Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kawasaki JS750 Skuter Wodny - Silnik dwusuw wskakuje na wysokie obroty

22 May 2015 21:33 1821 13
  • Level 10  
    Witam ! niedawno stałem się posiadaczem za nie dużą kasę starego skuterka wodnego - uznałem że do popływania sobie wystarczy. Przy zakupie pracował elegancko silnik na wolnych obrotach i wysokich. Więc po teście na wodzie zakupiłem go. Pojechał do lakiernika tam go poprzewracali na bok i zaczął się problem. Po odpaleniu go od razu wskakuje na maxymalne obroty 7-8tyś. i nie schodzi z nich. zauważyłem że w spalinach a konkretnie wodzie ze spalin jest czarny płyn jakby olej, nagar? dodatkowo gdy przymkne prawie całkiem ssanie, zostawię je minimalnie otwarte to silnik pracuje na wolnych obrotach. 1,5-2 tys. Gdzie szukać problemu? Wydaje mi się że to regulacja gaźnika ale ten czarny płyn? i dlaczego regulacja skoro wcześniej było igiełka?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 27  
    Przepustnica nie zawiesza się , linka gazu działa płynnie ?
  • Level 10  
    Tak, właśnie wszystko działa płynnie. Przepustnica delikatnie uchylona. ustawień gaźnika nie zmieniałem
  • Level 10  
    A czy możliwe że uszczelka pod głowicą albo cylindrami przepuszcza powietrze? Wygląda na taką zmasakrowaną trochę ta uszczelka.
  • Level 27  
    Silnik to 2suw czy 4suw ?
  • Level 10  
    Dwusuw, zapomniałem napisać.
  • Level 11  
    Damianos115 wrote:
    A czy możliwe że uszczelka pod głowicą albo cylindrami przepuszcza powietrze? wygląda na taką zmasakrowaną troche ta uszczelka
    Jeżeli chodzi o "fałszywe" powietrze to raczej nie. Co najwyżej może powodować zmniejszenie osiągów silnika. Teoretycznie ten czarny płyn może świadczyć o przedmuchu na uszczelce z cylindra do układu chłodzącego. Ale skąd - przecież działał dobrze. No chyba że "malarze" odpalali go bez chłodzenia.....
    Damianos115 wrote:
    2suw zapomnialem napisac
    Wiedziałem że to jest 2-suw i dlatego napisałem o układzie dolotowym. Bardzo typową przyczyną samoczynnego znacznego zwiększania obrotów w 2-suwach jest pobieranie "fałszywego" powietrza w układzie dolotowym. Wykluczając złą regulację gaźnika może to być nieszczelność spowodowana odłączeniem się jakiejś rurki, pęknięciem kolektora ssącego (to jest realne w tym przypadku przy przewracaniu skutera a na pierwszy rzut oka tego nie widać), nieszczelnością elementów gaźnika - np. przepustnicy, wypadnięciem lub zniszczeniem którejś części gaźnika. Czasem może być wina jakiegoś czujnika np. ssania. Trzeba zwrócić też uwagę na prawidłowość podłączenia wszelkich "rurek" - może "malarzom" coś się rozłączyło i źle podłączyli.
    W sumie stawiam na problem w układzie ssącym silnika ale trudno jest określić tak na odległość przyczynę usterki. To jest tak jak u lekarza - Panie Doktorze, mam gorączkę - co mi jest? :D
  • Level 10  
    Opisalem wszystko co możliwe się dzieje żeby jak najbardziej było to wiarygodne. Jeszcze postawie go na wodzie na przyczepie i zobaczymy co bedzie z obrotami, dzis rozkrece caly uklad dolotowy i poogladam kolektor ( jest metalowy ) oraz gazniki
  • Level 10  
    Więc dziś wydłubałem cały dolot, wycialem nowe uszczelki z Gambitu i zamontowałem. Niestety nie pomogło. A czy możliwe że jest przedmuch na kanale wodnym do cylindra i tamtedy zaciaga powietrze? gdy stoi na wodzie to obroty troche spadaja, a gdy na powietrzu przy wodzie z weza sa wysokie. bez chlodzenia sa maxymalne jakie tylko moga byc
  • Level 27  
    Fałszywe powietrze może pochodzić z uszczelniaczy (simmeringów) wału korbowego.
  • Level 10  
    Więc tak, miarka się przebrała. Wyciągnąłem cały silnik, rozebrałem i co zobaczyłem? brak uszczelki pod cylindrami a jedynie silikon który rozpuscila benzyna ! po wycieciu uszczelki silnik chodzi lepiej, ale to jeszcze nie to. Uszczelniacze wału korbowego wyglądają strasznie. zamówiłem z USA komplet uszczelek na cały silnik za $53 i czekam. jak dojdą bede informował dalej ;)
  • Level 11  
    Damianos115 wrote:
    brak uszczelki pod cylindrami a jedynie silikon który rozpuscila benzyna !
    Tego raczej nie można było przewidzieć.
    Damianos115 wrote:
    zamówiłem z USA komplet uszczelek na cały silnik za $53 i czekam
    To najlepsze rozwiązanie. Zastanawia mnie jak silnik działał dobrze przedtem skoro był w takim stanie.
  • Level 10  
    Wydaje mi się, że dopóki go nie powywracali to ten silikon jakoś to trzymał w kupie. a teraz dostała się benzyna i zrobiło się bagno