Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kawasaki JS750 Skuter Wodny - Silnik dwusuw wskakuje na wysokie obroty

Damianos115 22 Maj 2015 21:33 1080 13
  • #1 22 Maj 2015 21:33
    Damianos115
    Poziom 10  

    Witam ! niedawno stałem się posiadaczem za nie dużą kasę starego skuterka wodnego - uznałem że do popływania sobie wystarczy. Przy zakupie pracował elegancko silnik na wolnych obrotach i wysokich. Więc po teście na wodzie zakupiłem go. Pojechał do lakiernika tam go poprzewracali na bok i zaczął się problem. Po odpaleniu go od razu wskakuje na maxymalne obroty 7-8tyś. i nie schodzi z nich. zauważyłem że w spalinach a konkretnie wodzie ze spalin jest czarny płyn jakby olej, nagar? dodatkowo gdy przymkne prawie całkiem ssanie, zostawię je minimalnie otwarte to silnik pracuje na wolnych obrotach. 1,5-2 tys. Gdzie szukać problemu? Wydaje mi się że to regulacja gaźnika ale ten czarny płyn? i dlaczego regulacja skoro wcześniej było igiełka?

  • #2 27 Maj 2015 23:00
    paweld69
    Poziom 22  

    Przepustnica nie zawiesza się , linka gazu działa płynnie ?

  • #3 28 Maj 2015 19:09
    Damianos115
    Poziom 10  

    Tak, właśnie wszystko działa płynnie. Przepustnica delikatnie uchylona. ustawień gaźnika nie zmieniałem

  • #4 30 Maj 2015 04:13
    Asam
    Poziom 11  

    Prawdopodobnie gdzieś dostaje "fałszywe powietrze". Układ dolotowy silnika do przeglądu. Być może spadła jakaś rurka przy kolektorze.

  • #5 30 Maj 2015 08:32
    Damianos115
    Poziom 10  

    A czy możliwe że uszczelka pod głowicą albo cylindrami przepuszcza powietrze? Wygląda na taką zmasakrowaną trochę ta uszczelka.

  • #6 02 Cze 2015 23:07
    paweld69
    Poziom 22  

    Silnik to 2suw czy 4suw ?

  • #7 03 Cze 2015 00:11
    Damianos115
    Poziom 10  

    Dwusuw, zapomniałem napisać.

  • #8 03 Cze 2015 16:53
    Asam
    Poziom 11  

    Damianos115 napisał:
    A czy możliwe że uszczelka pod głowicą albo cylindrami przepuszcza powietrze? wygląda na taką zmasakrowaną troche ta uszczelka
    Jeżeli chodzi o "fałszywe" powietrze to raczej nie. Co najwyżej może powodować zmniejszenie osiągów silnika. Teoretycznie ten czarny płyn może świadczyć o przedmuchu na uszczelce z cylindra do układu chłodzącego. Ale skąd - przecież działał dobrze. No chyba że "malarze" odpalali go bez chłodzenia.....
    Damianos115 napisał:
    2suw zapomnialem napisac
    Wiedziałem że to jest 2-suw i dlatego napisałem o układzie dolotowym. Bardzo typową przyczyną samoczynnego znacznego zwiększania obrotów w 2-suwach jest pobieranie "fałszywego" powietrza w układzie dolotowym. Wykluczając złą regulację gaźnika może to być nieszczelność spowodowana odłączeniem się jakiejś rurki, pęknięciem kolektora ssącego (to jest realne w tym przypadku przy przewracaniu skutera a na pierwszy rzut oka tego nie widać), nieszczelnością elementów gaźnika - np. przepustnicy, wypadnięciem lub zniszczeniem którejś części gaźnika. Czasem może być wina jakiegoś czujnika np. ssania. Trzeba zwrócić też uwagę na prawidłowość podłączenia wszelkich "rurek" - może "malarzom" coś się rozłączyło i źle podłączyli.
    W sumie stawiam na problem w układzie ssącym silnika ale trudno jest określić tak na odległość przyczynę usterki. To jest tak jak u lekarza - Panie Doktorze, mam gorączkę - co mi jest? :D

  • #9 03 Cze 2015 19:49
    Damianos115
    Poziom 10  

    Opisalem wszystko co możliwe się dzieje żeby jak najbardziej było to wiarygodne. Jeszcze postawie go na wodzie na przyczepie i zobaczymy co bedzie z obrotami, dzis rozkrece caly uklad dolotowy i poogladam kolektor ( jest metalowy ) oraz gazniki

  • #10 04 Cze 2015 18:45
    Damianos115
    Poziom 10  

    Więc dziś wydłubałem cały dolot, wycialem nowe uszczelki z Gambitu i zamontowałem. Niestety nie pomogło. A czy możliwe że jest przedmuch na kanale wodnym do cylindra i tamtedy zaciaga powietrze? gdy stoi na wodzie to obroty troche spadaja, a gdy na powietrzu przy wodzie z weza sa wysokie. bez chlodzenia sa maxymalne jakie tylko moga byc

  • #11 04 Cze 2015 23:36
    paweld69
    Poziom 22  

    Fałszywe powietrze może pochodzić z uszczelniaczy (simmeringów) wału korbowego.

  • #12 05 Cze 2015 22:31
    Damianos115
    Poziom 10  

    Więc tak, miarka się przebrała. Wyciągnąłem cały silnik, rozebrałem i co zobaczyłem? brak uszczelki pod cylindrami a jedynie silikon który rozpuscila benzyna ! po wycieciu uszczelki silnik chodzi lepiej, ale to jeszcze nie to. Uszczelniacze wału korbowego wyglądają strasznie. zamówiłem z USA komplet uszczelek na cały silnik za $53 i czekam. jak dojdą bede informował dalej ;)

  • #13 06 Cze 2015 01:57
    Asam
    Poziom 11  

    Damianos115 napisał:
    brak uszczelki pod cylindrami a jedynie silikon który rozpuscila benzyna !
    Tego raczej nie można było przewidzieć.
    Damianos115 napisał:
    zamówiłem z USA komplet uszczelek na cały silnik za $53 i czekam
    To najlepsze rozwiązanie. Zastanawia mnie jak silnik działał dobrze przedtem skoro był w takim stanie.

  • #14 06 Cze 2015 08:16
    Damianos115
    Poziom 10  

    Wydaje mi się, że dopóki go nie powywracali to ten silikon jakoś to trzymał w kupie. a teraz dostała się benzyna i zrobiło się bagno

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME