Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Crucial MX100 256 GB - Problem ze złączem SATA

bogdanzieba 24 May 2015 08:59 1098 12
  • #1
    bogdanzieba
    Level 29  
    Witam mam problem ze złączem SATA w dysku SSD Crucial MX100 o pojemności 256 GB, na tym dysku mam zainstalowany system operacyjny. Mianowicie od jakiegoś czasu gdy włączam komputer nie wgrywa się system tylko włącza się bios i nie "widzi" tego dysku SSD. Pomaga zdjęcie obudowy i wypięcie oraz ponowne wpięcie złącza SATA. Dodam, że w dniu wczorajszym gdy komputer pracował pojawił się blue screen i sprzęt się wyłączył.

    Próbowałem z wymianą kabelków SATA, czyściłem styki coś można temu zaradzić czy gwarancja?
  • Helpful post
    #2
    kokapetyl
    Level 43  
    bogdanzieba wrote:
    można temu zaradzić czy gwarancja?

    Bez diagnozy dysku (jego SMART) nic nie można powiedzieć.
  • Helpful post
    #4
    kokapetyl
    Level 43  
    Gwarancja obejmie tą usterkę.
  • #5
    bogdanzieba
    Level 29  
    Ale czy na tym screenie jest ona widoczna? Zrobić jakimś innym programem test?
    Jak włączam HD Tune to po 1 minucie wyskakuje "read error test aborted".

    Crucial MX100 256 GB - Problem ze złączem SATA Crucial MX100 256 GB - Problem ze złączem SATA
  • Helpful post
    #6
    kokapetyl
    Level 43  
    bogdanzieba wrote:
    Ale czy na tym screenie jest ona widoczna?

    Parametr 05, powinien być ZERO, w kolumnie "wartość RAW"
    Gwarancja uzna ten błąd.
  • #7
    bogdanzieba
    Level 29  
    Serdecznie dziękuję kolego za pomoc. Będę oddawał na gwarancję do morele.net co mam fachowo wpisać w zgłoszeniu gwarancyjnym?
  • #8
    kokapetyl
    Level 43  
    bogdanzieba wrote:
    co mam fachowo wpisać w zgłoszeniu gwarancyjnym?

    Nigdy nie reklamowałem, ale myślę że wystarczy wpisać "Błąd parametru 05" i jeszcze lepiej dołączyć screen ze SMART.
  • Helpful post
    #9
    Mariopi
    Level 35  
    Wystarczy screen-shot, czasami jest wymagane wypełnienie formularza złoszeniowego on-line. Ja napisałem tyle "elaboratów" w imieniu użytkowników i jak grochem o ścianę - ale akurat do tego dystrybutora nic nie mam. Trzymam kciuki za pomyślne rozwiązanie problemu.
  • #10
    bogdanzieba
    Level 29  
    Już raz korzystałem z reklamacji w morele.net i miło mnie obsłużono, tak reklamację rejestruje się online i tylko zawozi uszkodzony sprzęt do net-punktu. Dam znać o wynikach. Miłej niedzieli życzę.
  • #11
    bogdanzieba
    Level 29  
    Powiedzcie mi jak to możliwe, że nowy dysk SSD Crucial MX100 o pojemności 256 GB zakupiony w październiku 2014 r. po przepracowaniu 186 godzin jest w takim stanie?

    Crucial MX100 256 GB - Problem ze złączem SATA Crucial MX100 256 GB - Problem ze złączem SATA Crucial MX100 256 GB - Problem ze złączem SATA Crucial MX100 256 GB - Problem ze złączem SATA

    Pech, że trafiłem na wadliwy egzemplarz czy "ten typ tak ma"?
    Pytam, bo w drugim zestawie komputerowym też mam taki sam dysk SSD....
  • #13
    bogdanzieba
    Level 29  
    Witam śpieszę się koledzy poinformować, że mój uszkodzony dysk SSD Crucial MX100 256 GB został wymieniony przez dystrybutora na nowy egzemplarz. Wczoraj odebrałem z NetPunktu Morele.net. Serdecznie dziękuję wszystkim za porady, Wasza pomoc jest nieoceniona.