Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II - Jaki silnik wybrać podczas zakupu Laguny?

25 Maj 2015 06:48 20031 30
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    w przypadku 1.9DCI, nieco częściej niż w innych silnikach zdarzają się przypadki obróconych panewek.
    Rozejrzyj się za 1.8 16v. Piszesz że będziesz jeździł głównie na trasach miejskich, a w takim przypadku (moim zdaniem) kiedy robi się jednorazowo niewielkie przebiegi instalacja LPG trochę się mija z celem. Lepiej pieniądze przeznaczone na montaż instalacji LPG, odłożyć w przysłowiową skarpetę, żeby móc na bieżąco wykonywać wszystkie konieczne naprawy i cieszyć się z posiadania zadbanego auta będącego w cały czas dobrym stanie technicznym.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Zdecydowanie brać tylko bezproblemowy silnik 1.8 16V. Żadnych diesli, bo wykończą finansowo. Miałem taką Lagunę 1.8 16V przez 2 i pół roku i szczerze polecam. Żadnych awarii, spalanie o mieście do 10l.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    2.0 140KM to wtrysk bezpośredni.
    Również polece 1.8 120KM, sam mam taką Grandtour w gazie i silnik jest udaną jednostką według mnie.
  • Poziom 18  
    dabu napisał:
    2.0 140KM to wtrysk bezpośredni.
    głupoty piszesz
  • Poziom 23  
    wikia55 napisał:
    dabu napisał:
    2.0 140KM to wtrysk bezpośredni.
    głupoty piszesz

    chyba odwrotnie- silnik renault 1998ccm o kodzie F5R 700, F5R 701 (moc 140KM) czyli 2,0 IDE posiada własnie bezpośredni wtrysk banzyny (produkcja w latach 2002-2005)
  • Poziom 32  
    wikia55 napisał:
    dabu napisał:
    2.0 140KM to wtrysk bezpośredni.
    głupoty piszesz

    Jak nie masz odpowiedniej wiedzy, to nie pisz, zasmiecając temat.
  • Poziom 39  
    Do gazu najlepszy na miasto 1,8 . Nie bój sie silników 2,0T, to bardzo dobre jednostki i oszczedne ( chyba lepsze niz 1,8T od VW) i LPG tez im specjalnie nie przeszkadza, ale do auta na krótkie dystanse, to raczej nie polecam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Mechanicy polecają zazwyczaj buble od VAGa, co jest całkowicie zrozumiałe. Z czegoś przecież trzeba żyć.
  • Poziom 27  
    Laguny dzieli się na 2 grupy. Przed liftem ( z początków produkcji, najwięcej baboli, im bliżej 2005, tym coraz efektywniej poprawiane) oraz po lifcie, powyżej 2005, gdzie wyeliminowano 90% usterek. Jeśli chcesz diesla, to szukaj takiego co miał zmieniany olej co 10 000km. Ten sam silnik montowano w trafficach, oraz Volvo. Tylko że w Volvo nie widziałem jeszcze przekręconej panewki w tym silniku. Za to Renault polecało wymianę co 30 000km ( w dieslu!) i zamaist oleju miały tylko gęsty szlam. Dlatego padały turbiny, panewki, zatykały się kanały olejowe. I bardzo dużo tych aut jeździ z olejem wymienianym co 10 000km i nic im nie jest.
  • Poziom 43  
    Jedyne słuszne do miasta to 1,6 1,8 2,0 żadne Ide żadne turbo. 1,6 spala 9l/100km 1,8 10l/100km .
    Możesz spokojnie jedną i drugą landryną sypać 200km/h po nie patrolowanych autostadach.

    Jedynie trzeba zwrócić uwagę na kolor oleju czy był sewisowany jak trzeba, oczywiście 5w40 i tylna belka czy nie ma luzów.
  • Poziom 18  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    zwrócić uwagę na kolor oleju
    i smak :)
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    tylna belka czy nie ma luzów.
    nie ma żadna
    Jedynie tuleje, koszt 200zł
  • Poziom 16  
    F4R 2.0 139 KM - 160 kkm przebiegu bez problemów, w tym 100kkm na LPG BRC. Scenic automat zużycie LPG - minimalne 6,8 l/100 km prędkości 70-90 km/h ale autostrada 140 km/h 10-11 l/100.
    Na 120kkm rozsypała się metalowoplastikowa (fabryczna) rolka prowadząca paska rozrządu przy 6000 obr/min. Naszczęscie pasek rozrządu nie przeskoczył... Polecam każdemu zmianę paska i rolek co 5 lat lub ok 70kkm.
    Problematyczne cewki zapłonowe - najgorsze Sagem. Niektóre udaje się naprawić przez usunięcie wypalonego/przebitego izolatora i wypełnienienie silikonem, żywicą itp. Objawy - wypadanie zapłonów na wolnych obrotach, widoczne brązowe plamki na obudowie cewki.
    Jeszcze nie wiem co to KZFR i jego awaria.
  • Poziom 39  
    CommonRail napisał:
    Za to Renault polecało wymianę co 30 000km ( w dieslu!) i zamaist oleju miały tylko gęsty szlam. Dlatego padały turbiny, panewki, zatykały się kanały olejowe. I bardzo dużo tych aut jeździ z olejem wymienianym co 10 000km i nic im nie jest.

    To samo z renault'ami z silnikami nissana 3,5 L . W renault padają przy 200kkm a w 350Z, murano, maximie jeżdżą 400kkm i nic im nie jest?
    Laguna nie jest autem niezawodnym, szczególnie elektronika, ale inne konkurencyjne marki z dużym wyposażeniem w gadżety też się sypią.
  • Poziom 16  
    Jeśli wymiana oleju w dieslu co 30 kkm to warto wymieniać przewód olejowy smarowania turbiny, lubi zatykać się szlamem. Znajomy tak wysłał "do aniołków" 3 turbiny co kilka tysięcy km przez przytkany przewód. Podobno ASO wymieniają przewody (procedura?), nieautoryzowani mechanicy rzadko (bo taniej).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Da się. Emulator immo do środka ecu silnika i odpalisz nawet kartą do bankomatu.
    A w 90% kart wystarczy przelutować płytkę i działa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Normalne, w momencie zakupu auta można było sobie indywidualnie dobierać wyposażenie jak i kolor tapicerki.
  • Poziom 39  
    machmichgut napisał:
    Jedna Laguna ma beżową tapicerkę z czarnym a druga czarno - jasno/siwą. Kolejna ma już całą czarną. Dla mnie to coś nie tak.
    machmichgut napisał:
    Szukając auta nie chcielibyśmy trafić na składaka.

    A co ta deska była od innego auta? Nie pasowała?
    Napaliłeś sie na jeden z bardziej nieprzewidywalnych wozów z tamtych lat, a wydziwiasz jak przed wyborem nowego w salonie. Skup sie na stanie technicznym, a nie na drugorzednych problemach. Laguna rzeczywiście była tak "rozchwytywanym" autem, że ktoś bawił się w składaki- mocno wątpie. To normalne, że deski sa różne. Już 30 lat temu trafiały sie różne wersje kolorystyki kokpitu np w fordzie.
  • Poziom 16  
    "Inny" kolor może wskazywać na zmianę kokpitu po wystrzale poduszki pasażera. To chyba nie jest już drugorzędny problem w przypadku tzw. "bezwypadkowego" auta... To początek problemów. Auto nawet po lekkiej stłuczce a następnie po prostowaniu np. podłużnicy może mieć rozszczelnioną płytę grodziową,byle deszcz i stoi woda pod dywanikami.
    Jeśli renault takie złe to polecam lexusa 2.2 diesel - 100kkm wymieniony silnik i skrzynia biegów (na gwarancji). Wtryski najdroższe z możliwych 2700 zł sztuka.
  • Poziom 32  
    No popatrz jeden z drugim, jak ktoś napala się na samochód, kupuje jak leci, to potem ma skarbonkę, bo ktoś wcześniej o samochód nie dbał. Jeszcze raz powtarzam że każda auto miało dobierane indywidualnie wnętrze. Dziwnym trafem 2 moich znajomych mechaników po przesiadce na francuza powiedzieli że więcej nie kupi szmelcwagena.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Sorry, ale z tą ceną jest coś nie tak. Takie laguny raczej kosztują około 7 tys. zł w górę a nie niespełna 5 tys. Tym bardziej że widzę że to jakiś autokomis, a tam okazji nie ma bo handlarz też musi na samochodzie zarobić.
    Jeżeli odda z 4600 to pomyśl za ile ją kupił, bo przecież na takim samochodzie też musi zarobić (i to nie 300-400zł).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Używane samochody potaniały w ostatnim roku-dwóch, bo ci co mieli kupić przeważnie już kupili i rynek się powoli nasyca.