Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Huawei E3272 - "Połączenie z siecią nie powiodło się", co dalej?

xalvan 22 Maj 2015 23:33 7644 11
  • #1 22 Maj 2015 23:33
    xalvan
    Poziom 3  

    Witam serdecznie, piszę ten temat ponieważ jestem już bezsilny i brak mi pomysłów. Mianowicie posiadam modem Huawei e3272, który użytkuje od jakiegoś czasu, do dziś... Do dnia dzisiejszego wszystko działało jak należy jednak dzisiaj zostałem postawiony przed następującym komunikatem "Połączenie z siecią nie powiodło się. Spróbuj później lub wyszukaj sieci ze strony ustawień sieciowych."
    Uprzedzając pytania o zasięg powiem że jestem w zasięgu. Próbowałem już: restartu urządzenia, wracania do ustawień domyślnych, reinstalacji sterownika, nawet wyciągania i ponownego wkładania karty. Jestem bezradny i kompletnie nie mam pomysłu jak to naprostować. Zwracam się z gorącą prośbą o pomoc i sugestie. Z góry dziękuję ;)

    0 11
  • #2 23 Maj 2015 01:01
    kiss39
    Poziom 33  

    Witam.

    Modem Huawei E3272

    Główne cechy:

    modem typu "USB stick", pracujący w technologii LTE kategorii 4
    wyposażony dodatkowo w złącze na kartę micro SDHC, co umożliwia wykorzystanie modemów jako przenośnych pamięci o pojemności do 32 GB
    do zarządzania modem wystarczy tylko przeglądarka internetowa, bez konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania

    Specyfikacja:

    Technologie: LTE kategorii 4: 800/900/1800/2100/2600 MHz, HSPA+/UMTS: 900/2100 MHz, EDGE/GPRS/GSM: 850/900/1800/1900 MHz
    Obsługa transmisji danych i SMS
    Slot na kartę micro SD (do 32GB)
    Automatyczna instalacja (Plug and Play)
    Wspierane systemy operacyjne: Windows 8 (nie wspierany Windows RT), Windows 7, Windows Vista SP1/SP2, Windows XP SP2/SP3, Mac OS 10.6 lub nowszy
    Wymiary: 93,3mm x 30mm x 13,31mm
    Waga: około <35 g
    Złącza anten zewnętrznych ( dwa gniazda typu TS-5 )

    *********************
    A teraz konkretnie opisz co zauważyłeś, czy zaszły jakieś zmiany od momentu umieszczenia Modemu E3272 w USB.

    A)
    MODEM po umieszczeniu w USB PC zostaje prawidłowo rozpoznany - tak jak wcześniej ?

    B) Widzisz w "Moj komputer dysk CD (z APLIKACJĄ jako DYSK np. [CD F"] instalacyjny MODEMU E3272 ?

    C). Sprawdzić,czy odczytuje kartę micro SDHC ?

    D).
    Modem po umieszczeniu sygnalizuje ze jest gotowy do Pracy ? (miganie diody) ?

    Czy modem E3272 realizuje te wszystkie powyższe Punkty?

    2
  • #3 23 Maj 2015 09:56
    xalvan
    Poziom 3  

    Więc tak:
    A) Tak, po umieszczeniu w USB zostaje prawidłowo rozpoznany.
    B) Owszem jeśli odinstaluje sterownik to po ponownym podłączeniu widzę dysk CD z aplikacja
    C) Niestety nie posiadam w chwili obecnej karty SDHC, aby tego sprawdzić.
    D) Tak, dioda wskazuje na gotowość urządzenia do pracy.

    Może po prostu modem nie łapie zasięgu ale nie upadl mi nigdzie, ani nic w tym stylu.

    0
  • #4 23 Maj 2015 10:46
    Heinzek
    Specjalista Sieci, Internet

    Jakim kolorem mruga/świeci dioda?

    1
  • #5 23 Maj 2015 12:38
    xalvan
    Poziom 3  

    Mruga na zielono.
    Może po prostu zaniosę go do serwisu bo z tego co się orientuje to chyba gwarancja go obejmuje.

    0
  • #6 23 Maj 2015 17:04
    kiss39
    Poziom 33  

    Jak gwarancja to proszę zanieść.

    Miałem takie same objawy z modemem E3276 s-153 bez (simlooka). Modem był po gwarancji i szukałem "fachowca" i znalazłem trzech w tym jeden elektronik. Oczywiście fachowiec rozkręcił, naruszył śrubę gwarancyjną i swoim sposobem sprawdził i dał diagnozę po około 13 dniach, modem uszkodzony. Następnie sprawdzał Elektronik i stwierdził, że musiało dojść do zwarcia lub upadku modemu i modem uszkodzony i nie ma nawet części do wymiany itd.. Uważałem, że raczej koszt naprawy i zabawy z modemem przekraczają koszty deklaracji naprawy do 70-80zł przez Elektronika. Taka moją uwaga.

    Sam dokopałem się do opisu "naprawy" tj wyczyszczenia softu i wgrywania oprogramowania - Firmware, oprogramowania.

    Tak uszkodzony modem działa i właśnie dzięki niemu między innymi pisze na Elektrodzie.

    0
  • #7 23 Maj 2015 20:54
    Heinzek
    Specjalista Sieci, Internet

    Jak dioda mruga na zielono to znaczy że modem nie łapie zasięgu lub problem jest z kartą operatora. Czy mobile partner wykrywa kartę? Da się odczytać numer karty w programie?

    0
  • #8 23 Maj 2015 21:58
    kiss39
    Poziom 33  

    Heinzek napisał:
    Jak dioda mruga na zielono to znaczy że modem nie łapie zasięgu lub problem jest z kartą operatora.


    - Kolego Heinzek wiekszośći modemów kolor zielonej migającej diody co 2s przedstawia ze modem gotowy jest do pracy, a zmiana koloru diody migającej na fioletowy świadczy ze modem jest w zasięgu sieci.

    0
  • #9 23 Maj 2015 23:55
    xalvan
    Poziom 3  

    Dziękuję za odpowiedzi i jednak najlepszym rozwiązaniem będzie oddanie modemu na serwis (tylko w sumie nie wiem gdzie to zanieść ponieważ modem kupiłem przez serwis aukcyjny). Jeśli jednak nic tam nie poradzą to z chęcią bym się dowiedział "kiss39" jak wgrywałeś nowego softa ;)

    0
  • #10 24 Maj 2015 00:24
    kiss39
    Poziom 33  

    Podam oczywiście jak i z czego korzystałem. Tylko kwestia poszukania na Płycie dvd dokładnych nazw programów bo tak na obecną chwilę to nie pamiętam.

    0
  • #11 25 Maj 2015 22:38
    kiss39
    Poziom 33  

    Witam.

    JAK JUŻ BĘDZIESZ PRZEKONANY, że modem PADŁ, a z opisu powyżej wynika ze modem działa spróbuj tego


    Aby przeprowadzić aktualizacje lub ponowne wgranie oprogramowania " Firmware" do modemu powinniśmy przygotować informacje o MODEMIE:

    1)
    Nazwa modemu np. EXXXX oraz model np. s- 150

    2).
    Numer IMEI, który znajdziemy na nalepce w modemie (razem z opisem modelu modemu) po ściągnięciu obudowy.

    3). Plik(aplikacje) do uzyskania hasła do odblokowania pamięci FLASH do wgrania "Firmware"

    4). oraz pliki pomocne i plik FIRWMARE.

    ----------------------------------------------------------
    To przygotowujemy:
    PLIK do uzyskania hasła odblokowujący :FLASH - nazwa : Huawei Unloker.exe oraz podobnie działający Universal MasterCode.exe

    PLIK o nazwie : mbbServiceSetup.exe ( MobileBrServ.zip)

    PLIK Firmware : PLIK z oprogramowaniem do wczytania, szukamy dla odpowiedniego modelu MODEMU np. plik EXXXUpdate_XX.XXX.XX.XX.XXX ...exe
    -------------------------------------------------------------------------------

    Wykonujemy przy umieszczonym Modemie w USB >PC
    A).

    Uruchamiamy jeden z programów [Huawei Unloker.exe lub Universal MasterCode.exe do uzyskania hasła i wpisujemy Numer IMEI po kliknięciu OK otrzymamy przy [Flash] numer i [ZAPISUJEMY, notujemy] to jest hasło do wpisania podczas wgrywania oprogramowania Firmware do modemu.


    B). Uruchamiamy Plik - mbbServiceSetup.exe po wgraniu ...

    - Zamykamy systemu i uruchomiamy ponownie PC.


    C.).

    Przechodzimy do wgrywania Firmware do modemu -oprogramowania (EXXXUpdate_XX.XXX.XX.XX.XXX ...exe)

    UWAGA
    Podczas aktualizacji należy zwrócić uwagę na następujące rzeczy:
    1. Komputer musi pracować z pełną wydajnością.
    2. Nie wyjmuj karty pamięci.
    3. Nie uruchamiaj innych programów.
    4. Nie wyłączaj, nie hibernuj, nie wylogowuj się, nie przełączaj użytkownika, ani nie
    uruchamiaj ponownie komputera.


    Program zapyta nas o hasło, hasło odblokowujące do pamięci Flash należy je podać i klikać next i zaczekać na zakończenie wczytywania .

    ponownie Zamykamy systemu i uruchomiamy ponownie PC.

    Myślę, że wskazówki pomogły i modem wstanie :sm9::spoko::sm9:

    0
  • #12 30 Maj 2015 17:02
    xalvan
    Poziom 3  

    Problem rozwiązany, przeinstalowanie firmware pomogło i wszystko działa jak należy ;) Wielkie dzięki dla kiss39!! Życzę każdemu kto posiada jakiś problem takiej pomocnej dłoni jak kiss39. Wielkie ukłon i wielkie dzieki !

    1