Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

trafic 2.0 dci - po wkręcaniu sie na obroty gaśnie

legler 23 May 2015 20:42 4809 17
  • #1
    legler
    Level 7  
    witam i do sedna.
    w moim traficu 2007r 250000km 2.0 dci wystąpił problem (na początku) z wtryskami. ponieważ posłuszności odmówił jeden to jeden został wymieniony. jego objawy to to ze silnik za raz gasł po jego uruchomieniu. po wyjęciu wtyczki wtrysku silnik chodził na trzech cylindrach. teraz po wymianie felernego wtrysku wszystko działa ok dopóki nie zacznę gwałtownie przyspieszać autem. czyli jeżeli jadę spokojnie do 2tys obrotów wszystko gra. moje podejrzenia padają na filtr paliwa (tak jakby był zapchany i nie nadąża filtrować paliwa.), po jego wyjęciu stwierdziłem ze jest koloru czarnego. drugie co podejrzewam to zawór na powrocie paliwa. trzecia myśl to problemy z pompą wysokiego ciśnienia.

    dodam tylko ze przebieg jest na 100%, auto znam od początku jak kupili go moi znajomi z salonu.

    bardzo proszę o wskazówki
  • #2
    szymon198312
    Level 30  
    Przebieg to taki malutki nie jest. Objawy wskazują na uszkodzony wtrysk
  • #3
    wikia55
    Level 18  
    szymon198312 wrote:
    uszkodzony wtrysk
    lub wtryski
  • #4
    legler
    Level 7  
    po pojawieniu sie usterki komputer wskazuje błąd na wtryskiwaczu który został wymieniony. poza tym tak jak pisałem jak jade spokojnie do 2 tyś obrotów wszystko jest ok. podczas pracy silnika na biegu jałowym zauważyłem ze raz na jakieś pół minuty/ na minute pojawia się pęcherzyk powietrza w wężyku doprowadzającym paliwo do pompy wysokiego ciśnienia...to normalne?
  • #5
    wikia55
    Level 18  
    legler wrote:
    pojawia się pęcherzyk powietrza w wężyku doprowadzającym paliwo do pompy wysokiego ciśnienia...to normalne?
    nie
  • #6
    szymon198312
    Level 30  
    Jeśli jest powietrze to sprawdź przewody czy na pewno są całe i filtr paliwa. Może jest rozszczelniony.
  • #7
    legler
    Level 7  
    dziś rano sprawdziłem jeszcze raz przewód paliwowy...po odpaleniu auta mnóstwo pęcherzyków powietrza w przewodzie doprowadzający paliwo do pompy...jutro do wymiany filtr paliwa i sprawdzenie uszczelnienia
  • #8
    legler
    Level 7  
    wymiana filtra za dużo nie pomogła.
    Teraz auto wybiórczo gaśnie bez jakiejś konkretnej przyczyny. dzis rano nawet na początku w ogóle nie chciał zaskoczyc a po jakims czasie po odpaleniu gasł. odpiąłem zatem wtryskiwacz który był wymieniany...ku mojemu zaskoczeniu silnik odpalił i chodził na 3 garach. Jeszcze większe żdziwienie było kiedy dopiąłem wtryskiwacz (na uruchomionym silniku) a tu silnik dalej działa tyle ze na wszystkich cylindrach. wyłączyłem silnik, potem włączyłem i działa jakby nigdy nic. pojeździłęm troche przygazowałem ostro i dupa...silnik off. podjechałem do mechanika i sprawdził kompa, oto wyniki:
    Na oprogramowaniu denso wyszedł błąd:
    - zwarcia na + na wstępnym podgrzewaniu ( chyba świece żarowe)
    - DF052 z opisem obwód sterujący wtryskiwacza, nieciągły, zwarcie do masy (komputer NIE OPISAŁ CZY DOTYCZY TO KONKRETNEGO WTRYSKU)

    Na oprogramowaniu boscha :
    - P0380 Kontrola świec żarowych przerwa/zwracie do +
    - P0200 Unit Iniector Zwarcie do masy

    Mechanik poradził mi sprawdzic mi wiązke od wtyczki komputera sterującego do wtryskiwaczy. sprawdziłem nie było przetarc przewodów, jedyno co zostało to wymiana kompa.

    co radzicie? wiecie jak moze otworzyc pokrywkke komputera?

    Dodano po 37 [minuty]:

    nikt naprawde nie wie?
  • #9
    majsster
    Level 22  
    Robiłeś teraz test przelewowy gdy chodzi na 3 ? może wymieniłeś wtrysk na nowy ale czy zachowałeś przy tym czystość ? lub nieostrożnie zachowywałeś się z przewodami paliwowymi.
  • #10
    legler
    Level 7  
    wymiane robił mechanik nie ja
  • #11
    robek
    Level 17  
    Witam

    Poprowadź nowe kable od sterownika do tego wtryskwacza
  • #12
    diodabg
    Level 30  
    legler wrote:
    DF052 z opisem obwód sterujący wtryskiwacza, nieciągły, zwarcie do masy (komputer NIE OPISAŁ CZY DOTYCZY TO KONKRETNEGO WTRYSKU)

    Tam są wtryski w parach 1-4 2-3 .
    Podłącz clipa lub autocoma to będzie widać więcej i dokładnie ;-)
    Zostaw wiązkę i komputer w spokoju to jest wina wtrysku możliwe że nowego ( pewnie używanego który był uszkodzony i dlatego ktoś ci sprzedał ) :-(
    legler wrote:
    Jeszcze większe zdziwienie było kiedy dopiąłem wtryskiwacz (na uruchomionym silniku)

    Jeszcze kilka razy takich odłączeń - podłączeń wtryskiwacza i komputer też będzie do wymiany :-)
  • #13
    marek1772
    Level 16  
    Temat mi przerobiony w zeszłym tygodniu.Pompa wysokiego ciśnienia nie nadąża z ilością paliwa.Test na postoju pokazywał mi 1400bar ,gdy podczas jazdy po dodaniu gazu ciśnienie spadło do 400.Szczęśliwym trafem oczywiście dla mnie po 30 km jazd próbnych pompa padła sama .Po wymianie na nową wszystko wróciło do normy mimo że dwa wtryski nadal na próbie przelewowej lały.Klient jeździ do dzisiaj
  • #14
    legler
    Level 7  
    A więc po dłuższej przerwie powiadamiam że winne były wtryskiwacze. zostały sprawdzone, na stole EPS945, bardzo skrupulatnie. Nawet ten jeden "nowy" wymieniony wcześniej był wadliwy, nie przeszedł ustawień IMA. Ogólnie wszystkie wtryski były już totalnie zmielone, nic dziwnego że silnik nie chciał działac.

    A teraz coś o kosztach dla tych którzy będą musieli kiedyś naprawiac taki silnik:

    -wyciągnięcie wtrysków (prasą)-- 200zł/szt + jeden się urwał czyli jeden 400zł razem 1000 (liczone z założeniem wtrysków)

    -opuszczenie silnika i podniesienie (konieczne bo bez opuszczenia nie da się dostac do rozrządu)-- 500zł

    -zdjęcie głowicy planowanie i założenie-- 300zł

    -jak już miałem zdjętą głowice kazałem zrobić uszczelniacze na zaworach-- 250zł

    -zdjęcie głowicy wiąże się ze zdjęciem rozrządu czyli--- 300zł (zdjęcie i ustawienie jeszcze raz) przy okazji moge powiedziec ze rozrząd przy moim przebiegu 250000km był wręcz w stanie nienaruszonym, napinacz w pozycji początkowej, koła zębate jak nowe

    - sprawdzenie trzech wtrysków które na początku były w aucie-- 150zł

    - zakup wtrysków z allegro za 650zł/szt + sprawdzenie na stole 200zł -- 2800zł

    - wymiana oleju, pełny syntetyk + filtr-- 180zł

    RAZEM: prawie 5500zł

    Wskazówka dla tych naprawiających

    -opłaca się kupić wtrychy z allegro pod warunkiem ze sprawdzicie je na stole przed założeniem, koniecznie u gościa który ma taki stół jak mój mechanik. EPS200 (jakoś tak sie nazywa) nie sprawdzi ich dokładnie. U mnie sprawdzenie kosztowało 50zł/szt
  • #15
    diodabg
    Level 30  
    legler wrote:
    -opuszczenie silnika i podniesienie (konieczne bo bez opuszczenia nie da się dostac do rozrządu)-- 500zł

    Nie trzeba nic opuszczac ! Na rozrzadzie jest zwykly dekiel z dobrym dostepem trzeba tylko wykrecic uszczelniacz walu jest wkrecany nie wbijany...
    legler wrote:
    - zakup wtrysków z allegro za 650zł/szt + sprawdzenie na stole 200zł -- 2800zł

    Duza suma z wielkim ryzykiem zakupu przez internet chyba lepiej znalezc w okolicy sprawdzonego sprzedawce ...
  • #16
    legler
    Level 7  
    diodabg wrote:
    legler wrote:
    -opuszczenie silnika i podniesienie (konieczne bo bez opuszczenia nie da się dostac do rozrządu)-- 500zł

    Nie trzeba nic opuszczac ! Na rozrzadzie jest zwykly dekiel z dobrym dostepem trzeba tylko wykrecic uszczelniacz walu jest wkrecany nie wbijany...
    legler wrote:
    - zakup wtrysków z allegro za 650zł/szt + sprawdzenie na stole 200zł -- 2800zł

    Duza suma z wielkim ryzykiem zakupu przez internet chyba lepiej znalezc w okolicy sprawdzonego sprzedawce ...

    Nie mam w okolicy sprawdzonego sprzedawcy. Ryzyko o ktorym mowisz istnieje jezeli wtryskow nie przeswietlisz. Ja sprawdzilem u AUTORYZOWANEGO serwisanta Boscha a nie jakiegos Pana Kazia z kombinowanym sprzetem...zapewnil mnie ze zrobie na nich (przy normalnej jezdzie) okolo 200000 tys. Mowil ze ma non stop do czynienia z tego typu wtrychami i jeszcze na reklamacje nikt nie zawital. Wspomne tylko ze gosc ma bardzo duza skutecznosc, z racji dobrego sprzetu. Jezeli ktos chce kontakt pisac na prv
  • #17
    diodabg
    Level 30  
    legler wrote:
    Ja sprawdzilem u AUTORYZOWANEGO serwisanta Boscha

    Moze i autoryzowany ale dziwne ze daje tyle gwarancji 200.000 km! Chyba nawet Nostradamus mailby z tym problem ;-)
    Ten Boschman uprzedzil cie ze jezeli nie uszczelnisz podszybia to wtryski moga pasc po 20.000 km ?
    legler wrote:
    a nie jakiegos Pana Kazia z kombinowanym sprzetem

    Pan Kazio niestety skasowal cie za
    legler wrote:
    -opuszczenie silnika i podniesienie (konieczne bo bez opuszczenia nie da się dostac do rozrządu)-- 500zł
  • #18
    legler
    Level 7  
    Nie wiem kolego, chcesz się kłócić z fachowcem czy jak? tyle te wtrychy wytrzymują i już (bez katowania silnika oczywiście). To i tak długo te pierwsze wytrzymały.
    Co do ceny naprawy to też Cię nie rozumiem...Oczekiwałeś że zrobi to za flaszkę. Sam pracuje prywatnie u ludzi i sam oczekuje uczciwej zapłaty. Facet zrobił przy nim sporo roboty (wiem bo byłem u niego co dzień i widac było ze jest dokładny) więc chyba ta kasa się należy tak?
    Jeżeli jesteś taki fafarafa to napisz na forum adres mechanika co zrobi taką naprawę w ciągu 3-4 dni.
    Mój temat i posty (również innych) mają na celu pokazac innym użytkownikom takiego silnika z czym się muszą liczyc na wypadek takiej naprawy. Nigdy nikt konkretnie nie napisał na żadnym forum ile to kosztuje.
    Dla twoich informacji, jeździłem po różnych mechanikach i każdy mniej-więcej mówił to samo.
    Podszybie zostało uszczelnione przed zakupem. Nawet jeżeli by coś kapało to wtryski mam zakryte plastikowym deklem.