Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 1,6 16V - Kiepsko wkręca się na obroty, brak mocy poniżej 1500

25 Maj 2015 19:14 5886 33
  • Poziom 18  
    Witam.
    Mam problem z Citroenem Berlingo 1,6 16V.
    Samochód odpala bez najmniejszego problemu czy to zimą czy latem i nie ważne czy jest ciepły czy zimny. Pali na dotyk.
    Problemem jest natomiast ruszanie tym autem. Trzeba dać mu co najmniej 1500 obrotów, żeby chciał ruszyć. Bardzo słabo się wkręca na obroty. Natomiast jak silnik przekroczy 1700 obrotów to jest z niego "demon". Nie jedną osobówkę zaskoczyłem... Tak samo się dzieje podczas jazdy. Jak silnik ma mniej niż 1700 obrotów i nagle wcisnę mu gaz do oporu to myśli sekundę po czym poooowoli zaczyna przyspieszać. Przekroczy 1700 i reaguje jakby nagle miał z 20 koni więcej.Co może być przyczyną takiego muła do około 1500-1700 obrotów? Sprawdzałem rozrząd jest ok. podłączałem do komputera - brak jakichkolwiek błędów.
  • Poziom 21  
    Wytnij katalizator na próbę i zastąp go odcinkiem rury.
  • Poziom 18  
    Przez przytkany katalizator będzie taki problem? Kiedyś słyszałem, że zatkanie katalizatora odczuwalne jest na wyższych obrotach...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Jeździłem wieloma autami z silnikami benzynowymi i wiem jak się one zachowują. Ten w berlingo dusi się poniżej 1700 obrotów. Zachowuje się jakby mu jednego cylindra zabrano i dolot powietrza do połowy przytkano.
    W weekend zabiorę się za katalizator zobaczymy czy coś to da.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Można by jakieś parametry podejrzeć, zobaczyć chociażby jak wyterowywane jest koło zmiennych faz.
  • Poziom 16  
    sprawdź filtr paliwa i układ wtryskowy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    (Tzn . chodzi i rozrząd ci gorge.)

    Tak to możliwe , ale to by mu auto poszło w trybie serwisowym bynajmniej, na interfejsie będzie widział błąd fazy

    Dodano po 2 [minuty]:

    moje pytanie czy jak wjedzie ci na na te obroty to: masz większe spalanie jeśli tak to przyczyna możne być uboga mieszanka ponieważ sonda lambda nawaliła.
  • Poziom 18  
    Berlingo jest z 2002 roku przed liftem, silnik jak w opisie czyli 1,6 16V TU5JP4
    Auto w cyklu mieszanym spala 7,5-8 litrów/100km
    Filtr paliwa wymieniony dwa miesiące temu. Stary filtr był czysty.
    sonda pomierzona i jest ok.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Jak można sprawdzić szczelność zaworów bez demontażu głowicy?
    Filtr paliwa przepłukałem w kierunku wstecznym i żaden syf z niego nie wyleciał.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Próbowałem sprawdzić szczelność tak jak pisał georgesgr i na moje ucho jest ok.
    Zaciekawiło mnie natomiast coś innego...
    Dobrałem się do przepustnicy, odpaliłem auto i zacząłem gazować.
    Przepustnica ruszała się w taki sposób jak ruszałem gazem, jednak nie zawsze. Często zdarzało się tak, że dodałem gazu a przepustnica wychyliła się delikatnie albo na odwrót tzn. mało gazu a przepustnica otwarta praktycznie na maksa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    mam ten sam problem tylko że silnik 1,6 16V z wersji po liftowej 2007
  • Poziom 18  
    Przepustnica sprawna. Wymieniłem świece, cewkę WN, katalizator usunięty(był ok), sprawdziłem sondę lambda i jest ok. Silnik chodzi bez zmian. Czasami jak chcę ostro ruszyć to zakaszle jakby miał zasilanie z gazu pierwszej generacji...
  • Poziom 18  
    Wczoraj wyskoczył mi błąd silnika "PO171 system too lean"
    Sprawdziłem przebieg sondy i takiego typu wykres mi wyszedł.
    Wykres niewiele się zmieniał przy dodawaniu gazu...
    Wychodzi jednak, że sonda padła. Czy się mylę ?
    Nie jest to mój wykres ale mój był bardzo podobny
  • Poziom 18  
    Co powiecie na dodany wykres? Tak powinna się zachowywać sonda?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam.Czy udało się rozwiązać problem?Mam to samo w Partnerze z 2004.Wszystkie parametry ok a muli go okropnie.
  • Poziom 18  
    Niestety nadal jestem w kropce. Byłem na analizatorze spalin i ... spaliny są idealne (tak powiedział mechanik)
  • Poziom 10  
    Widzę w postach że nikt nie próbował podmianki czujników położenia wału i stukowego.Spróbuje na dniach z tym powalczyć i dam znać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Niestety wymiana czujnika położenia wału nie pomogła.Po odpięciu stukowca też brak zmian.
  • Poziom 16  
    Gdyby to był czujnik położenia wału to silnik gasłby po najpóźniej 15 sek. od zapłonu nieważne czy ciepły czy zimny.

    Co do działania sondy lambda jeśli pokazuje ok to jest ok
    na tej stronie masz wykres porównania działania silnika 8 V i 16 V
    i tak jest w praktyce wiec jeśli silnika działa i powyżej 1500 lecisz to nie martw się.

    Ja mam w corsie 8V 1.4 60 kM i przy 5200 rpm góra 100 NM i jeżdżę leci góra 150 km/h . Ale po co mi więcej speed. Jakby miała 160 Nm to wżyciu bym jej nie oddal nikomu.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=28565
  • Poziom 11  
    Witam.jestem posiadaczem berlingo 1,6 benzyna 16v z 2003 roku. Mam taki sam problem jak opisywaliście powyżej. Na początku autko słabe powyżej 1700 obr ma moc. Często czuć że startuje ładnie a po chwili brak mu mocy tak jakby się dławił.Czy ktoś już rozwiązał ten problem?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wymieniłem wszystkie filtry i sprawdzałem auto oryginalnym serwisowym programem .Wszystko jest ok .Rozrząd też wymieniłem.Panowie proszę o pomoc co to może być
  • Poziom 16  
    Sterowanie paliwem pompa wtryskiwacze do sprawdzenia. Poszedł tak bo działało ssanie automatyczne



    Moderowany przez T5:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Użytkownik usunął konto