Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung LED TV ue55f7000sl - Porty HDMI przestały działać

m4ddie 22 Maj 2015 08:58 1035 2
  • #1 22 Maj 2015 08:58
    m4ddie
    Poziom 2  

    Dzień dobry,
    od około roku jestem posiadaczem Samsung Smart TV 55" seria 7, model ue55f7000sl. Niedawno zaczęło coś się psuć z portami HDMI - telewizja z UPC nie łapała dźwięku, sam obraz. Konsola po HDMI jeszcze wtedy działała. Ostatnio w ogóle przestało działać i nie może połączyć się z żadnym urządzeniem.

    Objawy:
    - przy wyborze source port HDMI do którego podpięty jest jakiś sprzęt jest podświetlony - czyli jakby jednak coś tam widział,
    - po wyborze odpowiedniego portu, zależnie od urządzenia:
    1. Od razu "No signal"
    2. Na początku na górze pojawia się nazwa portu i rozdzielczość (poprawne), potem no signal
    3. Na początku na górze pojawia się nazwa portu i rozdzielczość (poprawne), potem ekran jest cały czarny (No signal się nie pokazuje).

    Co zostało sprawdzone:
    - Urządzenia podłączone do monitora tymi samymi kablami działają,
    - Inne kable też sprawdzone,
    - Całkowite wypięcie z prądu na ponad 10 minut a potem próba połączenia,
    - Factory reset.

    Niestety nie pomogło. SmartHUB działa poprawnie, pendrive/dysk po USB również działa.

    Gwarancji nie mam bo brakuje dowodu zakupu więc zanim zapłacę majątek za serwis chciałabym spytać czy jest coś jeszcze co mogę zrobić.

    -1 2
  • #2 22 Maj 2015 11:39
    mirex
    Poziom 43  

    "Majątek" to zapłaciłeś za telewizor. Za naprawę zapłacisz "grosze". ;)
    No chyba, że o jakimś ... faworyzowanym przez producenta serwisie mówisz. To pewnie sporo będzie. ;)
    No ale testuj, grzeb tu i tam, jest szansa, że do reszty "popsujesz". :) I dopiero będziesz płakał, że majątek trzeba wydać. ;)

    1
  • #3 22 Maj 2015 12:00
    m4ddie
    Poziom 2  

    mirex napisał:
    "Majątek" to zapłaciłeś za telewizor. Za naprawę zapłacisz "grosze". ;)
    No chyba, że o jakimś ... faworyzowanym przez producenta serwisie mówisz. To pewnie sporo będzie. ;)
    No ale testuj, grzeb tu i tam, jest szansa, że do reszty "popsujesz". :) I dopiero będziesz płakał, że majątek trzeba wydać. ;)


    Naprawdę rzeczowa i pomocna odpowiedź, dzięki.
    Póki co sprawdziłam tylko standardowy power cycling i factory reset ustawień, co przy problemach z HDMI handshake ma szanse pomóc, jednak nie w tym przypadku. Być może to prosty problem i rozwiązanie nie sprawi problemu, być może ktoś zna ten problem i uświadomi mnie, że jest to na pewno kwestia hardware'u i niepotrzebnie tracę czas na inne próby obejścia problemu.

    Nie wiem skąd tyle jadu w Twojej wypowiedzi.

    -1