Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW t4 2,5TDI '03 - Po wciśnieciu sprzęgła w podłogę chrobotanie (nowe sprzęgło)

22 Maj 2015 06:47 1902 2

  • Poziom 11  
    Witam serdecznie, wielka prośba o pomoc.
    VW t4 2,5TDI 2WD stare sprzęgło potrafiło się pośliznąć, więc przyszedł czas na wymiane. Stare sprzęgło dwumas podmęczony, tarcza nity sie już polerowały. Zamontowany nowy zestaw LUKa (dwumasa, tarcza, docisk, łozysko oporowe), zewnętrzny wysprzęglik pozostał stary.
    Auto złożone wszystko OK, po dłuższej chwili kolejna próba:
    przy wcisnięciu pedału sprzęgła w podłogę pojawia się dziwny metaliczny dźwięk(trytytytytytyt) chrobotania, tak jakby wysprzęglik za mocno dociskał dźwignie z łozyskiem oporowym i o coś chaczył podczas pracy silnika. Demontuje wysprzęglik sprawdzam czy wszystko Ok, wszystko wyglada prawidlowo, składam, odpowietrzam wszystko jest ok, jazda próba ok, po dłuższej chwili znów to samo, sprzęgło wciśniete prawie do podłogi i jest wszystko SUPER, biegi ładnie wchodzą, nic nie szarpie nic nie zgrzyta, dwumas cichutko przy gaszeniu, odpalaniu, zero drgań. Jednak jak docisne ostatnie 1-2cm pedału sprzęgła i pedał dotyka podłogi to słychać terkotanie, popuszcze delikatnie ten 1cm do 2cm i cisza. Podkładam 1,5 dystans pod pedał i wszystko super. Kolejny dzień wymiana wysprzęglika na nowy, choć stary wygladał wporządku.
    Nowy wysprzęglik i problem ustał tylko na dłuższą chwile. Po jazdach testowych, znów się pojawił.
    Jeżeli nie wciskam pedału do podłogi nie ma zastrzeżeń, w niczym. Ostatnie 1-2 cm ruchu pedału sprzęgła tak, aby dotykał podłogi i słychać trytytytytytyty, popuszczam pedał sprzęgła cisza, dociskam powolutku i ciche trytytytytyty, dociskam mocniej i coraz głośniejsze trytytytyt.
  • Poziom 24  
    Miałem podobny problem z Lukiem w A3 z samonastawnym sprzęgłem, okazało się, że delikatnie odgięty był jeden z elementów docisku, po od prostowaniu śmiga do tej pory.

  • Poziom 11  
    W tym wypadku był podobny problem, całe sprzęgło, a w zasadzie docisk, było o 1,5mm wyższe i zaczynało szorować o dźwigienkę odchylającą za pośrednictwem łozyska docisk. Sprawę załatwiła zmiana dźwigienki na taką do tej wersji silnikowej, tego sprzęgła, prawdopodobnie wcześniej ktoś podmieniał graty z innych wersji silnikowych. To też dlatego stare części były poopisywane markerem.