Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b6 2.0 TDI BMR DYMI

23 Maj 2015 21:08 9966 13
  • Poziom 8  
    Witam. Mam taki mały problem ze swoim passatem b6 2.0 TDI z kodem silnika bmr. Mianowicie chodzi o to że auto po odpaleniu po chwili zaczyna kopcic na jasny niebieski kolor. Gdy go pumowalem auto miało zapchany filtr cząstek stałych. Jak się później okazało był do wymiany wiec postanowiłem go wyciąć i usunąć z ECU żeby się nie wypala. Po tym wszystkim zaczął właśnie kopcic.
  • Poziom 32  
    Trzeba przetrzepać auto żeby poznać dokładny powód.
    Kopci cały czas czy tylko przez chwilę i przestaje, dużo tego dymu?
    Może nagraj jakiś filmik.
  • Poziom 30  
    Czyli elektronika do poprawy
  • Moderator Samochody
    Program skopany, z siemensem nie tak łatwo.
  • Poziom 8  
    No właśnie tak myślałem, że to elektronik. A co do turbiny to jak wyciągałem filtr to patrzałem. Sucho trochę okopcone smołą i bez luzów.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jak zuważyłem to na zimnym po odpaleniu mocno kopci i śmierdzi. Tak do 70 stopni póżniej mniej a przy 90 stopniach jak zjadę z trasy to tylko zostaje brzydki zapach. jutro wrzucę filmik.
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich zainteresowanych ;-)
    Także mam ten sam problem z moim passatem to znaczy dymi na niebiesko bierze olej i przy starcie zimą ciężko odpalal nie sa to swiece bo juz wymieniłem nic nie poprawiło się. Pompa oleju naprawia turbo zjechało się po 5 minutach jazdy bez smarowania to trzeba było nowe DPF wyciety i usunięty z komputera. Przy dynamicznej jeździe dymi i pewnie pali olej bo też muszę dolewac olej a wycieków żadnych nie ma :-( z obserwacji po wymianie paska rozrządu zaczol dymic więcej albo to juz urojenia hee w planie mam zamiar wymienić uszczelki na wtryskach i na kolektorze dolotowym... Jak coś odkryje to odezwę sie pozdro
  • Poziom 32  
    szyszkauk napisał:
    w planie mam zamiar wymienić uszczelki na wtryskach i na kolektorze dolotowym... Jak coś odkryje to odezwę sie pozdro

    To będą pieniądze wyrzucone w błoto. Ja nie rozumiem tego że ludzie wolą wymieniać wszystko po kolei na przysłowiową "pałę", niż raz zdiagnozować samochód i dobrego mechanika i mieć spokój. I nie mówcie że nie ma w waszej okolicy żadnego dobrego mechanika, bo to znaczy że wcale nie szukaliście.
  • Poziom 8  
    to jest przy nie całych 50 stopniach.
  • Poziom 25  
    Witam.Po usunięciu DPF-u spaliny wydostają się z wydechu w praktycznie nie zmienionej formie.Niebieski lekki i szczypiący w oczy dym to źle spalone paliwo(wtryski,pompa,dawki,czujniki itd.).Niebieski ciężki i gęsty dym, spala się olej(uszczelniacze zaworów,pierścienie).Silniki z tym kodem miały słabe głowice i pompy oleju.Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    fafik86_86 napisał:
    to jest przy nie całych 50 stopniach.


    DPF się dopala, a że go nie ma, nie spalony ON wyrzucany jest w postaci dymu.

    Program do poprawki.
  • Poziom 8  
    I jak udało się rozwiązać problem. Mam takiego samego Passata 2.0 TDI BMR sterownik Siemensa. Jak go kupiłem rok temu to zdziwiło mnie że często włącza się wypalanie DPFa przez co zwiększał się systematycznie stan oleju (ropa leciała do oleju). Miesiąc temu DPF umarł i dałem go usunąć. Został elektronicznie wyłączony i mechanicznie usunięty. Po kilku dniach zobaczyłem że na postoju po chwili postoju auto zaczyna dymić na niebiesko - identycznie jak na filmie wyżej. Auto normalnie jeździ, silnik pracuje równo, przyspiesza przyzwoicie. Dwa pompowtryski były wymieniane rok temu na akcji serwisowej. Korekty są minimalne. Elektronik twierdzi że program jest zrobiony prawidłowo, bo tydzień później robił takiego samego passka na tym samym sterowniku i tamten podobno nie dymi. Nie wiem od czego zacząć czy może odma zatkana, czy egr, czy ciepła strona turbo puszcza? Czy wtedy nie kopciłby zawsze? Na zimnym jak jadę do pracy w ogóle nie widzę dymu w lusterku. A jak się rozgrzeje to czasem coś się pojawi a czasami puści soczystego niebiesko-siwego bąka. No i zapomniałem dodać że czy widać dym czy nie spaliny bardzo mocno śmierdzą. Jak się chwilę postoi przy samochodzie jak włączony silnik całe ubranie śmierdzi ropą.
  • Poziom 2  
    Miałem podobny problem okazało się że był źle ustawiony rozrząd i źle wyregulowane dźwigienki pompowtryskiwaczy. Ustawiłem to i już nie śmierdzi i nie dymi na niebiesko. Aha też mam silnik BMR. Objawy tak jak na filmie i gryzący dym aż nie dało się wytrzymać na postoju trzeba było wyłączać silnik.
  • Poziom 8  
    W moim przypadku okazało się że program to totalna lipa. Nowy zrobiony i wszystko gra.