Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corolla E11 - Słabe hamulce z tyłu

24 Maj 2015 16:18 2085 6
  • Poziom 22  
    Byłem na przeglądzie niedawno i wyszło że z tyłu hamulce są słabe oraz jest duża różnica w sile hamowania. Auto to Corolla E11, '99 (model przedlifotwy) 4EFE, liftback, bez ABSu. Auto ma wymienione metalowe przewody oraz elastyczne z tyłu i przodu, dodatkowo nowy płyn. Okładziny z tyłu są ok (wedle zapewnień mechanika), tak samo bębny. Macie pomysł co może być nie tak? Mechanik powiedział że powinno być dobrze, i wszystko co mógł zrobić to zrobił - łączne z podciągnięciem linki ręcznego. Załączam zdjęcie z pomiaru na rolkach:

    Corolla E11 - Słabe hamulce z tyłu
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Witam nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu ale wiekszosc aut ma wewnątrz bebnuw regulacje rozstawu szczek hamulcowych i przy skladaniu powinne byc jak najbliżej bębna.Trzeba tez sprawdzić stan samego bębna czy nie ma krawędzi i czy nie jest nadmiernie zużyty to jest bardzo wazne.Przepraszam za pisownie ale pod reka mam tylko komurke.Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Sprawdzić też czy nie ma wycieku w cylinderkach.
  • Poziom 22  
    anna77 napisał:
    Sprawdzić też czy nie ma wycieku w cylinderkach.



    Czy takie wycieki mogą spowodować szybki ubytek płynu hamulcowego? Poziom mogę sprawdzić od razu.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Ogólnie wynik jest przeciętny, moim zdaniem niekoniecznie wymaga naprawy.

    Hamulce z tyłu są słabe, gdyż auto posiada korektor siły hamowania. Siła hamowania jest automatycznie regulowana w funkcji obciążenia tylnej osi. Proszę powtórzyć pomiary dociążając tylną oś.

    Różnica pomiędzy kołem prawym, a lewym może wynikać z różnego zużycia/ zatłuszczenia okładzin szczęk, bębnów, stanu samoregulatorów, cylinderków, a także samego korektora.
  • Poziom 22  
    michal19885 napisał:
    Ogólnie wynik jest przeciętny, moim zdaniem niekoniecznie wymaga naprawy.

    Hamulce z tyłu są słabe, gdyż auto posiada korektor siły hamowania. Siła hamowania jest automatycznie regulowana w funkcji obciążenia tylnej osi. Proszę powtórzyć pomiary dociążając tylną oś.

    Różnica pomiędzy kołem prawym, a lewym może wynikać z różnego zużycia/ zatłuszczenia okładzin szczęk, bębnów, stanu samoregulatorów, cylinderków, a także samego korektora.


    Zdaje się, że WSH (współczynnik skuteczności hamowania) jest poniżej 50% i formalnie auto nie przejdzie przeglądu. Ten model (liftback, bez ABS) nie ma korektora siły hamowania przy tylnej osi -- tylko model kombi to ma. Przewody od kół schodzą się na pewnego rodzaju "zaworu" na ścianie grodziowej (wchodzi do niego pięć przewodów). Czy to może problem z tym rozdzielaczem siły hamowania na ścianie grodziowej? Oczywiście, jeśli z tyłu wszystko jest ok.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Wycieki mogą być intesnywne lub słabe trzeba odchylić gumki cylinderków może występować moczenie. Chyba , że mokre śą już okładziny . Jedno i drugie może powodować osłabienie hamulców intensywne napewno spowoduje szybką utrate płynu. Sprawdził byn jeszcze korozje na wężykach.