Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jeep Wrangler YJ 2,5L - Benzyna w oleju - wzrasta poziom oleju

25 Maj 2015 19:29 3243 9

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jeep Wrangler YJ, prod. 1995, silnik 2,5 AMC 150 88kW, bez instalacji gazowej, przebieg 180.000km.
    Silnik na wtrysku wielopunktowym.
    Na temat spalania xxx l/km nie mogę się wypowiedzieć, bo nigdy tego nie sprawdzałem.
    Przy oponach 33" zawsze palił tyle ile się wlało do zbiornika.

    W okresie dwóch tygodni po wymianie oleju (semi-syntetyk) - przejechane ok. 200km "po mieście" - na bagnecie przybyło ok. 1cm "oleju" powyżej poziomu max.
    Przez korek wlewu oleju, czuć intensywny zapach benzyny.
    Auto nie kopci podczas rozruchu i dodawaniu "gazu", trzyma obroty, nie szarpie ,
    nie ma kłopotów z odpalaniem zarówno zimnego jak i rozgrzanego silnika , nie "twardnieją" węże układu chłodzenia.
    Świece zapłonowe w dobrym stanie, wszystkie wypalone w kolorze "kawy z mlekiem".
    Kompresja sprawdzona: 1 - 1.10 , 2 - 1.10 , 3 - 1.05 , 4 - 1.05
    Po "dolaniu" 10g oleju : 1 - 1.35 , 2 - 1.30 , 3 - 1.35 , 4 - 1.15

    Czy ktoś ma doświadczenie z "amerykańskimi" silnikami i może pomóc w zdiagnozowaniu przyczyny dostawania się benzyny do oleju ?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 16  
    Silnik może pracować cały czas na rozruchowej dawce paliwa, przez to część nie spalonej benzyny przedostaje się do miski olejowej. Sprawdź czujnik temp. cieczy chłodzącej czy ma odpowiednie parametry.
  • Poziom 30  
    Benzyna w oleju w takiej ilości potrafi zatrzeć silnik. Chyba że semi syntetyk jest bardziej odporny na rozpuszczalniki.
  • Sklep ElwronSklep Elwron

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    xhumungus napisał:
    Sprawdź czujnik temp

    Czujnik temperatury cieczy też został już sprawdzony.
    Posiada rezystancję zgodną z tabelą rezystancji/temperatury.
    Gunslinger napisał:
    Benzyna w oleju w takiej ilości potrafi zatrzeć silnik

    Samochód na razie nie jeździ. Szukam rozwiązania problemu.
    W najbliższym czasie sprawdzę i podmienię wtryskiwacze na inne.
    Może któryś "leje".

    Diagnostyka za pomocą kodów migowych nie wykazuje błędu żadnego czujnika.
    -------------------------------------------
    Wymieniłem wszystkie cztery wtryskiwacze.
    Przy okazji nowy filtr + olej.
    Teraz pozostaje trochę pojeździć i zweryfikować poziom "oil'a"
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Przy założeniu że nikt nie podłączył jakiegoś przewodu z paliwem do kolektora ssącego (bo i takie rzeczy widziałem ) , prawdopodobnie jak w 95% przypadków jest uszkodzona membrana zaworu upustowego na listwie wtryskiwaczy (jeśli po zdjęciu przewodu podciśnieniowego z zaworu na odpalonym silniku leci paliwo to mamy winnego) .
    Nie znam tego systemu , ale ten rocznik może mieć jeszcze wtrysk rozruchowy też może polewać paliwo .

    Powodzenia

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    W silniku nie ma żadnych przeróbek - 100% oryginał
    Wymiana czterech wtryskiwaczy nic nie zmieniła.
    Nowy olej i po 20km znów przybyło 1cm poziomu na bagnecie.
    Muszę jeszcze rozebrać i zweryfikować zawór na listwie paliwowej.
    Niestety na razie nie mam żadnego "zestawu naprawczego" do tego elementu.

    Jeep Wrangler YJ 2,5L - Benzyna w oleju - wzrasta poziom oleju
  • Poziom 20  
    Jak poziom płynu chłodniczego? Jak wygląda korek ok wlewu oleju? Czy był diagnozowany komputerem?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Założyć możesz filterek na przewód podciśnienia. Jak mam wątpliwości, zakładam takie przezroczyste od paliwa do kosiarki. Widzisz wtedy czy membrana jest szczelna.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Myślę że aby ułatwić zdiagnozowanie problemu , to pomocny by był analizator spalin. Po rozgrzaniu jednostki napędowej jego wskazania by dały do myślenia , czy wtryskiwacze są sprawne czy nie.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Poziom płynu chłodniczego w normie. Żadnych ubytków, baniek powietrza, śladów oleju.
    Korek wlewu oleju - czysty - bez "majonezu". Nic nie wskazuje na uszczelkę pod głowicą.
    Podgląd tego, co się dzieje na przewodzie podciśnienia, to dobry pomysł - sprawdzę .
    Podłączę też analizator spalin.