Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

B&S Diamond I/C 15,5 HP - odcina zapłon podczas pracy

huba1973 24 Maj 2015 20:41 2649 7
  • #1 24 Maj 2015 20:41
    huba1973
    Poziom 5  

    Witam.Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem traktorka Castel Garden TC102 z silnikiem Diamond I/C 15,5 HP.Moja radość trwała jeden dzień, w którym to wszystko działało prawidłowo. Po pracy traktorek wymyłem,wypucowałem i za garażowałem.W trakcie kolejnego koszenia po rozgrzaniu silnika silnik stawał z powodu braku napięcia,akcja kończyła się strzałem.Natychmiast po unieruchomieniu silnika dawał się bez najmniejszego problemu uruchomić,niestety znów na kilka minut,zanik napięcia,strzał i można odpalać.Zimny pali na dotyk,pracuje równiutko, reaguje na pedał jazdy przód/tył dopóki nie odetnie napięcia.Przejrzałem mniej więcej zgodność okablowania ze schematem elektryki.Znalazłem odcięty kabel czujnika operatora(kontrolka świeciła się,silnik można było uruchomić,ale pospinałem przewody tak,że kontrolka już się nie świeci),dwa odcięte przewody w okolicy rozrusznika,oraz brak żarówek,które zamontowałem i świecą.Istotnym brakiem jest brak solenoidu na gaźniku,co jak sądzę może być przyczyną efektów dźwiękowych :-) .Z rzeczy mechanicznych uszkodzony jest wiatraczek skrzyni hydro i słabawy hamulec(będę to regulował w najbliższym czasie)Poza tym kosiarka sprawna,kosi choć trochę prawy nóż niżej,ale to też będzie regulowane.Wykręciłem cewkę i ją wyczyściłem bo okolice przewodu masowego były zawalone syfem i olejem(miałem podejrzenie,że tam jest zwarcie,ale silnik dalej gaśnie z powodu odcięcia napięcia).
    Bardzo proszę o radę,co może powodować zanik napięcia i w rezultacie wyłączenie silnika.Po takim odcięciu muszę cofnąć kluczyk w pozycję zero by odpalić ponownie silnik.Podczas mycia mogło dostać się trochę wody na płytkę elektryczną ale wizualnie nie ma tam miejsc zaśniedziałych.Czy może dochodzić do zwarcia w akumulatorze?Doładowany,kontrolka gaśnie tuz po odpaleniu silnika.Może cewka?
    Załączam kilka fotek,może okażą się pomocne w rozwiązaniu problemu.Będę wdzięczny za wszelkie porady,może ktoś rozpozna brakujące przewody.Na marginesie,gdzie powinien być wpięty solenoid gaźnika jak już go dokupię.
    Pzdr-Hubert

    B&S Diamond I/C 15,5 HP - odcina zapłon podczas pracy B&S Diamond I/C 15,5 HP - odcina zapłon podczas pracy B&S Diamond I/C 15,5 HP - odcina zapłon podczas pracy B&S Diamond I/C 15,5 HP - odcina zapłon podczas pracy

    0 7
  • #2 28 Maj 2015 11:50
    huba1973
    Poziom 5  

    Panowie,to może ktoś podpowie co z regulatorem,bo w materiałach Briggsa doczytałem,że przy białej kostce z czarnym i czerwonym wychodzącymi z alternatora w ogóle go tam być nie powinno.Organoleptycznie przed kostka na czerwonym jest dioda,więc chyba mogę odpiąć czerwony od regulatora i by go pominąć spiąć go właśnie z czerwonym z alternatora.Tylko co wtedy miałoby być wpięte w czarny, który w tej chwili de facto jest wolny. Druga widoczna na zdjęciu kostka o ile się nie mylę powinna być spięta z kostką solenoidu gaźnika, który mam już w drodze. Tak to wygląda przynajmniej po kolorach (szary w tej kostce jest odcięty) a czarny idzie jako masowy do cewki(wyłączanie zapłonu). Może ktoś ma taki(podobny0 silnik w swoim urządzeniu i podrzuciłby fotkę .Taka konsultacja wiele by rozjaśniła i ułatwiła.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam-Hubert

    1
  • #3 30 Maj 2015 19:59
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zapłon w tym silniku jest całkowicie odrębnym obwodem i nie ma nic wspólnego z alternatorem i regulatorem napięcia.
    Wymień świecę na początek, istnieje możliwość uszkodzenia cewki zapłonowej, która po nagrzaniu traci iskrę, ewentualnie przewód gaszenia zwiera sie gdzieś do masy..

    0
  • #4 30 Maj 2015 20:51
    huba1973
    Poziom 5  

    Świeca, filtr powietrza, paliwa, olej wymienione. Tak myślałem, że może być cewka, pewnie ją w następnej kolejności wymienię jak już będę wiedział co się będzie działo po zamontowaniu elektrozaworu gaźnika bo z nim przyjdzie nowy przewód masowania cewki. Dziękuje za podpowiedź.
    Hubert

    Dodano po 28 [minuty]:

    Aha,może żle sie wyrazilem w tytule,za każdym razem jak gaśnie silnik to wyłączają się wszystkie kontrolki tak jakby kluczyk był na pozycji zero.Odcięcie zapłonu spowodowane jest całkowitym brakiem zasilania.

    0
  • Pomocny post
    #5 30 Maj 2015 20:59
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zapłon w tym silniku nie potrzebuje żadnego zasilania.
    Odłącz od cewki kabelek gaszenia, idący do stacyjki i sprawdź czy silnik zgaśnie.

    Jeżeli po odpięciu kabelka od cewki silnik nie zgaśnie przy zaniku napięcia to szukaj przyczyny w instalacji, zapłon jest OK.

    Może stacyjka jest uszkodzona lub któryś z czujników układu bezpieczeństwa wyłącza silnik i najpewniej tak będzie (fotel, kosz, opuszczanie kosiska i to tam jeszcze jest w tym modelu, lub płytka z układem elektronicznym).

    1
  • #6 30 Maj 2015 21:59
    huba1973
    Poziom 5  

    Cenna uwaga z tymi obwodami, w sumie jest to tak oczywiste, że powinienem sam na to wpaść :oops: Jednak jak mi silnik staje i ruszę kluczykiem w te i we w te czyli dam znów zasilanie (zapalają się kontrolki) póki się jeszcze kręci to zaczyna normalnie pracować,stąd moje domysły o braku napięcia,które pomogłeś mi rozwiać. Stacyjkę też brałem pod uwagę i przyjrzę się temu tropowi bliżej. Z tego co piszemy nasuwa mi się wniosek, że każde zatrzymanie silnika (również to spowodowane czujnikami) odbywa się przez masowanie cewki i w rezultacie zanik iskry, tak? Oczywiście zakładam, że nie ma przerwy w zasilaniu paliwem. Czy odpięcie przewodu do gaszenia silnika spowoduje jego zatrzymanie w takim razie?
    Hubert

    0
  • Pomocny post
    #7 31 Maj 2015 07:31
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    huba1973 napisał:
    Z tego co piszemy nasuwa mi się wniosek, że każde zatrzymanie silnika (również to spowodowane czujnikami) odbywa się przez masowanie cewki i w rezultacie zanik iskry, tak?
    Hubert


    Masz rację.

    Odpięcie przewodu gaszenia uniemożliwi wyłączenie silnika przez układ bezpieczeństwa i stacyjkę, będziesz miał pewność, że to nie cewka zapłonowa.

    1
  • #8 06 Cze 2015 17:23
    huba1973
    Poziom 5  

    Witam ponownie. Obwody po testach. Cewka sprawna, silnik nie gasł po odłączeniu masy od modułu. Nawet po ponownym podłączeniu tez trochę pojeździł (coś się zresetowało ? :D ),ale potem znów go trafiało. Odłączałem też regulator-brak ładowania (pali się kontrolka akumulatora) więc to jakby sprawne. Natomiast doczytałem, że mój silnik (data produkcji po kodzie) to system dwuobwodowy, o czym kolega mnie poinformował wcześniej, na diodzie (bez regulatora). Tu trzeba będzie głębsza analizę przeprowadzić i więcej testów, tym bardziej, że mam już solenoid gaźnika i też muszę gdzieś to wpiąć. Tak czy siak, przewody wychodzące z alternatora powinny zasilać światła (czarny) i ładować akumulator (czerwony). Mam już pewność,że regulator jest zbędny, zakładając, że dioda jest sprawna. Wszystko wskazuje na to, że ktoś przede mną porzeźbił trochę w instalacji aby uruchomić w miarę wszystko przed sprzedażą traktorka,a ja teraz muszę ten rebus rozwiązać ,ale powoli mam nadzieję wszystko wyprostować i cieszyć się długim użytkowaniem urządzenia.
    Dziękuję koledze, za rzeczowe podpowiedzi-Hubert

    0