Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II - Jaki silnik wybrać podczas zakupu Laguny?

25 May 2015 06:48 22995 30
  • User removed account  
  • Level 32  
    w przypadku 1.9DCI, nieco częściej niż w innych silnikach zdarzają się przypadki obróconych panewek.
    Rozejrzyj się za 1.8 16v. Piszesz że będziesz jeździł głównie na trasach miejskich, a w takim przypadku (moim zdaniem) kiedy robi się jednorazowo niewielkie przebiegi instalacja LPG trochę się mija z celem. Lepiej pieniądze przeznaczone na montaż instalacji LPG, odłożyć w przysłowiową skarpetę, żeby móc na bieżąco wykonywać wszystkie konieczne naprawy i cieszyć się z posiadania zadbanego auta będącego w cały czas dobrym stanie technicznym.
  • User removed account  
  • Level 18  
    Zdecydowanie brać tylko bezproblemowy silnik 1.8 16V. Żadnych diesli, bo wykończą finansowo. Miałem taką Lagunę 1.8 16V przez 2 i pół roku i szczerze polecam. Żadnych awarii, spalanie o mieście do 10l.
  • User removed account  
  • Level 32  
    2.0 140KM to wtrysk bezpośredni.
    Również polece 1.8 120KM, sam mam taką Grandtour w gazie i silnik jest udaną jednostką według mnie.
  • Level 18  
    dabu wrote:
    2.0 140KM to wtrysk bezpośredni.
    głupoty piszesz
  • Level 23  
    wikia55 wrote:
    dabu wrote:
    2.0 140KM to wtrysk bezpośredni.
    głupoty piszesz

    chyba odwrotnie- silnik renault 1998ccm o kodzie F5R 700, F5R 701 (moc 140KM) czyli 2,0 IDE posiada własnie bezpośredni wtrysk banzyny (produkcja w latach 2002-2005)
  • Level 32  
    wikia55 wrote:
    dabu wrote:
    2.0 140KM to wtrysk bezpośredni.
    głupoty piszesz

    Jak nie masz odpowiedniej wiedzy, to nie pisz, zasmiecając temat.
  • Level 39  
    Do gazu najlepszy na miasto 1,8 . Nie bój sie silników 2,0T, to bardzo dobre jednostki i oszczedne ( chyba lepsze niz 1,8T od VW) i LPG tez im specjalnie nie przeszkadza, ale do auta na krótkie dystanse, to raczej nie polecam.
  • User removed account  
  • Level 24  
    Mechanicy polecają zazwyczaj buble od VAGa, co jest całkowicie zrozumiałe. Z czegoś przecież trzeba żyć.
  • Level 27  
    Laguny dzieli się na 2 grupy. Przed liftem ( z początków produkcji, najwięcej baboli, im bliżej 2005, tym coraz efektywniej poprawiane) oraz po lifcie, powyżej 2005, gdzie wyeliminowano 90% usterek. Jeśli chcesz diesla, to szukaj takiego co miał zmieniany olej co 10 000km. Ten sam silnik montowano w trafficach, oraz Volvo. Tylko że w Volvo nie widziałem jeszcze przekręconej panewki w tym silniku. Za to Renault polecało wymianę co 30 000km ( w dieslu!) i zamaist oleju miały tylko gęsty szlam. Dlatego padały turbiny, panewki, zatykały się kanały olejowe. I bardzo dużo tych aut jeździ z olejem wymienianym co 10 000km i nic im nie jest.
  • Level 43  
    Jedyne słuszne do miasta to 1,6 1,8 2,0 żadne Ide żadne turbo. 1,6 spala 9l/100km 1,8 10l/100km .
    Możesz spokojnie jedną i drugą landryną sypać 200km/h po nie patrolowanych autostadach.

    Jedynie trzeba zwrócić uwagę na kolor oleju czy był sewisowany jak trzeba, oczywiście 5w40 i tylna belka czy nie ma luzów.
  • Level 18  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    zwrócić uwagę na kolor oleju
    i smak :)
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    tylna belka czy nie ma luzów.
    nie ma żadna
    Jedynie tuleje, koszt 200zł
  • Level 17  
    F4R 2.0 139 KM - 160 kkm przebiegu bez problemów, w tym 100kkm na LPG BRC. Scenic automat zużycie LPG - minimalne 6,8 l/100 km prędkości 70-90 km/h ale autostrada 140 km/h 10-11 l/100.
    Na 120kkm rozsypała się metalowoplastikowa (fabryczna) rolka prowadząca paska rozrządu przy 6000 obr/min. Naszczęscie pasek rozrządu nie przeskoczył... Polecam każdemu zmianę paska i rolek co 5 lat lub ok 70kkm.
    Problematyczne cewki zapłonowe - najgorsze Sagem. Niektóre udaje się naprawić przez usunięcie wypalonego/przebitego izolatora i wypełnienienie silikonem, żywicą itp. Objawy - wypadanie zapłonów na wolnych obrotach, widoczne brązowe plamki na obudowie cewki.
    Jeszcze nie wiem co to KZFR i jego awaria.
  • Level 39  
    CommonRail wrote:
    Za to Renault polecało wymianę co 30 000km ( w dieslu!) i zamaist oleju miały tylko gęsty szlam. Dlatego padały turbiny, panewki, zatykały się kanały olejowe. I bardzo dużo tych aut jeździ z olejem wymienianym co 10 000km i nic im nie jest.

    To samo z renault'ami z silnikami nissana 3,5 L . W renault padają przy 200kkm a w 350Z, murano, maximie jeżdżą 400kkm i nic im nie jest?
    Laguna nie jest autem niezawodnym, szczególnie elektronika, ale inne konkurencyjne marki z dużym wyposażeniem w gadżety też się sypią.
  • Level 17  
    Jeśli wymiana oleju w dieslu co 30 kkm to warto wymieniać przewód olejowy smarowania turbiny, lubi zatykać się szlamem. Znajomy tak wysłał "do aniołków" 3 turbiny co kilka tysięcy km przez przytkany przewód. Podobno ASO wymieniają przewody (procedura?), nieautoryzowani mechanicy rzadko (bo taniej).
  • User removed account  
  • Level 27  
    Da się. Emulator immo do środka ecu silnika i odpalisz nawet kartą do bankomatu.
    A w 90% kart wystarczy przelutować płytkę i działa.
  • User removed account  
  • Level 32  
    Normalne, w momencie zakupu auta można było sobie indywidualnie dobierać wyposażenie jak i kolor tapicerki.
  • Level 39  
    machmichgut wrote:
    Jedna Laguna ma beżową tapicerkę z czarnym a druga czarno - jasno/siwą. Kolejna ma już całą czarną. Dla mnie to coś nie tak.
    machmichgut wrote:
    Szukając auta nie chcielibyśmy trafić na składaka.

    A co ta deska była od innego auta? Nie pasowała?
    Napaliłeś sie na jeden z bardziej nieprzewidywalnych wozów z tamtych lat, a wydziwiasz jak przed wyborem nowego w salonie. Skup sie na stanie technicznym, a nie na drugorzednych problemach. Laguna rzeczywiście była tak "rozchwytywanym" autem, że ktoś bawił się w składaki- mocno wątpie. To normalne, że deski sa różne. Już 30 lat temu trafiały sie różne wersje kolorystyki kokpitu np w fordzie.
  • Level 17  
    "Inny" kolor może wskazywać na zmianę kokpitu po wystrzale poduszki pasażera. To chyba nie jest już drugorzędny problem w przypadku tzw. "bezwypadkowego" auta... To początek problemów. Auto nawet po lekkiej stłuczce a następnie po prostowaniu np. podłużnicy może mieć rozszczelnioną płytę grodziową,byle deszcz i stoi woda pod dywanikami.
    Jeśli renault takie złe to polecam lexusa 2.2 diesel - 100kkm wymieniony silnik i skrzynia biegów (na gwarancji). Wtryski najdroższe z możliwych 2700 zł sztuka.
  • Level 32  
    No popatrz jeden z drugim, jak ktoś napala się na samochód, kupuje jak leci, to potem ma skarbonkę, bo ktoś wcześniej o samochód nie dbał. Jeszcze raz powtarzam że każda auto miało dobierane indywidualnie wnętrze. Dziwnym trafem 2 moich znajomych mechaników po przesiadce na francuza powiedzieli że więcej nie kupi szmelcwagena.
  • User removed account  
  • Level 32  
    Sorry, ale z tą ceną jest coś nie tak. Takie laguny raczej kosztują około 7 tys. zł w górę a nie niespełna 5 tys. Tym bardziej że widzę że to jakiś autokomis, a tam okazji nie ma bo handlarz też musi na samochodzie zarobić.
    Jeżeli odda z 4600 to pomyśl za ile ją kupił, bo przecież na takim samochodzie też musi zarobić (i to nie 300-400zł).
  • User removed account  
  • Level 24  
    Używane samochody potaniały w ostatnim roku-dwóch, bo ci co mieli kupić przeważnie już kupili i rynek się powoli nasyca.