
    Na wyświetlaczu pojawił się komunikat: "Usterka ster. przekładni" i czerwona kontrolka

    Re: MAN TGX - Usterka sterowania przekładni


    W sterowniku skrzyni nie ma żadnych błędów (odczytane MAN Cat'sem).
    Po wejściu w diagnostykę pokładową z deski pojawia się taki oto komunikat:


    Re: MAN TGX - Usterka sterowania przekładni

    Podpowiecie coś??

    Nadmieniam, że w innych sterownikach też nie ma nic ciekawego. Wisi jeden błąd AdBlue 5508 i do tego coś w EBS o nierównomiernym zużyciu klocków na 2 osi.

    0 15
  • Pomocny post
    #2 21 Maj 2015 21:10
    JossRoss
    Poziom 15  

    Witam kolego! Polecam dla początku naprawić EBS :D :D :D .

    3
  • #3 21 Maj 2015 21:51
    ROKADI

    Poziom 19  

    Witam używasz man catsa ale jako zawodowiec czy amator powienienieś wiedzieć o co chodzi jak nie ma było błędów jesli robiłeś w MAN pozdrawiam i bez urazy

    0
  • #4 21 Maj 2015 22:54
    gucio~1
    Poziom 21  

    Pomyśl Roadi. Skoro padło pytanie to sprawa dla pytajacego nie jest oczywista.Ty wiesz ale nie powiesz.Po co więc zabrałeś głos?

    1
  • #5 21 Maj 2015 23:18
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    ROKADI napisał:
    Witam używasz man catsa ale jako zawodowiec czy amator powienienieś wiedzieć o co chodzi jak nie ma było błędów jesli robiłeś w MAN pozdrawiam i bez urazy


    A coś bliżej?? Gdybym wiedział to bym nie pytał...

    Dodano po 1 [minuty]:

    JossRoss napisał:
    Witam kolego! Polecam dla początku naprawić EBS :D :D :D .


    Myślisz, że to przez EBS mogą być takie jaja??

    1
  • Pomocny post
    #6 22 Maj 2015 07:21
    JossRoss
    Poziom 15  

    saron22 napisał:

    Myślisz, że to przez EBS mogą być takie jaja??


    Jestem prawie upewniony na 85%. Na pierwszych TGS i TGX powiadomienie "Usterka ster. przekładni" bez utrzymania w pamięci mogla być spowodowana:
    1. Zużyciem klocków.
    2. Zwiększeniem dopuszczalnej temperatury.
    3. Niedostępnym reżymem Easy Start.
    4. Automatycznym przełączeniem do N.

    Z końca 2009 roku to już miało się zmienić.


    Więc chyba lepiej zacząć od prostego, a dalej zobaczymy.

    2
  • Pomocny post
    #7 22 Maj 2015 14:31
    svavecone
    Poziom 25  

    Niewazne skad usterka pochodzi ...powinna byc zapisana jako blad w komputerze skrzyni biegow . Skoro nie ma bledow to nie bralbym pod uwage EBS -u. Dziwne ze nie ma bledow w ManCat . Moze wogole nie mozna sie polaczyc ze sterownikiem skrzyni ? Co z cisnieniem powietrza we wszystkich obiegach , jezeli jest za niskie to nie wyskoczy blad tylko wlasnie ta kontrolka .
    Czasami sa bledy w oprogramowaniu pojazdu ,w wielu systemach i wyskakuja powiadomienia o usterkach zaraz po odpaleniu auta i po chwili znikaja , widze czesto komunikat o awarii hamulcow , a w rzeczywistosci sa w pelni sprawne .
    Jezeli u Ciebie wystepuje wlasnie taki chwilowy blad bez afektu na prace skrzyni to byc moze walczysz z wiatrakami . W takich przypadkach to tylko informacje z serwisu a i oni czesto nie maja wiedzy na temat oprogramowania , wysylamy wtedy info do Niemiec z opisem usterki ....bez odzewu niestety .

    "1. Zużyciem klocków.
    2. Zwiększeniem dopuszczalnej temperatury.
    3. Niedostępnym reżymem Easy Start.
    4. Automatycznym przełączeniem do N."

    Nie wiem co ma piernik do wiatraka , lecz moze wlasnie dowiedzialem sie czegos nowego , warte sprawdzenia .

    3
  • Pomocny post
    #8 22 Maj 2015 23:53
    kakibara
    Poziom 28  

    Witam jakiego używasz mancat-sa?, jeżeli 3-ki nie pokazuje wszystkich błędów nasz był chyba 15 razy aktualizowany / sprawdzany, to tak na marginesie, 1.komunikacja, 2. ciśnienia, 3. spadki napięcia przy rozruchu, 4. woda w układzie, odkręć przewód z powietrzem przy pompie jeśli coś się wyleje niedługo do wymiany może być pompa, przyczynę rozwiąże wymiana osuszacza to wiesz.
    ebs będzie informował o różnicy w zużyciu klocków, ale nie pokaże równocześnie w tym przypadku błędu tcu.

    2
  • #9 24 Maj 2015 11:23
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Panowie,

    Dziękuję za wszystkie sensowne podpowiedzi.

    Auto było diagnozowane MAN Cat's 2 wersja chyba 11.02 .
    Połączenie ze sterownikiem skrzyni jest. Można bez problemu podejrzeć wersję sterownika, wszystkie parametry, pracę sprzęgła itd.

    Gdyby nie było połączenia ze skrzynią a jedynie takie głupoty na desce to bym nie pytał tylko sprawdzał zasilania, komunikację itp.
    Podczas diagnostyki w sterowniku skrzyni nie pokazuje żadnego błędu natomiast czerwona kontrolka nie gaśnie. Pierwsze co to pomyślałem, że może coś mnie komp w człona robi i odczytałem błędy z deski. Rezultaty macie Panowie na fotkach w pierwszym poście.

    Tutaj wygląda na to, że wszystko pracuje dobrze. Sama skrzynia wg kierowcy również pracuje bez zarzutu. Kontrolka zaświeciła się nagle ale nie miało to żadnego wpływu na pracę skrzyni. Auto jeździ, biegi zmienia itd.

    Ciśnienia powietrza jeszcze nie sprawdzałem. W sumie nie pomyślałem nawet o tym.

    1
  • #11 25 Maj 2015 08:47
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jeszcze nie naprawiłem. Auto chwilowo pojechało do roboty a ja mam czas na przemyślenia.

    0
  • Pomocny post
    #12 26 Maj 2015 23:08
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wojtek zainteresuj się ciśnieniem powietrza.

    2
  • #13 12 Cze 2015 15:36
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Dalej walczę z tym MANem. Faktycznie były problemy z ciśnieniem powietrza. A konkretnie z obwodem nr 3. Ktoś założył dwa zawory redukujące ciśnienie ale nie takie jak powinny być tylko jakieś Knorry na 7,4bar. Wymieniłem te zawory na odpowiedniki WABCO i teraz ciśnienie w 3 obwodzie jest na poziomie 8,3 bar. Niestety kontrolka nie zniknęła... Błąd z EBS również usunięty.
    Auto nadal jeździ, wszystko działa poprawnie tylko ta nieszczęsna kontrolka. Czyżby usmażona elektronika??

    0
  • Pomocny post
    #14 14 Cze 2015 17:57
    JossRoss
    Poziom 15  

    saron22 napisał:
    Dalej walczę z tym MANem.

    "Im trudniejsza walka, tym słodsze zwycięstwo." © Revolver. ))).


    Powiadomienie "Usterka ster. przekładni" również się świeci?
    Co z temperaturą (olej, ECU)?
    Istnieje jeszcze jedna możliwość. Jeśli ten MAN był produkowany w końcu 2009 roku. To powiadomienie może wskazywać na zużycie sprzęgła.
    Na potwierdzenie wszystkiego, co powiedział na ten temat mam plik. Niestety w języku rosyjskim.

    2
  • #15 14 Cze 2015 19:45
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Tak, świeci się powiadomienie "Usterka sterowania przekładni"

    Temperatura oleju i ECU wg mnie Ok. W upalny piątek ECU 39 a olej 40 stopni.

    Ten MAN jest właśnie z 2009 roku. Z jakiego miesiąca to muszę sprawdzić po VIN.

    Panowie, mialby ktoś ten plik w jakimś innym bardziej zrozumiałym dla mnie języku bo ja po rosyjsku to ani me ani be.

    1
  • #16 22 Cze 2015 18:45
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Przyczyną było kończące się sprzęgło i koło zamachowe. Po wymianie elementów na nowe problem zniknął.
    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    3