Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum - Zawór osuszacza Knorr EL 1100

22 Maj 2015 20:22 3234 6
  • Poziom 11  
    Powitać
    Mam problem ze złożeniem zaworu osuszacza Knorr el 1100 Renault magnum dxi.
    Pod moją nieobecność pracownik nafazował się :? i rozkręcił zawór a potem... szkoda pisać. Może ktoś pomoże jak złożyć.
    Renault Magnum - Zawór osuszacza Knorr EL 1100
    Renault Magnum - Zawór osuszacza Knorr EL 1100
    Renault Magnum - Zawór osuszacza Knorr EL 1100
  • Poziom 11  
    To co na zdjęciach to moje ułożenie, ale nie jestem przekonany czy dobrze
    Proszę o pomoc
  • Poziom 15  
    Z tego co widzę jest to złe ułożenie na pewno czarny tłoczek nie jest tam gdzie powinien być prawdopodobnie obok sprężyny dodam jeszcze że tłoczki których nie ma na zdjęciu też mają swoją kolejność jeden jest bez wargi zwykły oring a na reszcie jest warga podejrzewam że bez nowego zestawu się nie uda czemu był rozbierany?
  • Poziom 11  
    Zawór już złożony. Problem był z za dużym podawaniem powietrza na naczepę (hamulce?). Czyszczenie + regulacja + wykasowanie błędu załatwiło sprawę. Ale pojawił się od razu nowy problem - ciężko chodzi wspomaganie kierownicy. Może to mieć powiązanie z zaworem? Bo wcześniej było wszystko w porządku. Sprawdzę jutro stan płynu do wspomagania
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    klika60 napisał:
    Z tego co widzę jest to złe ułożenie na pewno czarny tłoczek nie jest tam gdzie powinien być prawdopodobnie obok sprężyny dodam jeszcze że tłoczki których nie ma na zdjęciu też mają swoją kolejność jeden jest bez wargi zwykły oring a na reszcie jest warga podejrzewam że bez nowego zestawu się nie uda czemu był rozbierany?


    Rozbierany był ponieważ wyskoczył błąd ''powietrza'' i na serwisie w Katowicach stwierdzili że mam zawór do regeneracji.
    Dziś zawór jest po wymianie uszczelnień bo znów wyskoczył błąd powietrza po miesiącu jazdy - złożony był tak jak na foto - zawór zaczął głośniej chodzić, ale dalej nie jestem przekonany w które miejsce idą te tłoczki - żółte i czarny. Do tego są ''czepki'' te ze sprężynkami - gdzie 4szt mają oringi ''wargowe'' a jeden zwykły oring - nie mam głowy w którą komorę zaworu idzie dany element, może ktoś pomoże
  • Poziom 1  
    Czyszczenie zaworu bez regeneracji sprężarki niewiele pomoże, przyczyną zasyfienia zaworu jest uszkodzona sprężarka, po naprawie sprężarki warto też wyczyścić przewód doprowadzający powietrze ze sprężarki do zaworu, tak aby nie było w nim nagaru.
    Dopiero wtedy ma sens regeneracja lub czyszczenie zaworu APM. Ten cały syf który znajduje się w zaworze idzie ze sprężarki. Samo czyszczenie zaworu pomoże może na 1 miesiąc.
    Regeneracja sprężarki w reniach powinna być co 350 tys. km. Ot taka uroda paryżanek.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Renault Magnum - Zawór osuszacza Knorr EL 1100

    także najpierw sprężarka, przewody i potem zawór APM wtedy ma to ręce i nogi :)