Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F 1.6 8V Automat - Zamiana skrzyni automatycznej na manualną

jacoksc 25 May 2015 08:34 6654 19
  • #1
    jacoksc
    Level 13  
    Witam. Mam pytanie takie jak w temacie, kupiłem auto niedawno od szwagierki czyli wiedzę o aucie mam nawet nawet, mieli go 5 lat. Jest to rocznik 1993, 1.6 w gazie, 75km, 8 zaworów no i właśnie automat.. Automat jest chyba w trochę kiepskim stanie, jeździć jeździ ale cały czas miga "S", jak sam zmieniam biegi strasznie szarpie, nieważne czy ciepły czy zimny, a na trybie D jedzie gorzej niż skuter :D mam pytanie czy do tego dalby radę założyć tam skrzynię od manualnej wersji ? Jestem po mechaniku, mam trochę wiedzy, warsztat itp więc z robota nie będzie problemu tylko chodzi mi o sam fakt czy owa skrzynia podejdzie bez większych przeróbek ? Wiem, że trzeba by było wymienić tunel środkowy wraz ze wszystkimi dźwigienkami oraz przebić "pedały" i kilka innych spraw ale z pomocą kolegi dałbym radę. Spotkał się już ktoś z taką wymianą ? Każda sugestia się przyda :) Dodam, że auto kupiłem za 500 zł w cenie złomowej a z rdzy to jedynie lewy próg ma delikatne ubytki więc szkoda auta posyłać na złom :D Ewentualnie udzielcie wskazówek jak tą skrzynię doprowadzić do prawidłowego funkcjonowania. Z góry dzięki za każde info ;)
  • Helpful post
    #2
    sulof1601
    Level 26  
    Witam serdecznie robiłem coś takiego 4 lata temu,zbyt dużo szczegółów nie pamiętam ale nie było większego problemu.Potrzebna jest skrzynia z poduszkami i półosie,sprzęgło z kołem zamachowym.Po wymianie musisz w wiązce od skrzyni automatycznej odszukać przewód od wstecznego i obejść rozrusznik. Pozdrawiam.
    Moderated By Pawel wawa:

    Poprawiłem pisownię. Proszę na przyszłość sprawdzać swoje posty.

  • #3
    jacoksc
    Level 13  
    Co masz na myśli pod słowami "obejść rozrusznik" ? Czyli mówisz, że wszystkie śruby i mocowania się zgadzają prawda ?
  • Helpful post
    #4
    sulof1601
    Level 26  
    Mocowania zgadzają się a rozrusznik jest zablokowany bo odpala tylko w pozycji P lub N.Najlepiej jak po łączysz pobudzenie rozrusznika bezpośrednio ze stacyjki.
  • #5
    jacoksc
    Level 13  
    A nie wiesz może jakiej skrzyni muszę szukać ? Chodzi mi o typ lub nazwę. Bo gdzieś czytałem o podobnym przypadku to wydawało się wszystko ok i wgl a tu rozrusznik był o trochę dalej odsunięty od koła zamachowego i nici z roboty.. Dlatego chce być pewien na 100% co będę robił by nie wydawać kasy w błoto :)
  • #6
    sulof1601
    Level 26  
    W tej chwili nie wiem,mam to zanotowane wieczorem się odezwę bo jestem na wyjezdzie i piszę z telefonu i nie chcę denerwować moderatora błędami.��
  • #7
    jacoksc
    Level 13  
    Dobra, czekam na informacje :) i tak dzięki
  • Helpful post
    #8
    romuald-f
    A/T specialist
    Zdiagnozuj skrzynię biegów co powoduje że przechodzi w tryb awaryjny. Jest to prosta czynność, którą zrobisz "spinaczem biurowym" (kody migowe). Są to dość trwałe skrzynki AW60-40LE, i jak "znam z autopsji" masz uszkodzony selekcjoner (przełącznik wielofunkcyjny) znajdujący się na skrzyni biegów. Można go rozebrać i zobaczyć co uległo uszkodzeniu. Koszt jego wacha się + - 400 zł. Opel Astra F 1.6 8V Automat - Zamiana skrzyni automatycznej na manualną
  • #9
    jacoksc
    Level 13  
    Tak wiem o tym, czytałem ostatnimi dniami dosyć dużo o tym i dzisiaj mam zamiar go rozebrać, wyczyścić i nasmarować. Wieczorem dam znać czy coś pomogło :) a jeśli nie selektor to co może ewentualnie być problemem ?
  • #10
    jacoksc
    Level 13  
    Tak jak mówiłem popatrzyłem do tego selektora, rozebrałem, wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną, styki delikatnie drobnym papierem ściernym, następnie odpowiednio nasmarowałem tawotem i zamontowałem. Niestety bez większych skutków, po tej robocie różnica była nieodczuwalna a "S" dalej miga.. Oczywiście podczas całej tej operacji odłączyłem akumulator. Patrząc na olej w skrzyni zauważyłem, że jest go dużo ponad max, silnik był trochę ciepły. Spuściłem trochę śrubą pod skrzynia a następnie dolalem między min a max. Przelewajac resztę do butelki zostało ok 0,7 litra oleju czyli ktoś grubo przesadził podczas wymiany lub dolewania. Olej jest chyba trochę zużyty ale nie tragicznie.. O dziwo po tym odjęciu oleju autko zrobiło się trochę bardziej żwawe i trochę mniej szarpie ale kontrolka miga nadal.. Czekam na dalsze sugestie.
  • #12
    jacoksc
    Level 13  
    Na jakiej zasadzie mam odczytać te błędy ? Nie rozumiem trochę tego, poprosił bym o trochę dokładniejsze wytłumaczenie. Podpinam spinacz, włączam zapłon i co dalej ? Kontrolka będzie migać a ja nie wiem co dalej..
  • Helpful post
    #13
    romuald-f
    A/T specialist
    Tu opis kodów.

    Piny A i C w złączu diagnostycznym.

    12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów
    17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
    21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
    22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
    25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie
    26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
    28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
    29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
    31 - Obroty wejść. poza skrzynią - brak sygnału
    32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
    33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
    34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
    35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
    36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
    39 - Obroty wyjść. poza skrzynią - brak sygnału
    41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
    43 - Połączenie z masą pojazdu - brak lub słabe połączenie
    46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
    48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie < 9V
    49 - Zasilanie pojazdu - za wysokie napięcie >16V
    51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
    56 - Dźwignia zmiany biegów - złe ustawienie (przełącznik wielofunkcyjny)
    65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
    66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
    77 - Przełącznik kick-down - za niskie napięcie
    82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
    83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie
  • #14
    jacoksc
    Level 13  
    Udało się :) Oto wyniki:

    32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
    39 - Obroty wyjść. poza skrzynią - brak sygnału

    I teraz pytanie, co jest winowajcą tych błędów ?
  • Helpful post
    #15
    romuald-f
    A/T specialist
    Na początek miernik i posprawdzać połączenia. Tu masz gdzie czujnik obrotów wyjściowych (błąd 39) i gdzie elektrozawór ciśnienia (błąd 32): Opel Astra F 1.6 8V Automat - Zamiana skrzyni automatycznej na manualną Opel Astra F 1.6 8V Automat - Zamiana skrzyni automatycznej na manualną
  • #16
    jacoksc
    Level 13  
    Masz na myśli posprawdzać wtyczki czy dobrze łączą czy same przewody ? Drugie zdjęcie jest dla mnie trochę nie jasne.. W którym to miejscu jest ? A tak ogólnie w czym może być problem ? Sam czujnik i elektrozawór jeśli posprawdzam wszystko i będzie dobrze ? Duży jest to koszt ?
  • #17
    romuald-f
    A/T specialist
    Posprawdzaj wtyczki, gniazda i przewody. Elektrozawór umiejscowiony jest w płycie zaworowej poz. 51. Opel Astra F 1.6 8V Automat - Zamiana skrzyni automatycznej na manualną
  • #18
    jacoksc
    Level 13  
    Jutro wieczorem będę miał chwilę czasu to posprawdzam wszystko. Teraz mam takie pytanie, jeśli moja diagnoza nie wywnioskuje nic tzn, że te dwa elementy są uszkodzone ? Czujnik pewnie do wymiany bo raczej nie bedzie dało się go naprawić, a elektrozawór ? Tak samo ? Przyda mi się ta informacja, bo od razu będę myślał co robić dalej jeśli po sprawdzeniu wtyczek, gniazd i przewodów nic się nie zmieni. I jeszcze jedno, błędy trzeba będzie usunąć komputerem czy po usunięciu usterki znikną ?
  • #19
    romuald-f
    A/T specialist
    Błędy w komputerze usuniesz odpinając klemę (-) akumulatora na ok. 30sek.
  • #20
    jacoksc
    Level 13  
    A jeśli błędy po odpięciu klemy nie znikną, a wtyczki i przewody okażą się dobre to czujnik i elektrozawór do wymiany ? Duży jest to koszt ?