Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F 1.6 8V Automat - Zamiana skrzyni automatycznej na manualną

jacoksc 25 May 2015 08:34 6210 19
  • #1
    jacoksc
    Level 13  
    Witam. Mam pytanie takie jak w temacie, kupiłem auto niedawno od szwagierki czyli wiedzę o aucie mam nawet nawet, mieli go 5 lat. Jest to rocznik 1993, 1.6 w gazie, 75km, 8 zaworów no i właśnie automat.. Automat jest chyba w trochę kiepskim stanie, jeździć jeździ ale cały czas miga "S", jak sam zmieniam biegi strasznie szarpie, nieważne czy ciepły czy zimny, a na trybie D jedzie gorzej niż skuter :D mam pytanie czy do tego dalby radę założyć tam skrzynię od manualnej wersji ? Jestem po mechaniku, mam trochę wiedzy, warsztat itp więc z robota nie będzie problemu tylko chodzi mi o sam fakt czy owa skrzynia podejdzie bez większych przeróbek ? Wiem, że trzeba by było wymienić tunel środkowy wraz ze wszystkimi dźwigienkami oraz przebić "pedały" i kilka innych spraw ale z pomocą kolegi dałbym radę. Spotkał się już ktoś z taką wymianą ? Każda sugestia się przyda :) Dodam, że auto kupiłem za 500 zł w cenie złomowej a z rdzy to jedynie lewy próg ma delikatne ubytki więc szkoda auta posyłać na złom :D Ewentualnie udzielcie wskazówek jak tą skrzynię doprowadzić do prawidłowego funkcjonowania. Z góry dzięki za każde info ;)
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    sulof1601
    Level 26  
    Witam serdecznie robiłem coś takiego 4 lata temu,zbyt dużo szczegółów nie pamiętam ale nie było większego problemu.Potrzebna jest skrzynia z poduszkami i półosie,sprzęgło z kołem zamachowym.Po wymianie musisz w wiązce od skrzyni automatycznej odszukać przewód od wstecznego i obejść rozrusznik. Pozdrawiam.
    Moderated By Pawel wawa:

    Poprawiłem pisownię. Proszę na przyszłość sprawdzać swoje posty.

  • #3
    jacoksc
    Level 13  
    Co masz na myśli pod słowami "obejść rozrusznik" ? Czyli mówisz, że wszystkie śruby i mocowania się zgadzają prawda ?
  • Helpful post
    #4
    sulof1601
    Level 26  
    Mocowania zgadzają się a rozrusznik jest zablokowany bo odpala tylko w pozycji P lub N.Najlepiej jak po łączysz pobudzenie rozrusznika bezpośrednio ze stacyjki.
  • #5
    jacoksc
    Level 13  
    A nie wiesz może jakiej skrzyni muszę szukać ? Chodzi mi o typ lub nazwę. Bo gdzieś czytałem o podobnym przypadku to wydawało się wszystko ok i wgl a tu rozrusznik był o trochę dalej odsunięty od koła zamachowego i nici z roboty.. Dlatego chce być pewien na 100% co będę robił by nie wydawać kasy w błoto :)
  • #6
    sulof1601
    Level 26  
    W tej chwili nie wiem,mam to zanotowane wieczorem się odezwę bo jestem na wyjezdzie i piszę z telefonu i nie chcę denerwować moderatora błędami.��
  • #7
    jacoksc
    Level 13  
    Dobra, czekam na informacje :) i tak dzięki
  • Helpful post
    #8
    romuald-f
    A/T specialist
    Zdiagnozuj skrzynię biegów co powoduje że przechodzi w tryb awaryjny. Jest to prosta czynność, którą zrobisz "spinaczem biurowym" (kody migowe). Są to dość trwałe skrzynki AW60-40LE, i jak "znam z autopsji" masz uszkodzony selekcjoner (przełącznik wielofunkcyjny) znajdujący się na skrzyni biegów. Można go rozebrać i zobaczyć co uległo uszkodzeniu. Koszt jego wacha się + - 400 zł. Opel Astra F 1.6 8V Automat - Zamiana skrzyni automatycznej na manualną
  • #9
    jacoksc
    Level 13  
    Tak wiem o tym, czytałem ostatnimi dniami dosyć dużo o tym i dzisiaj mam zamiar go rozebrać, wyczyścić i nasmarować. Wieczorem dam znać czy coś pomogło :) a jeśli nie selektor to co może ewentualnie być problemem ?
  • #10
    jacoksc
    Level 13  
    Tak jak mówiłem popatrzyłem do tego selektora, rozebrałem, wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną, styki delikatnie drobnym papierem ściernym, następnie odpowiednio nasmarowałem tawotem i zamontowałem. Niestety bez większych skutków, po tej robocie różnica była nieodczuwalna a "S" dalej miga.. Oczywiście podczas całej tej operacji odłączyłem akumulator. Patrząc na olej w skrzyni zauważyłem, że jest go dużo ponad max, silnik był trochę ciepły. Spuściłem trochę śrubą pod skrzynia a następnie dolalem między min a max. Przelewajac resztę do butelki zostało ok 0,7 litra oleju czyli ktoś grubo przesadził podczas wymiany lub dolewania. Olej jest chyba trochę zużyty ale nie tragicznie.. O dziwo po tym odjęciu oleju autko zrobiło się trochę bardziej żwawe i trochę mniej szarpie ale kontrolka miga nadal.. Czekam na dalsze sugestie.
  • #12
    jacoksc
    Level 13  
    Na jakiej zasadzie mam odczytać te błędy ? Nie rozumiem trochę tego, poprosił bym o trochę dokładniejsze wytłumaczenie. Podpinam spinacz, włączam zapłon i co dalej ? Kontrolka będzie migać a ja nie wiem co dalej..
  • Helpful post
    #13
    romuald-f
    A/T specialist
    Tu opis kodów.

    Piny A i C w złączu diagnostycznym.

    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów
    17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
    21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
    22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
    25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie
    26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
    28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
    29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
    31 - Obroty wejść. poza skrzynią - brak sygnału
    32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
    33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
    34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
    35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
    36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
    39 - Obroty wyjść. poza skrzynią - brak sygnału
    41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
    43 - Połączenie z masą pojazdu - brak lub słabe połączenie
    46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
    48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie < 9V
    49 - Zasilanie pojazdu - za wysokie napięcie >16V
    51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
    56 - Dźwignia zmiany biegów - złe ustawienie (przełącznik wielofunkcyjny)
    65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
    66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
    77 - Przełącznik kick-down - za niskie napięcie
    82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
    83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie
  • #14
    jacoksc
    Level 13  
    Udało się :) Oto wyniki:

    32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
    39 - Obroty wyjść. poza skrzynią - brak sygnału

    I teraz pytanie, co jest winowajcą tych błędów ?
  • Helpful post
    #15
    romuald-f
    A/T specialist
    Na początek miernik i posprawdzać połączenia. Tu masz gdzie czujnik obrotów wyjściowych (błąd 39) i gdzie elektrozawór ciśnienia (błąd 32): Opel Astra F 1.6 8V Automat - Zamiana skrzyni automatycznej na manualną Opel Astra F 1.6 8V Automat - Zamiana skrzyni automatycznej na manualną
  • #16
    jacoksc
    Level 13  
    Masz na myśli posprawdzać wtyczki czy dobrze łączą czy same przewody ? Drugie zdjęcie jest dla mnie trochę nie jasne.. W którym to miejscu jest ? A tak ogólnie w czym może być problem ? Sam czujnik i elektrozawór jeśli posprawdzam wszystko i będzie dobrze ? Duży jest to koszt ?
  • #17
    romuald-f
    A/T specialist
    Posprawdzaj wtyczki, gniazda i przewody. Elektrozawór umiejscowiony jest w płycie zaworowej poz. 51. Opel Astra F 1.6 8V Automat - Zamiana skrzyni automatycznej na manualną
  • #18
    jacoksc
    Level 13  
    Jutro wieczorem będę miał chwilę czasu to posprawdzam wszystko. Teraz mam takie pytanie, jeśli moja diagnoza nie wywnioskuje nic tzn, że te dwa elementy są uszkodzone ? Czujnik pewnie do wymiany bo raczej nie bedzie dało się go naprawić, a elektrozawór ? Tak samo ? Przyda mi się ta informacja, bo od razu będę myślał co robić dalej jeśli po sprawdzeniu wtyczek, gniazd i przewodów nic się nie zmieni. I jeszcze jedno, błędy trzeba będzie usunąć komputerem czy po usunięciu usterki znikną ?
  • #19
    romuald-f
    A/T specialist
    Błędy w komputerze usuniesz odpinając klemę (-) akumulatora na ok. 30sek.
  • #20
    jacoksc
    Level 13  
    A jeśli błędy po odpięciu klemy nie znikną, a wtyczki i przewody okażą się dobre to czujnik i elektrozawór do wymiany ? Duży jest to koszt ?